נתניהו: "לא יודע כמה חטופים חיים - יש מספיק כדי שנפעיל את הלחץ שאנחנו מפעילים"

בראיון לפוקס, אמר רה"מ כי הכרעת חמאס ושחרור החטופים "אינם סותרים זה את זה" • לדבריו, הדרך היחידה להחזיר את כל 132 החטופים הביתה היא באמצעות "מאמץ צבאי מתמשך" בעזה • בנוסף, הוא התייחס לאמירתו של ביידן על כך ש"תגובת ישראל ברצועת עזה היתה מוגזמת"

״אמריקה היתה מגיבה בדיוק כמונו״. נתניהו (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת פוקס האמריקנית, ואמר בראיון שהתפרסם היום (ראשון), כי לא שוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מאז שטען כי התגובה הצבאית של ישראל לחמאס היא "מוגזמת".

שר הביטחון: "העמקת הפעולה מקרבת אותנו לעסקה ריאלית להשבת חטופים נוספים״ // תקשורת שר הביטחון

"אני מעריך את תמיכתו של הנשיא ביידן בישראל מאז תחילת המלחמה. אני לא יודע בדיוק למה הוא התכוון בזה", אמר נתניהו, והוסיף: ״אמריקה היתה מגיבה בדיוק כמונו״.

בנוסף, טען ראש הממשלה כי "על כל מחבל חמאס הרוג - נהרג אזרח בעזה", והתייחס לפעולה הצבאית הקרקעית ברצועת עזה ותרומתה לסוגיית החטופים: "יש מספיק חטופים שעדיין חיים כדי שנבטיח את המאמצים שאנחנו עושים". לדבריו, הדרך היחידה להחזיר את כל החטופים הביתה היא באמצעות "מאמץ צבאי מתמשך" בעזה.

הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, צילום: דובר צהל

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה נתניהו לרשת ABC האמריקנית, כי הוא דוחה את הקריאות לישראל שלא להיכנס לרפיח. "מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח בעצם קורא לנו להפסיד במלחמה, ולהשאיר שם את חמאס", אמר. נתניהו לא מסר פרטים או תאריך אפשרי לפעולה כזו, והדגיש כי ישראל "מגבשת תוכנית מפורטת לפינוי תושבים פלסטינים מהאזור".

שחרור החטופים בעסקה הקודמת (ארכיון), צילום: אי.פי

דברי נתניהו נאמרים על רקע הפרסומים הבוקר ב"וושינגטון פוסט" כי כי סלע המחלוקת המשמעותי ביותר בין ממשל ביידן לנתניהו הוא הפעילות המתוכננת ברפיח, ואמירתו של שר החוץ הבריטי בריטי דיוויד קמרון, כי הוא "מודאג מאוד מהאפשרות של מבצע ברפיח והשלכותיו ההומניטריות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר