גרנד סלאם באקו יצא הבוקר (שישי) לדרך ויומו הראשון לא האיר פנים למשלחת הישראלית, כשכל שבעת נציגיה הודחו כבר בשלבים מוקדמים.
את נבחרת הנשים ייצגו שירה ראשוני, תמר מלכה (48 ק"ג) ותמנע נלסון-לוי (57 ק"ג). ראשוני התחרתה מעל תשע דקות מול יריבה מאוסטריה, והודחה באיפון. מלכה הפסידה למתחרה שוודית לאחר שספגה שלושה עונשים.
2 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי
הודחה בעקבות תרגיל לא חוקי. נלסון-לוי
(צילום: רויטרס)
נלסון-לוי דווקא כן ניצחה קרב אחד. היא גברה באיפון על מתחרה מבולגריה, אולם בסיבוב שלאחר מכן, מול מתחרה מטורקיסטן, ביצעה תרגיל לא חוקי על המרפק וסיימה את דרכה בטורניר.
את נבחרת הגברים ייצגו ים וולצ'ק, אריאל שולמן (60 ק"ג), מתן קוקולייב וטל פליקר (66 ק"ג). בעוד שולמן הפסיד בקרב הראשון ליריב מקובה (בווזארי), וולצ'ק ניצח מתחרה ממונגוליה (בווזארי) והודח מול מתחרה מאוזבקסיטן (בשני ווזארים השווים לאיפון).
2 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
אכזבה. פליקר
(צילום: אורן אהרוני)
קוקולייב הפסיד בקרב הראשון למתחרה מרוסיה (איפון), כשפליקר לעומתו דווקא כן ניצח בקרב הראשון יריב מגיאורגי, לאחר שזה ספג שלושה עונשים לחובתו. אלא שבקרב הבא פליקר לא היה טוב במיוחד ולאחר התמודדות שנמשכה שמונה דקות, צבר הישראלי שלושה עונשים מול היריב האוזבקי - והודח אף הוא. בכך סיימה המשלחת הישראלי את היום הראשון בטורניר.
מחר יתחרו גילי שריר, ענבל שמש (63 ק"ג) ומאיה גושן (70 ק"ג) אצל הנשים וטוהר בוטבול (73 ק"ג) אצל הגברים.