יום ראשון, 09.06.2024 שעה 09:35

יריב טפר: מגמת השופטים טובה, מקווה שתימשך

מנכ"ל איגוד השופטים לתוכנית הספורט של ישראל: "אנחנו מחזקים את הדברים שהיינו חלשים בהם, הספינה בכיוון הנכון". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה

|
אופירה אסייג (מערכת ONE)
אופירה אסייג (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM) ורדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לתחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר. להאזנה לשידור לחץ כאן

הערב בתוכנית דיברנו עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר על תקנון הענישה והפחתת הנקודות של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, על הקיצוץ בספורט בהתאחדות לכדורגל של בתי הספר ועל נושא האוהדים והמשטרה, עם יריב טפר מאיגוד השופטים על העונה של השופטים והמקרה החריג ביבנה, התכוננו עם דורון בן דור ואיציק אהרונוביץ’ לקראת המשחק של מכבי חיפה מול גנט ושוחחנו עם רז אמיר על מצב מכבי ת”א ופציעת שרן ייני ועם גיא בן זיו על עתידו של שועה וההכנות של בית”ר ירושלים למפגש מול בני סכנין.

“מגמת השופטים היא טובה, מקווה שנמשיך כך”.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל, מנכ”ל איגוד השופטים דיבר על מצב השופטים, על הכרטיס הכחול, ושיתף על מצבו של ניב שטייף.

יריב טפר (רדאד ג'בארה)יריב טפר (רדאד ג'בארה)

עד היום, האם אתה מרוצה מעבודת השופטים?
”את תופסת אותנו אחרי שלושה מחזורים שעברו בצורה טובה מאוד, משחק עונה, אוראל גרינפלד העביר מצוין, גל מצוין בדרבי, ריינשרייבר היה טוב. אז כן המגמה היא טובה במיוחד כשסיימנו תקופה עמוסה של משחקי אמצע שבוע. הלחץ של הקבוצות השפיע גם עלינו ובסך הכל התקופה האחרונה היא טובה”.

מה עושים כדי שהתקופה הזו תישמר?
”הלוואי וזה משהו שימשיך, אנחנו עושים את כל הפעולות שזיהינו כמו כפעולות טובות, הדרכה יותר צמודה, מסרים ברורים לשופטים, הבנה בין השופט ל-VAR, אנחנו מחזקים את מה שהיינו פחות טובים ובסך הכל הספינה עולה לכיוון הנכון”.

אתמול היה לכם מקרה חריג ביבנה שעריים, שופט החליט לעצור את המשחק אחרי שקיללו אותו, ולאחר עשר דקות חזר לדשא.
”ההתנהלות היא לא תקינה. שופט צריך לפעול בהתאם להנחיות לחוקה. החוקה מדרת על מקרים ברורים בהם שופט רשאי להפסיק את המשחק והם פגיעה בשופט או אירוע ביטחוני כלשהו, פריצת אוהדים לדשא או פגיעה פיזית בשחקו או אוהד. שורה של מקרים שלא קרו אתמול ולכן השופט לא היה רשאי להפסיק את המשחק, לא היה צריך לנקוט בהליך הזה. עשינו איתו בירור היום והוא התייחס להתנהגות הקהל ולתחושות שלו, אנחנו מבינים שזו התנהגות שהלוואי שלא הייתה”.

שופט צעיר?
”בן 25-26, עונה רביעית בליגה א’, לא משהו יוצא דופן, לצערינו הקללות זה משהו שקרה במגרשים ועדיין הפעולה שלו אתמול הייתה לא נכונה ולא טובה”.

כמה שנים אתה מנכ”ל איגוד השופטים?
”מהמאה הקודמת, משהו כמו 15 שנים”.

יריב טפר (חגי מיכאלי)יריב טפר (חגי מיכאלי)

היית מעורב בהסכם הנוכחי בין ההתאחדות לשופטים?
”הייתי מאוד מעורב בהסכם הקיבוצי, הוא מבורך. לא רוצה להרים לי יותר מדי אבל אנחנו מדינה שהכניסה את ה-VAR הכי מהר בכל העולם, אנחנו מובילים בתחום של איך העניין פועל, בתשתיות שהן לא תשתיות של ליגת אלופות, אנחנו עושים עבודה מצוינת בעבודה המקצועית, יש לנו שופטי עילית באופ”א. אנחנו בוחנים את עצמנו כל הזמן ביחס לסטטיסטיקות של הליגות הגדולות בעולם, ואנחנו כרגע נמצאים בממוצעים כמו של ספרד ופרמייר ליג, אבל יותר מזה כמו בליגת האלופות, תמיד נשווה את עצמנו לקבוצת היחס הגבוהה ביותר. תמיד יהיה שיח על שיפוט בישראל. אתמול בשני משחקי ליגת האלופות היו אירועים שדיברו עליהם היום על החלטות השיפוט, זה משהו שיהיה בכל מקום ואנחנו חלק מהחגיגה הזאת”.

מה דעתך על הכרטיס הכחול?
”העמדה שלי זה שזה לא מתאים, בטח לא ברמה של כדורגל מקצועני. ההפסקות האלה. אנחנו פועלים הרי שלא יהיה עצירות של המשחק. עכשיו נכניס מהלך שיגרום לעוד עצירות? זה יפגע בשטף המשחק. זה יכול לסייע בהיבט החינוכי, אם יעשו את זה במפעלים של ילדים ונוער, שם אני חושב שזה יכול להיות משהו לטובת הכדורגל, במפעלים במקצוענים זה יעשה הפוך”.

יש לכם שופטים צעירים, יש כאלה שמסרבים לשפוט במגזר הערבי או הפוך?
”לא נתקלנו בסיטואציה כזו, בשני הצדדים, כרגע זה לא תופעה שאני מכיר באיגוד השופטים ומקווה שזה ימשיך כך”.

לאחרונה מגיעים כתבי אישום חמורים לבית הדין, ובסוף בית הדין לא מקבל את גרסת השופט. מה זה אומר?
”גם בעניין הזה צריך להסתכל על התמונה הגדולה. למיטב זכרוני יש מדי שבוע במאה חמישים כתבי אישום, יש פה ושם מקרה של אי דיוק בדו”ח או שבית הדין מקבל את הגרסא של הנאשמים, ויש מקרים שגם בית הדין לוקח החלטה שאולי אנחנו פחות מחליטים עם ההחלטה הסופית, אבל אני סומך עליהם במאה אחוז, כאשר שופט מתנהל בצורה לא תקינה ובית הדין מעביר לנו את ההתרשמות הזו, אנחנו מבצעים הליך משמעתי ופועלים כנגד השופט, הוא לא שונה מאף אחד במגרש”.

מה מצבו של ניב שטייף?
”אנחנו בקשר יומי, ניב כרגע נמצא בהליך שיקום בתל השומר, הפציעה שלו מורכבת, אבל אנחנו רואים הרבה דברים טובים. הוא מתחזק, הליך השיקום קצת התעכב אבל הוא מתחיל עכשיו את רוב מהלכי השיקום ואני מאוד מקווה שהוא יעמוד על הרגליים כמה שיותר מהר”.

אסור לפספס
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */