אחרי יום פתיחה מאכזב למשלחת לגרנד סלאם באקו בג'ודו, ישראל קיוותה להשיג מדליה ביום השני של התחרות, אך גילי שריר הפסידה היום (שבת) בקרב על מדליית הארד, בעוד מאיה גושן סיימה במקום השביעי.
שריר (63 ק"ג), המדורגת במקום החמישי בעולם, התחרתה בקרב על הארד מול סופי אוזבש ההונגריה, שהעלתה ווזארי על לוח הניקוד 57 שניות מפתיחת הקרב, ו-54 שניות לסיום הקרב השיגה ווזארי נוסף, השווה לאיפון. זה היה הניצחון החמישי של אוזבש על שריר, שטרם ניצחה את ההונגריה.
1 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
הייתה הכי קרובה למדליה. שריר
(צילום: עוז מועלם)
בקרב הראשון שלה גברה שריר על יריבה ספרדייה בחניקה ועלתה לשמינית הגמר, בו ניצחה יריבה רוסייה בעונשים אחרי קרב של למעלה מ-9 דקות. ברבע הגמר שריר נוצחה על ידי יריבה הולנדית ונשרה לבית הניחומים, אבל התעשתה וניצחה באיפון יריבה קוסוברית, בדרך לקרב על הארד.
באותו המשקל, ניצחה ענבל שמש מתחרה מספרד באיפון, אולם בקרב השני הפסידה בווזארי למתחרה מקובה וסיימה את דרכה בתחרות.
מאיה גושן (70 ק"ג) פתחה את היום שלה ישירות בשמינית הגמר, כך שניצחון בווזארי על מתחרה מקומית הספיק לה כדי לעלות לרבע הגמר. אלא ששם היא הפסידה למתחרה בצרפת באיפון (שני ווזארים) ונשרה לבית הניחומים, גם בו הפסידה בווזארי למתחרה מהונגריה.
בנבחרת הגברים, רק טוהר בוטבול (73 ק"ג) התחרה היום. הישראלי פגש מתחרה מקומי ובתום קרב שנמשך מעל שש דקות, הפסיד לאחר שצבר שלושה עונשים לחובתו. מחר, ביום הנועל של התחרות, יתחרו רק שני גברים: גיא גורביץ' (90 ק"ג) ופיטר פלצ'יק (100 ק"ג).