היסטוריה בקטאר בצבע כסף: אנסטסיה גורבנקו זכתה במדליה ראשונה עבור ישראל באליפות העולם בשחייה

השחיינית הישראלית בהצגת ענק במשחה הגמר ב-400 מטר מעורב וסיימה במקום השני מול הקהל העוין בדוחא • היא גם שברה את השיא הישראלי

אנסטסיה גורבנקו. . צילום: סימונה קסטרווילארי

היסטוריה בקטאר בצבע כסף. אנסטסיה גורבנקו זכתה במדליה ראשונה עבור ישראל באליפות העולם בשחייה. הישראלית הנהדרת, בהצגת ענק, במשחה הגמר ב-400 מטר מעורב וסיימה במקום השני מול הקהל העוין בדוחא. היא גם שברה את השיא הישראלי עם זמן של 4:37.36 דקות.

השחיינית אנסטסיה גורבנקו סגנית אלופת העולם | איגוד השחייה

גורבנקו הובילה בחלק ניכר מהמשחה, והיתה קרובה מאוד להדהים ולקחת את הזהב, ועדיין מדובר בהופעה יוצאת מן הכלל, שאכן ראויה למילה "היסטורית" כדי לתאר אותה. היא שיפרה את הזמן לעומת השחייה בחצי הגמר (4:42.79 דקות) ביותר מחמש שניות.

גורבנקו אמרה לאחר המשחה, כשברקע שריקות בוז מכוערות של הקהל המקומי:"אני שמחה להיות כאן, לייצג את המדינה שלי ברגעים קשים. להיות כאן עם הדגל הישראלי אומר הרבה בשבילי ובשביל המדינה שלי וזה הכי טוב שאני יכולה לעשות".

גם במהלך הבוקר, כשגורבנקו הבטיחה את מקומה בגמר אחרי שסיימה חמישית בדירוג הכללי של חצי הגמר, הקהל המקומי שרק לה בוז. 

אנסטסיה גורבנקו בקטאר, צילום: AFP

כזכור, גורבנקו אלופת אירופה מ-2021 ו-2022, עברה שבוע עמוס במשחים, כשהיא גם עלתה לגמר בחצי המרחק, שם סיימה רביעית והייתה מרחק נגיעה ממדליה.

בכך, גורבנקו הפכה לשחיינית הישראלית הראשונה בהיסטוריה שעולה לשני גמרים באותה אליפות, כל זאת קצת יותר מחמישה חודשים לפני אירוע השיא במשחקים האולימפיים בפריז.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר