מיליארדי דולרים השקיעה קטאר בפרויקט הדגל שלה בכדורגל העולמי, פריז סן ז'רמן, ועדיין לא הצליחה לזכות בליגת האלופות. בחמש מתוך שבע העונות האחרונות פריז סן ז'רמן הודחה כבר בשמינית הגמר, ואם היא תודח גם מול ריאל סוסיאדד - זאת תהיה הפעם השלישית ברציפות.
גם לואיס אנריקה יודע את זה, ובשבת מול ליל (1:3) הוא נתן לכל הכוכבים שלו לנוח, כולל כמובן קיליאן אמבאפה. פ.ס.ז' מגיעה למשחק הערב (רביעי, 22:00) מול הספרדים עם רצף של 16 משחקים ללא הפסד, אבל גם יודעת שזה לא באמת משנה. לליגת האלופות חוקים משלה, והאימפריה הצרפתית זוכרת את ה-4:1 לניוקאסל ואת העובדה שסיימה במקום השני בשלב הבתים. "למזלה" של פריז, היא קיבלה את סוסיאדד ולא את ריאל מדריד או מנצ'סטר סיטי.
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה. הכל תלוי בו
(צילום: GUILLAUME SOUVANT/ AFP)
על הנייר, פריז סן ז'רמן היא הפייבוריטית בשני המפגשים, אבל לאור העבר המפוקפק שלה במפעל שום דבר לא בטוח. סוסיאדד סיימה ראשונה בבית לא פשוט שכלל את אינטר, בנפיקה וזלצבורג. מצד שני, בליגה היא רק במקום השביעי.
"הדחה בשלב הזה תהיה קטסטרופה", קבעו בתקשורת הצרפתית. פתיחת העונה של פריז סן ז'רמן הייתה בינונית, אבל מאז העניינים השתפרו - לואיס אנריקה מצא את ההרכב שלו וסגר, כאמור, 16 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות.
3 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה. מטייל בליגה הצרפתית
(צילום: ALAIN JOCARD / AFP)
את הליגה הצרפתית פ.ס.ז' מובילה בבטחה עם פער של 11 נקודות מניס שבמקום השני, מה שכאמור אפשר ללואיס אנריקה לתת מנוחה לכוכבים שלו לקראת המשימה בליגת האלופות. "אנחנו לא צריכים להיות טובים בחורף, אנחנו צריכים להיות בשיא שלנו באביב", אמר המאמן הספרדי. למרות הטיולים בליגה הצרפתית, קשה מאוד לקבוע אם יש באמת שיפור ביכולת שלה. הפערים בינה לבין יריבותיה המקומיות עצומים. אנריקה אולי אמר ש"ברסט קבוצה חזקה יותר מקבוצות בליגת האלופות" אחרי שהקבוצות סיימו ב-2:2, אבל רבים יחלקו על הקביעה הזו.

עכשיו או לעולם לא

הסטטיסטיקה מספרת שזו עדיין הקבוצה של אמבאפה, שכבש 20 שערים ב-19 הופעות ליגה השנה. ומי אחריו? רנדל קולו מואני עם שישה שערים וגונסאלו ראמוס עם ארבעה. אין שחקן שמתקרב להשפעה שלו.
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
אמבאפה. לוקח את הזמן
(צילום: ALAIN JOCARD / AFP)
היו מספר דיווחים שאמבאפה כבר החליט לחתום בריאל מדריד, אבל רגע לפני המשחק מול סוסיאדד פורסמה כתבה ב"אתלטיק" שלפיה אמבאפה עוד לא החליט, והוא עוד מתלבט לגבי עתידו. לפי הדיווח, פלורנטינו פרס לחץ על קיליאן אמבאפה להחליט עכשיו כדי לסיים את הסאגה, וריאל מדריד אכן קיבלה מסביבתו של אמבאפה הרגשה טובה, אבל שום דבר לא נסגר. אותם גורמים מקורבים לאמבאפה טענו שהשכר שריאל מדריד מציעה לו נמוך משמעותית ממה שהוא יוכל להרוויח בפריז סן ז'רמן - 75 מיליון אירו לעונה לא כולל בונוסים. לפי ה"אתלטיק" ההצעה של ריאל אפילו לא מתקרבת לשכרו הנוכחי, מה שגורם לו להמשיך להתלבט.
ובעוד במדריד שוברים את הראש, בפריז סן ז'רמן נולדה אופטימיות מחודשת בנוגע לעתידו של הכוכב שלהם. מבחינתם שהוא יחתום על חוזה קצר לעונה נוספת, או חוזה ארוך טווח. זה לא משנה למי שיש לו כיסים עמוקים ואין סכום שהוא לא יוכל להציע. בפריז מקבלים בשלוות נפש את ההתלבטות של הסופרסטאר ונותנים לו את הזמן. ארגוני האוהדים הגיעו לאימון השבוע ושרו לו "קיליאן נשאר בפריז", לכל שחקן אחר האוהדים היו מפנים גב בשלב הזה - לאמבאפה יש מעמד מיוחד.
"זה עכשיו או לעולם לא", נכתב בתקשורת הצרפתית לקראת המשחק מול סוסיאדד. רבים רואים בקמפיין ליגת האלופות הנוכחי כהזדמנות האחרונה של פריז סן ז'רמן להשאיר אצלה את אמבאפה ולהמשיך את הפרויקט. כישלון בהחלט יערער אותו, אבל קמפיין מוצלח עשוי לגרום לתפנית נוספת בסאגה. הכוכב לא יעזוב את אלופת אירופה רגע אחרי שהביא לה את התואר. אך לפני שפריז סן ז'רמן מפנטזת על התואר הכי גדול באירופה - היא צריכה לעבור קודם לפחות את שמינית הגמר, משימה שהיא נכשלת בה פעם אחר פעם.
פורסם לראשונה: 11:24, 14.02.24