איראן הזהירה את חיזבאללה להימנע מהסלמה: "אל תיתנו לנתניהו סיבה לצאת למלחמה"

ב"וושינגטון פוסט" מדווחים כי איראן פועלת למנוע את התרחבות המלחמה • ב"ציר ההתנגדות" אומרים: "נתניהו נמצא עם הגב אל הקיר, אל תתנו לו הזדמנות לצאת משם באמצעות מלחמה בלבנון" • עוד מסרו מקורות שונים כי המיליציות הוזהרו מפני תקיפות אמריקניות שעלולות לעלות בחיי בכירים, השמדת תשתיות ותקיפה ישירה במדינה

עומד מאחורי חיזבאללה וחמאס, חמינאי. צילום: אי.פי.איי

דיווח ב"וושינגטון פוסט": איראן חוששת מהתרחבות המלחמה במזרח התיכון ולוחצת על שליחיה בלבנון ובעיראק להקטין את החיכוך ולמנוע אפשרות להתרחבות של המלחמה. בארה"ב מעריכים שהלחץ, שמופעל ישירות על איראן, מגיע גם לשטח.

פיצוץ ענק של צינור גז אירע בעיר בורוג'ין באיראן // רשתות ערביות

לפי הדיווח, גורמים איראניים רשמיים אמרו לחיזבאללה: "אנחנו לא נלהבים לתת לראש ממשלת ישראל כל סיבה לפתוח במלחמה רחבה יותר על לבנון או בכל מקום אחר". גורם בחיזבאללה הדגיש: "נתניהו נמצא כעת עם הגב אל הקיר, אל תתנו לו הזדמנות לצאת משם באמצעות מלחמה בלבנון".

"הישגים יקרים"

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, שיבח את המיליציות במהלך ביקורו האחרון בלבנון, אך בשיחות סגורות שליחי איראן הזהירו כאמור את חיזבאללה כי מלחמה עם ישראל תסתכן באיבוד "הישגים יקרים" באזור.

גורמים אמריקנים אמרו שלהודעה עשויה להיות השפעה במידה מסוימת. לפי שעה, המיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק ובסוריה לא תקפו את כוחות ארה"ב במשך יותר מ-13 ימים, "רגיעה" שנחשבת לחריגה מאז שהחלה הלחימה.

 

מקורות שונים אמרו שהמיליציות הוזהרו מפני תקיפות אמריקניות שעלולות לעלות בחיים בכירים, השמדת תשתיות אסטרטגיות ואפילו תקיפה ישירה באיראן.

עם תקיפת ארה"ב החודש על יעדי הח'ותים בתימן, טהרן הדגישה כי כוחותיה מוכנים להגיב לכל איום ולכל תרחיש. גורמים לבנוניים ועיראקים המעורים בפרטים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי המנהיגים הבכירים קוראים לפעול במשנה זהירות כדי להימנע מהסלמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר