שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הפתיע כאשר בישר היום (שני) בישיבתה הראשונה של ועדת הכספים של הכנסת לאישור התקציב החדש לשנת 2024, כי הקיצוץ של 20 מיליון השקלים בתקציבי כל תנועות הנוער יתבטל. אולם, באגף התקציבים הופתעו מההודעה, טענו שהביטול כלל לא תואם איתם והבהירו שאין מקור למימון 20 מיליון השקלים אלא אם יקוצצו תקציבים אחרים במקום התוספת לתקציב תנועות הנוער.
גורם במשרד האוצר אמר כי שוב ושוב מודיע השר על צעדים תקציביים מבלי שנועד ונועץ בבכירי האוצר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים סיוע ופיצוי לעסקים במלחמת חרבות ברזל
מסיבת עיתונאים סיוע ופיצוי לעסקים במלחמת חרבות ברזל
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: מירי שמעונוביץ לע"מ)
כך אירע גם כאשר סמוטריץ' לא עדכן אפילו את מנכ"ל המשרד, שלומי הייזלר, כי החליט לתת פיצויים של 100% לערים באר שבע ונתיבות לחודשים אוקטובר עד דצמבר בעלות של 9 מיליארד שקלים, אולם משלא נמצא התקציב בסופו של דבר הפיצוי המלא ניתן רק לחודש אוקטובר בעלות של 2.7 מיליארד שקל.
היום, ממש בזמן שבדיון בוועדת הכספים הודיע שר האוצר כי לא יהיה קיצוץ בתקציבי תנועות הנוער, בדיון בוועדת החינוך של הכנסת על תפקידן של תנועות הנוער בזמן המלחמה, נציג אגף התקציבים באוצר הודיע כי אינו מכיר כלל את ביטול הקיצוץ בתקציבי תנועות הנוער.
ח״כ נעמה לזימי ציינה בדיון כי "מדובר בעוד התנהלות קלאסית של סמוטריץ' - מילים לחוד ומעשים לחוד. מצד אחד השר מודיע שבוטל הקיצוץ, ובמקביל, בדיון אחר, בדיוק באותו הנושא, הנציג שלו אומר שאינו מכיר כלל את הביטול והקיצוץ נותר בעינו. אי אפשר להמציא את אזלת היד וכפיות הטובה של הממשלה הזאת. ממשלה שמקצצת בזמן מלחמה בשירותים הכי חשובים, וספציפית בתנועות הנוער ושנות השירות, שסייעו ועודן מסייעות כל כך בתקופה הזו. אעקוב אחרי ההתפתחויות על מנת לוודא שהבטחות השר אכן מתממשות, וקיצוץ החרפה האיום הזה יבוטל".