עורכת דין ישראלית-אמריקנית תובעת את הממונים עליה בלשכת הסנגוריה הציבורית בשיקגו לאחר שהתבקשה להסיר ממשרדה תמונה שלה אוחזת ברובה צה"ל על רקע דגל ישראל בגלל ש"הדבר דומה להצגת צלב קרס נאצי".
לדברי עו"ד דברה גסמן, עוזרת הסנגור הציבורי של מחוז קוק שבירתו שיקגו, התמונה שצולמה בזמן שהתנדבה לצה"ל בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה הוצגה במשרדה כבר למעלה מ-20 שנים באין מפריע. אחרי ה-7 באוקטובר היא העבירה את התמונה לאזור משותף בבית המשפט בסקוקי, שם ממוקמים משרדי הסנגוריה הציבורית של המחוז, "כדי להעלות את המודעות למה שהתרחש בישראל לאחר מתקפת הטרור של חמאס", לפי כתב התביעה. "היא הציגה את התצלום לעמיתיה לעבודה על ידי הנחתו באזור תיבות הדואר של העובדים שבה מורשים עובדים לשים תמונות וקישוטים", נכתב. עו"ד גסמן, תושבת ירושלים לשעבר, הודתה כי עשתה זאת מתוך זעם על עמיתיה לעבודה בימים שלאחר ה-7 באוקטובר מכיוון שלא גילו סימפטיה לקורבנות התקפת החמאס.
1 צפייה בגלריה
עו"ד דברה גסמן
עו"ד דברה גסמן
התמונה שעוררה סערה. עו"ד דברה גסמן עם הרובה

זמן קצר לאחר מכן, היא התבקשה להסיר את התמונה וקיבלה מכתב מהסנגוריה שהבהיר כי הצגת התמונה מפרה את מדיניות המשרד. "אירועי עולם טרגיים ככל הנראה הניעו את התצוגה הזו, ולמרות שאין ראיות לכך שפעלת בזדון, פרסום תמונה של עובד אוחז בנשק חם אינה מתאימה למקום העבודה", נכתב שם. "אנא הסירי כל תמונה הקשורה לנשק חם מעיני הציבור. בעתיד, אנו מבקשים ממך לשקול כיצד אחרים יכולים לפרש את מעשיך כאשר כולנו פועלים כדי לדבוק במדיניות האלימות במקום העבודה".
בעקבות המכתב, עו"ד גסמן הסירה את התמונה מהשטח הציבורי והחזירה אותה למשרדה הפרטי. למרות זאת, מפקח מטעם הסנגוריה נכנס למשרדה והחרים את התמונה בטענה שהיא "דומה להצגת צלב קרס נאצי". עו"ד גסמן קיבלה לבסוף את התמונה בחזרה, אך נאמר לה שנאסר עליה להציג אותה בכל מקום בו ניתן לראות אותה, "מכל זווית של הכניסה למשרד שלה", לפי כתב התביעה.
לטענת עו"ד גסמן הצו מפר את הזכות שלה לחופש הביטוי כפי שמופיע בתיקון הראשון לחוקה האמריקנית. בתיק נטען גם כי המשרד לא אכף מדיניות נגד הצגת תמונות של אקדחים במקרים אחרים, ומדובר למעשה באפליה לא עניינית. עו"ד גסמן ציטטה עמית שכלל באימייל שלו תמונה מסרט פופולרי של גבר מכוון אקדח. בדוגמה אחרת, היא ציטטה מסורת במשרד של העלאת פוסטים המברכים עמיתים על הזכייה בתיקים, כולל אחד שבו נראה תמונה של אקדח.
עו"ד גסמן מבקשת צו בית משפט שיאפשר לה "להציג את התמונה בצורה בולטת במשרדה", וכן פיצויים ושכר טרחת עורך דין. מהסנגוריה נמסר בתגובה כי "הגבנו לתלונה בכך שביקשנו מהעובדת שפרסמה את התמונה שלה אוחזת בנשק חם להסיר את התמונה מהשטח המשותף".