מההשפעות המדאיגות של המלחמה: כל הורה שישי סובל מדיכאון בדרגת חומרה גבוהה

סקר מטעם "מרכז טאוב" בחן את מצבם הרגשי, ההתנהגותי וההתפתחותי של ילדים צעירים בתקופה זו, ואת מצבם הרגשי של הוריהם • מהממצאים עולה, בין היתר, כי 40% מההורים לילדים בגילי לידה עד 6 דיווחו כי רמת הסבלנות שלהם לילדים פחתה, ו-50% מההורים העידו שמשפחתם נפגעה כלכלית במידה כלשהי

שיבוש היום-יום של הילדים: מסגרות החינוך של כ-76% מהילדים במדגם היו סגורות שבועיים ומעלה (אילוסטרציה). צילום: ללא

את השפעות מלחמת חרבות ברזל אפשר לראות גם בניתוח המצב הנפשי של האוכולוסיה - סקר של מרכז טאוב שפורסם היום (ראשון), בחן את מצבם הרגשי, ההתנהגותי וההתפתחותי של ילדים צעירים בתקופה זו, ואת מצבם הרגשי של הוריהם - ומציג נתונים מדאיגים.

"ערך מוסף" הפודקאסט הכלכלי של ישראל היום | סוניה גורודיסקי מארחת את פרופ' אבי וייס, נשיא מרכז טאוב

מהסקר עולה בין היתר, כי 40% מההורים לילדים בגילי לידה עד 6 דיווחו כי רמת הסבלנות שלהם לילדים פחתה בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה. בנוסף, כל הורה שישי (17%) סובל מדיכאון בדרגת חומרה גבוהה או גבוהה מאוד, וכשמדובר בסטרס השיעורים גבוהים אף יותר – 23% ו-21%, בהתאמה.

באשר לשיבוש היום-יום של הילדים, הממצאים מראים כי מסגרות החינוך של כ-76% מהילדים במדגם היו סגורות שבועיים ומעלה, והמסגרות של 23% מהילדים היו סגורות חודש או יותר. שיבוש משמעותי נוסף שחלק מהילדים חוו הוא החמצת טיפולים התפתחותיים נדרשים.

מרכז טאוב,

כמו כן, 50% מההורים העידו שמשפחתם נפגעה כלכלית במידה כלשהי, וכמעט 30% העידו על פגיעה כלכלית בינונית או קשה. חוקרי מרכז טאוב מדגישים את חשיבותה של איכות החינוך בגיל הרך ומצביעים על מספר היבטים שעשויים לחזק את מערך המענים הניתנים לילדים בגיל הרך בתקופה זו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר