גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #837474 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 837474        
Amadeus
חבר מתאריך 15.11.22
10077 הודעות
יום רביעי ה' 'באדר א תשפ''ד    11:34   14.02.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גוגל: חמאס הפיץ אפליקציות מתחזות לצבע אדום - המטרה של ארגון הטרור - לעקוב אחר המשתמשים  

 
  
דוח של ענקית החיפוש מאגד שורה משיטות הפעולה של איראן וחמאס בניסיון לבצע מתקפות סייבר נגד ישראלים • בין היוזמות: התחזות למגייסים בלינקדאין כדי להוציא פרטים על חברות ביטחוניות • הפצת אפליקציות ריגול דרך הודעות בוואטסאפ • ואפליקציות שלכאורה מתריעות מפני טילים אך בפועל עוקבות אחרי המשתמש • בין מטרות התקיפה של חמאס: גם גורמים המזוהים עם פתח' והמשטרה הפלסטינית

דוח שמפרסמת גוגל מפרט את שיטות הפעולה של איראן וחמאס בביצוע מתקפות סייבר נגד ישראל. הדוח מצביע על שורת ניסיונות פריצה מצד גורמים המקושרים לאיראן לתקוף את ישראל, תוך הצלחה חלקית. בין היתר מצביע הדוח על שורה של ניסיונות פריצה לארגונים אזרחיים ופרטיים, פעולות לוחמת מידע שנועדה לערער את המורל בישראל ולהסיט את דעת הקהל העולמית נגד ישראל, וכן קמפיינים של איסוף מידע מודיעיני דרך הרשת בעזרת מתקפות פישינג.

• הצצה לשיטות של חמאס לגייס תומכים בקרב גולשי מערב
• כך פועלים האקרים בשליחות איראן להסית את דעת הקהל נגד ישראל
• בדצמבר: אחת ממתקפות הסייבר הגדולות ביותר בתולדות המדינה
• במקביל למתקפה: חמאס ניסה להפיל אתרי התראה מפני תקיפת טילים

בין היתר מצביע הדוח על ניסיון של חמאס במהלך חודש ספטמבר, כחודש לפני מתקפת 7 באוקטובר, לאסוף מידע על ארגונים ואזרחים ישראלים דרך הרשת החברתית לינקדאין. לפי הדוח, גורמי חמאס התחזו למגייסים של חברות הייטק לגיטימיות ויצרו קשר עם עובדים ישראלים דרך לינקדאין במסווה של נסיון לגייסם לחברה. בפועל, הגורמים העוינים אספו מידע על המעסיקים הנוכחיים של אותם עובדים והתמקדו בתעשיות הצבאיות ובארגונים שיש להם קשר עם גורמי ביטחון.

לפי הדוח, חלק משמעותי הפעילות של גורמי הסייבר בשליחות איראן וחמאס מהתנהלת באמצעות תוכנות רוגלה שהותקנו על מכשירי הסמארטפון של המשתמשים. הדוח מצביע על נסיונות לפני ואחרי מתקפת 7 באוקטובר לחדור למכשירים באמצעות אפליקציות בעלות דלתות אחוריות, שמקנות למתקינים גישה למידע על גבי המכשיר.

בין היתר מתאר הדוח כיצד הופצו בהודעות ווטסאפ קובצי התקנה לתוכנת ריגול. כך, באוגוסט 2023 זוהה ניסיון מסוג זה של גורמים המקושרים לחמאס להפיץ תוכנת ריגול שהתחזתה לטלגרם, והעניקה למתקינים הרשאות לקרוא ואף לשלוח הודעות סמס דרך המכשיר לאנשי הקשר השמורים עליו, וכך להרחיב את המתקפה. באוקטובר האחרון זוהו תוכנות ריגול דומות על מכשירים של משתמשים ישראלים.

הדוח אף מציין ניסיון להפיץ אפליקציות שהתחזו לכאלו המתריעות בפני מתקפת טילים, אך בפועל אספו נתונים אחרי המשתמשים שהתקינו אותן, קראו את ההודעות שלהן - ועקבו אחרי המיקום שלהם.

לפי הדוח, פעילות הסייבר של חמאס הופעלה לא רק נגד גורמים ישראלים אלא גם נגד כאלו המזוהים עם ארגון הפתח', שאנשיו מנהלים את הרשות הפלסטינית. תקיפות חמאס במובן זה כללו איסוף נתונים מגורמים רשמיים של הפתח' ובהם המשטרה הפלסטינית בגדה.

מחברי הדוח חוזים כי ב-2024 תהיה עליית מדרגת במתקפות הסייבר של ריראן וחמאס בישראל. "בעוד שבטווח הקרוב התחזית לפעולות סייבר מצד גורמים שקשורים לחמאס לא ברורה, אנחנו צופים שפעילות הסייבר של חמאס תימשך בסופו של דבר, ותתמקד בריגול לצורך איסוף מודיעין על עניינים פנים-פלסטיניים, ישראל, ארה"ב ושחקנים אזוריים אחרים במזרח התיכון", נכתב בדוח.

דוח חדש מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של מאמצי ההשפעה של חמאס להפיץ את הנראטיב שלו על טבח ה-7 באוקטובר לקהל המערבי. הדוח שחיברה חברת אקטיבפנס (ActiveFence) הישראלית מתמקד בספר המסרים שפרסם ארגון הטרור ערב הדיונים במשפט שניהלה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין בהאג. בארגון הקפידו לנקות את המסרים ממונחים טעונים לאוזניים מערביות כג'יהאד ומלחמת קודש והקפידו להשתמש במילים שנעימות יותר לאוזני המאזינים, הגולשים והמשתמשים המערביים.

הספרון שכותרתו "הנרטיב שלנו: מבצע שיטפון אל-אקצה" - הכינוי של ארגון הטרור למתקפת 7 באוקטובר - הופץ בחשבונות הרשמיים של חמאס באנגלית ובערבית בפלטפורמות כטלגרם, אתרי האינטרנט שלו ומשתמשים ברשת החברתית. הדוח של אקטיבפנס ניתח איך חמאס ניסה להפיץ את הספרון לכמה שיותר משתמשים תוך שימוש ברשתות החברתיות, אימוג'יז והאשטאגים (מחרוזות טקסט שמשמשות לקטלוג נושאים ברשתות חברתיות ומתחילות בסימן #).

תוכן הספרון מציג גרסה אלטרנטיבית לטבח וחושף את האופן שבו חמאס מספר על מעשיו המחרידים לקהל המערבי. שפת הספרון נקייה ממונחים של קנאות דתית כג'יהאד שהוחלפו במילים כמו "התנגדות". הספרון אף חוזר שוב ושוב על המסר שיש לבחון את המעשים המבחילים שביצעו פעיליו ב-7 באוקטובר במסגרת "קונטקסט" וטוען כי הם לא התחוללו "בחלל ריק".

בנוסף, בחלק של הספרון שמסביר מהו חמאס נטען בין היתר כי "חמאס דוחה את הרדיפה של בני אדם או את הערעור של זכויותיהם על רקע לאומי, דתי או עדתי". עוד נכתב כי "חמאס מאשר כי הקונפליקט שלו הוא עם הפרויקט הציוני ולא עם יהודים על רקע היותם יהודים".

"האשטגים שמציפים את הרשת"

"אנחנו רואים בספרון הזה הרבה מסרים שכבר ראינו בעבר, פשוט מאוגדים ביחד בצורה קלה ובשפה שתהיה מאוד נוחה למערב", אומר נמרוד זגגי, ראש תחום טרור באקטיבפנס, שמנטרת תוכן זדוני ברשת באמצעות טכנולוגיית AI. "הם מדברים למשל על עזה בתור בית הכלא הפתוח הגדול בעולם - מסר שבחמאס מפמפמים כבר זמן רב. בנוסף הספרון מציג שקרים של חמאס על המתקפה עצמה, כמו מיקוד בפגיעה בחיילים ולא באזרחים וטענה שהארגון לא הציב לו למטרה להרוג אזרחים - דבר שאנחנו יודעים שהוא שקר מוחלט גם לפי עדויות וראיות מצולמות שהארגון עצמו יצר והפיץ ב-7 באוקטובר".

לדברי זגגי, המעניין בספרון הוא האופן שאפשר להתחקות אחר ההפצה הרחבה שלו: "רואים איך מרגע שהוא עובר בקבוצה אחת חמאס, תוך דקות הוא כבר מופץ בקבוצה אחרת. ראינו איך האשטגים שמופיעים בספרון מתחילים להציף את הרשתות החברתיות".

באקטיבפנס זיהו גולשים משתמשים בהאשטג ھذه_روایتنا# (זה הנרטיב שלנו) או لماذا_طوفان_الأقصى# (למה שיטפון אל- אקצה) כדי לסמן את מסרי הספרון ולהפיץ אותו בין תומכי חמאס. זאת במטרה להפיץ את הגרסה המרוככת של טענות ארגון הטרור לאוזניים מערביות, וככל הנראה גם לאוזניים ערביות שחשו פחות בנוח עם הגרסה הרצחנית של האירועים. לפי הדוח, 56% מהפרסומים שהשתמשו בהאשטג ھذه_روایتنا# זוהו כבעלי יחס חיובי או ניטרלי והתייחסו לתעמולה של חמאס כדיווח אמין.

לפי אקטיבפנס, המסרים עברו וחלחלו ברשת מחשבונות שמזוהים באופן רשמי עם החמאס לחשבונות של מתנגדים לישראל או אקטיביסטים פרו-פלסטינים. אלו אימצו את המסרים ולעתים גם את השימוש בסמלים ואימוג'יז שרתם חמאס, ובהם המשולש האדום ההפוך .

"אנחנו רואים את חמאס מפיץ מסרים באינטרנט בצורה טובה ויעילה יותר משמעותית ממה שהיה בעבר. התופעה של ארגון טרור שמצליח לתקשר את עצמו בצורה כזו למערב דרך הרשת היא תופעה יחסית חדשה שתופסת תאוצה", אומר זגגי. "בספרון רואים איך חמאס ידע לנקות את השפה שלו כך שהמסרים שלו יוכלו להדהד גם במערב; איך הם משתשים במילים ספציפים והאשטגים כדי להפיץ את המסרים - ונראה שהם מגיעים רחוק יותר משהצליחו בעבר".

"במלחמה אנחנו רואים את החמאס מפיץ מסרים באינטרנט בצורה טובה ויעילה יותר, משמעותית יותר ממה שראינו בעבר. התופעה הזאת, של ארגון טרור שמצליח לתקשר את עצמו ככה למערב דרך הרשת, היא תופעה חדשה יחסית שתופסת תאוצה" אומר נמרוד. "בספרון הזה רואים כיצד החמאס ידע לנקות את השפה שלו בצורה כזאת שהמסרים שלו יוכלו להדהד גם במערב. כיצד הם עושים שימוש במילים מסוימות או בהאשטגים מסוימים בשביל להפיץ את המסרים שלהם, ונראה שהם מגיעים רחוק יותר ממה שהם הגיעו בעבר".


https://www.mako.co.il/news-money/tech12/Article-42d94392293ad81026.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עברו חדשוט 14.02.24 11:43 1
  מסתפק בהתראות של רוטר לוג'יק 14.02.24 14:37 2

   
   
חדשוט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.3.23
4951 הודעות, 15 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ה' 'באדר א תשפ''ד    11:43   14.02.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עברו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מזמן להתקפות טילים
ולכן ...
צריך למחוק את הנאצים מהצפון
מעל פני האדמה
ימח שמם אמן



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לוג'יק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.14
4044 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ה' 'באדר א תשפ''ד    14:37   14.02.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מסתפק בהתראות של רוטר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות