המחווה המיוחדת ליהונתן ואביב גפן: "רציתי לתת קיום מוזיקלי למערכת היחסים ביניהם"

המורשת המוזיקלית של שניהם מתלכדת למופע מסקרן בליווי תזמורת קאמרית ופסנתר כנף, מעין מסע בין השירים, תחת השם "אבא, סיפור - העולם של יהונתן ואביב גפן" ביוזמתו ובניהולו המוזיקלי של גון הלוי

יהונתן ואביב גפן . צילום: קוקו

לאורך השנים, היצירות של אביב ויהונתן גפן סיפקו נכסים רבים לפנתיאון התרבות הישראלית. כעת המורשת המוזיקלית של שניהם מתלכדת למופע מסקרן בליווי תזמורת קאמרית ופסנתר כנף, מעין מסע בין השירים, תחת השם "אבא, סיפור - העולם של יהונתן ואביב גפן".

גון הלוי,

המופע יתקיים ביוזמתו ובניהולו המוזיקלי של גון הלוי - אחד מבין חמישה פרויקטים מוזיקליים שהוא מנהל במסגרת מופעי "צלילי חורף", שיתקיים בהיכל התרבות תל אביב בתאריכים 16-13 במארס לציון 66 שנה להקמת ההיכל.

"השנה יש לי חמישה מופעים באולם סלע המדהים של ההיכל", אומר הלוי. "שניים שרצים כבר ("היא", מחווה לשיריו של סשה ארגוב, ו"באגט", מחווה לשאנסונים צרפתיים), ושלוש בכורות: 'אבא, סיפור', 'ציפור שחורה' ו'פסקול ילדות'. היצירות החדשות בנויות לתזמורת קאמרית, ואני שר ומנגן בפסנתר על הבמה לצד התזמורת".

למרות הקשר המשפחתי, אין כל קשר בין השירים של השניים.

"נכון, אם אשים שירים שלהם זה לצד זה יהיה פער גדול. אך כשאני ניגש לעבד אותם עם הסטייל שלי, שהופך עם השנים ספציפי מאוד, ושם אותם יחד - שומעים שהם מאותה המשפחה.

"גרתי בניו יורק שבע שנים והופעתי עם יהונתן לא מעט, והוא נכנס לי ללב. הוא הצחיק אותי. הוא לא חדל להיות ילד באף שלב, ואני משוכנע שזה מה שהפך את ההורות שלו לדבר מורכב כל כך. עניין אותי לשים את השירים שלהם יחד, ולתת קיום מוזיקלי למערכת היחסים שלהם, שכל השנים אנחנו שומעים עד כמה היא היתה סבוכה. זה יצא גדול מהחיים".

המשפחה יודעת על המופע?

"לא פניתי עדיין למשפחה, אבל מובן שנזמין אותם. אני חושב שאביב יודע על זה, ברמה כזו או אחרת, אבל לא אני אמרתי לו. אני ביישן", הוא צוחק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר