אחרי שרשם שיא קריירה מדהים של 43 נקודות ו-15 ריבאונדים בהפסד של וושינגטון וויזארדס לניו אורלינס, דני אבדיה דיבר לראשונה.
"אני צעיר בחיים אבל במשחק הזה מתבגרים מהר", אמר הפורוורד הישראלי, "ארבע שנים בליגה ממש מבגרות אותך, אבל כן, אני צעיר ולכן נרגש כי יש לי עוד המון לאן לצמוח ודברים לעבוד עליהם. אני לא עוצר כאן. היה משחק נהדר הלילה אבל יש עוד עונה ארוכה וקריירה ארוכה. מקווה שזאת רק ההתחלה".
1 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
משחק ענק. אבדיה
(AP Photo/Matthew Hinton)
אבדיה הפך לשחקן הראשון בתולדות וושינגטון שמגיע ל-43 נקודות, 15 ריבאונדים ו-6 שלשות במשחק אחד. בנוסף, הוא השחקן הראשון של הקבוצה שמגיע ל-43 נקודות ו-15 ריבאונדים במשחק אחד מאז אלווין הייז, שרשם ב-1977 47 נקודות לצד 20 ריבאונדים נגד גולדן סטייט.
כמו כן, אבדיה נכנס לרשימה אקסקלוסיבית בתולדות וושינגטון. הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר מאז ג'ון וול שקולע 40 נקודות ומעלה במשחק. ארבעת השחקנים הנוספים של הוויזארדס שעשו זאת עד גיל 23 הם כריס וובר, גילברט ארינאס וריצ'רד המילטון.
ב-1 במאי 2021, כשאבדיה כבר היה שחקנה של וושינגטון, הוא חזה בראסל ווסטברוק - אז חברו לקבוצה - רושם משחק של 40 נקודות ו-10 ריבאונדים נגד דאלאס. מאז, עברו יותר משנתיים וחצי מבלי ששחקן בוויזארדס רשם הופעה כזו - עד הלילה.
כספי מול אבדיה
43 הנקודות שקלע אבדיה הם לא רק שיא קריירה, אלא גם שיא לשחקן ישראלי ב-NBA. הקודם עמד על 36, אותו קבע עומרי כספי לפני שמונה שנים במשחק בין סקרמנטו לגולדן סטייט, כשבאותו משחק התפתח דו-קרב השלשות המפורסם בינו לבין סטף קרי. אבדיה הוא הישראלי הראשון שחוצה את רף 40 הנקודות למשחק בליגה הטובה בעולם.
גם ברמה האירופית אבדיה רשם ציון דרך משמעותי. מלבדו, רק עוד שלושה שחקנים ממדינות אירופה קלעו העונה מעל 40 נקודות למשחק - ניקולה יוקיץ', יאניס אנדטוקומבו ולוקה דונצ'יץ'.
וברמה האישית? כאמור, מדובר בשיא קריירה בנקודות מבחינת אבדיה, אבל לא רק. הוא קבע שיא אישי עונתי חדש בריבאונדים (15) ושבר גם שיאי קריירה בסלי שדה (13) ובזריקות (24), כך גם בקליעות (6) וזריקות (10) ל-3 ומקו העונשין (11 מ-13).