וושינגטון וויזארדס ממשיכה לקרטע, אך ביחס כמעט ישיר - דני אבדיה ממשיך לפרוח. הפורוורד הישראלי השווה הלילה (בין שני לשלישי) את שיא הקריירה שלו ב-NBA, כשקלע 25 נקודות בהפסד קבוצתו 112:104 לדאלאס, והמשיך את חודש פברואר הפנומנלי שלו, במהלכו הוא קולע בממוצע 18.7 נקודות למשחק - יותר משחקנים כמו ג'יימס הארדן (17.3) ובאם אדבאיו (18).
זו הפעם השלישית מאז שהצטרף לליגה הטובה בעולם שאבדיה מגיע ל-25 נקודות, כשבארבעה מתוך חמשת משחקיו האחרונים הוא קלע לפחות 21 נקודות. מעבר לכך, לראשונה בקריירה, הוא רשם רצף של שלושה משחקים בהם הוא קלע 20 ומעלה, עם ממוצעים של 23.3 נקודות ו-10.3 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
אבדיה
(צילום: Tommy Gilligan-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
"צריך לסיים יותר טוב ביד שמאל"
( EPA/ADAM DAVIS)
אבל זה לא רק הנקודות, אלא האחוזים. מאז תחילת החודש הנוכחי, אחוזי הדיוק של אבדיה מהשדה עומדים על 60.9 מהשדה ו-44.5 מעבר לקשת.
בכלל, אבדיה החל בסערה את שנת 2024. ממומצעיו השנה עומדים על 15.6 נקודות, 7.1 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים למשחק. זאת לעומת 13, 6.4 ו-3.8 לאורך כל העונה, ו-9.1, 5.7 ו-2.4 בכל שלוש וחצי שנותיו ב-NBA.

"החוזה שלו הוא גניבה"

לאורך כל העונה מתייחסים בארה"ב לאבדיה כאחת מנקודות האור הבודדות בעונה המסויטת שעוברת על הוויזארדס, וכך גם הפעם התייחסו אליו ב-NBC: "הוויזארדס הפסידו בשבעת משחקיהם האחרונים, אך בתוך כל זה אבדיה הוא מנקודות האור של הקבוצה".
העיתונאי גרג פיינברג, המסקר ואוהד את הוויזארדס כתב: "דני הוא האיש - אפשר רשמית להגיד שהחוזה שלו הוא גניבה". כזכור, בסוף חודש אוקטובר חתם אבדיה על חוזה חדש לארבע שנים, במהלכן ירוויח 55 מיליון דולר.
לצד זאת, בחשבון ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) 'Wizards Film Room' העלו כמה נקודות שאבדיה צריך לשפר: "הוא הראה שהוא הרבה יותר משחקן של שלשות והגנה, אבל כדי לקחת את המשחק שלו לרמה הבאה, הוא צריך לפתח את היכולת לחדור לסל ולקלוע ביד שמאל בצורה הרבה יותר עקבית. בנוסף, הוא צריך לשפר את היכולת שלו לקלוע מכדרור, במיוחד כששחקני היריבה עוברים מתחת לחסימה".

דונצ'יץ' עקף את מג'יק

אחת המשימות שקיבל אבדיה בהגנה היא לנסות להצר את צעדיו של לוקה דונצ'יץ', מה שלא בדיוק יצא אל הפועל. באתר ה-NBA כתבו כי אבדיה עשה "עבודה סולידית" כששמר על הסלובני, אך בסופו של דבר דונצ'יץ' סיים עם עוד טריפל דאבל: 26 נקודות, 15 אסיסטים ו-11 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
עוד ציון דרך מרשים בקריירה. לוקה דונצ'יץ'
(AP Photo/LM Otero)
לאחר המשחק הלילה, רשם דונצ'יץ' ציון דרך מרשים נוסף בקריירה הלא ארוכה שלו ב-NBA: הוא עלה למקום השלישי בכל הנוגע למשחקים הכוללים 25 נקודות ומעלה, 15 אסיסטים ומעלה ו-10 ריבאונדים ומעלה - עם 14 כאלה (ב-376 משחקים). בכך, הוא עקף את מג'יק ג'ונסון האגדי, שבאמתחתו 13 משחקים עם הנתונים הללו - ב-906 הופעות בקריירה. מקדימים את הסלובני: ראסל ווסטברוק (15) ואוסקר רוברטסון (37).
דניאל גאפורד, שעד שבוע שעבר היה עוד חברו לקבוצה של אבדיה והלילה תרם דאבל דאבל נאה של 16 נקודות ו-17 ריבאונדים, התייחס לדונצ'יץ': "אני בעיקר מנסה לזוז מהדרך כדי לאפשר לו לעשות את מה שהוא עושה. אני יודע שיגיעו אליי הרבה מסירות נהדרות".
קיירי ארווינג, שסיים גם הוא עם 26 נקודות, תיאר עד כמה לשחק לצדו של לוקה מקל עליו את העבודה: "זה מוריד ממני הרבה לחץ. כשאתה משחק לצד שחקן שמושך אליו כל הזמן שמירות כפולות ועזרה בהגנה, אתה יכול למצוא את המרווחים ולהגיע להרבה זריקות נוחות".