הכרטיס האדום שקיבל מאמן ג'ירונה מיצ'ל ב־0:0 של קבוצתו מול סוסיאדד, גזר עליו לצפות במשחק העונה מול ריאל מדריד מתא זכוכית בקומה השמינית של הברנבאו. למרות המרחק, לא הייתה לו בעיה לזהות אחרי שריקת הסיום את השחקן שלו שלו יאן קוטו, מי שהפך העונה לאחד המגנים הימניים הטובים בעולם. הוא היה האחד עם השיער הוורוד והדמעות בעיניים.
ויניסיוס הגיע לנחם אותו - גם כי מדובר בחבר לנבחרת ברזיל, אבל בעיקר כי הוא היה האחראי הישיר לדמעות. ב-77 דקות על הדשא, פירק ויניסיוס את קוטו עם תצוגה פנומנלית שכללה שער ושני בישולים, והוביל את הבלאנקוס ל־0:4 על הטוענת לכתר - שהגדיל את הפער ביניהן לחמש נקודות. צעד ענק בדרך להשבת האליפות. העובדה שברצלונה (3:3 עם גראנדה) ואתלטיקו מדריד (הפסד 1:0 לסביליה) המאכזבות גם איבדו נקודות באותו מחזור כבר הייתה בגדר בונוס.
3 צפייה בגלריה
בלינגהאם וצ'ואמני חוגגים
בלינגהאם וצ'ואמני חוגגים
צעד ענק בדרך אל השבת האליפות. בלינגהאם וצ'ואמני חוגגים
(צילום: EPA/Kiko Huesca)
3 צפייה בגלריה
יאן קוטו רודף אחרי ויניסיוס
יאן קוטו רודף אחרי ויניסיוס
זה לא היה כוחות. יאן קוטו רודף אחרי ויניסיוס
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
לאחר המשחק, קרלו אנצ'לוטי הגדיר את ויניסיוס כשחקן הטוב בעולם. אחרי הופעה כזו, קשה להתווכח איתו, גם אם היה מועמד נוסף לתואר ממש לידו על המגרש, ג'וד בלינגהאם, שכיכב עם צמד ושיפר את מאזן שעריו בליגה ל־16, יותר מכל אחד אחר. אבל לא פחות מהיכולת של הצמד הזה - שצפוי להגדיר את העידן הקרוב של ריאל - מרשימה הייתה העובדה שהקבוצה שמרה על שער נקי, מאחר שהיא התייצבה למשחק ללא בלמים טבעיים.
אדר מיליטאו ודויד אלאבה לא יחזרו בקרוב, גם אנטוניו רודיגר ונאצ'ו היו פצועים, ועל כן במרכז ההגנה פתחו המגן דני קרבחאל והקשר אורליאן צ'ואמני. מול ההתקפה של ג'ירונה שכבשה הכי הרבה שערים העונה (52, ריאל השתוותה אליה אחרי משחק העונה), עם ארטיום דובביק הענק בחוד, לאנצ'לוטי הייתה סיבה טובה להיות מודאג. בפועל, ריאל הגבילה את היריבה לחמישה איומים, אפס למסגרת. זו הייתה ההופעה החמישית העונה של צ'ואמני כבלם, ובכולן ריאל לא ספגה. מסתמן כי לצרפת צומח שחקן שמסוגל לככב בקישור ובמרכז ההגנה ביעילות זהה.
3 צפייה בגלריה
אורליאן צ'ואמני
אורליאן צ'ואמני
ריאל עוד לא ספגה בחמשת המשחקים שבהם הוא פתח כבלם. צ'ואמני
(צילום: EPA/Kiko Huesca)
הסיפור של צ'ואמני לא חריג בקבוצה הנוכחית של אנצ'לוטי. נראה כי יותר מכל, מה שמגדיר את העונה הנפלאה של ריאל - היא ניצחה ב־29 מ־35 משחקיה העונה, הנתון הטוב בתולדותיה - הם ממלאי המקום שלה. ה־0:1 על לייפציג בחוץ באמצע השבוע בשמינית גמר ליגת האלופות היה דוגמה נפלאה לכך. צ'ואמני שוב פתח כבלם והיה נהדר, אבל היו שני ממלאי מקום שאפילו התעלו עליו.

דיאס מאוהב

בראהים דיאס היה צריך להיכנס לנעליו של בלינגהאם, שנפצע מול ג'ירונה וייעדר כשלושה שבועות, ועשה זאת בהצלחה כשכבש שער אדיר, שאליו התווסף גם תואר איש המשחק. הוא חגג את השער כמו בלינגהאם כשידיו פרושות לצדדים, אבל הביצוע הזכיר שחקן גדול אחר, מי שהיה אלילו של דיאס בילדותו, לאו מסי. הוא קיבל את הכדור באגף ימין, התגבר על ארבעה שחקנים במבצע סולו מרשים - שניים מהם גם עשו עליו עבירה - וחתם אותו עם בעיטה מסובבת ומדויקת לפינה הרחוקה של פטר גולאצ'י.
דיאס חוגג כמו בלינגהאם
"מחר יום האהבה ואני מאוהב בריאל מדריד", אמר דיאס בסיום, כך שנראה שלאוהדי הבלאנקוס אין סיבה לדאוג לגבי האהבה למסי. אבל לאוהדים הנייטרלים יש סיבה לדאוג, מאחר שדיאס מתחרה עם בלינגהאם על העמדה, מה שמשאיר את הקשר ההתקפי הספרדי בגדר האס מהספסל. זה פספוס עצום, שכן דיאס היה נהדר בכל פעם שהוא קיבל הזדמנות העונה, והוא מסוג השחקנים שפשוט כיף לצפות בהם.
הגיבור השני בניצחון על לייפציג היה אנדריי לונין. השוער האוקראיני האוקראיני מנע 2.13 שערים צפויים בעזרת תשע הצלות, שווה לשיא של שוער ריאל במשחק נוקאאוט בליגת האלופות, שאותו קבע תיבו קורטואה בגמר מול ליברפול ב־2022. לונין ממש לא היה אמור להיות השוער הראשון של ריאל העונה, אבל קורטואה קרע רצועות בברכו בתחילת אוגוסט, וקפה שהגיע במקומו נפצע בעצמו בנובמבר. זה היה מספיק בשביל לונין כדי לקחת את ההזדמנויות בשתי הידיים, וקפה שכבר הבריא צופה מהספסל. "המשחק הזה יכול היה להיגמר בתיקו, בואו נהיה כנים", אמר אנצ'לוטי בסיום הניצחון בגרמניה, "זה היה המשחק הכי טוב של לונין מאז שאני מכיר אותו".
המאמן האיטלקי לא היה צריך להתגבר רק על פציעות רבות העונה - גם ויניסיוס החמיץ חודש וחצי - אלא גם על העובדה שקארים בנזמה עזב ולא הגיע לו מחליף ראוי. חוסלו, החלוץ הטבעי היחיד בסגל, לא פותח לרוב, ויש לו שער ליגה אחד מאז אוקטובר. כתוצאה מכך, ויניסיוס ורודריגו - שני שחקני כנף - מוצבים בעמדות מרכזיות יותר, ובלינגהאם שמאחוריהם הפך למוציא לפועל העיקרי, כשלריאל יש כאמור את ההתקפה הטובה בספרד. נראה שלאנצ'לוטי יש סימן קריאה עבור כל שאלה שהיקום זורק עליו, וזה מגיע מהאיש שנחשב יותר מכל כ"מאמן של שחקנים" ולאו דווקא טקטיקן גדול.
ריאל כבר עשתה, כאמור, צעד גדול בדרך להשבת האליפות - מיצ'ל אף הודה שג'ירונה פשוט לא ברמה שלה - וכעת היא יכולה להשקיע את רוב תשומת הלב והמשאבים במפעל האהוב עליה, ליגת האלופות, שבה היא זכתה 14 פעמים (כפול ממילאן שנמצאת במקום השני) והגיעה לצי הגמר בכל שלוש המהדורות הקודמות. המחשבה שקיליאן אמבאפה עשוי להצטרף לריאל בקיץ צריכה להדיר שינה מעיניהם של אוהדי היריבות. אבל אולי היא בכלל לא צריכה אותו.
פורסם לראשונה: 01:30, 16.02.24