ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"להשכיח את חלקם באסון"

'הארץ': "סמוטריץ' עושה סיבוב על החרדים"

מאמר ב'הארץ' טוען כי סמוטריץ' ואנשי הצינות הדתית שסופגים ביקורת על חלקם במצב שאליו נקלעה מדינת ישראל בגלל מדיניות ההתנחלויות, מנתבים באופן מכוון את הזעם הציבורי לכיוון הגיוס והחרדים. "הכל כדי להשכיח את חלקם באסון, את חווארה, את הכוחות שהוסטו כדי לשמור על מפעל הגזל שלהם"

'הארץ': "סמוטריץ' עושה סיבוב על החרדים"
רכב שעלה באש בכפר חווארה צילום: פלאש90

איריס לעאל, פובליציסטית 'הארץ' כותבת הבוקר (ראשון) כי בצלאל סמוטריץ' והציונות הדתית מנסים להשקיט את הזעם הציבורי כלפי החזון המשיחי שלהם והאשמתם בכך שהביאו על ישראל את האסון הגדול בתולדותיו, בשל התגרותם בפלסטינים ביו"ש, ומנתבים במכוון את האש לעבר המגזר החרדי בסוגיית הגיוס.

היא כותבת: "הציונות הדתית בניצוחו של סמוטריץ' זיהתה הזדמנות ועשתה סיבוב על החרדים. אנשי המגזר מתפארים זה ארבעה חודשים במספר מתיהם ובחלקם במלחמה, חייליהם מרימים שלטים על יישוב גוש קטיף כשהם רוכבים על גל הטירוף הנקמני שאחז בציבור ומתנגדים לכל ויתור בעסקת חטופים. והנה, כשהגיעה שעת הכושר סימנו הסרוגים את שותפיהם ההיסטוריים כטרף קל וכך הסיטו מעצמם את האש. הכל כדי להשכיח את חלקם באסון, את חווארה, את הכוחות שהוסטו כדי לשמור על מפעל הגזל שלהם, צעד שעלה בהפקרת יישובי העוטף ובדרדור הכלכלה אל עברי פי פחת.

כך צריך להבין גם את הדברים שאמר משה גפני ביום חמישי נגד כנס החזרה לעזה: "אני בכלל לא חושב שצריך להתיישב בעזה, צריך להתיישב בגליל. לעשות הכל למען השלום והשקט". זו היתה תזכורת לסמוטריץ': כך הדברים עובדים, זה מה שקורה כשצד אחד אינו ממלא את חלקו בהסכם.

האידיאולוגיה של סמוטריץ' ושל חבריו היא סכנה ממשית לעתיד המדינה. סמוטריץ' יודה לכם אם תתמקדו בחרדים ותשכחו שבהיותו שר האוצר התפקוד שלו חובבני והרסני למן היום הראשון, ועלותו למדינה גבוהה מהעלות של החרדים. אל תיתנו לו, למפלגתו ולגרורותיהם לחמוק. תתמקדו בהם".

בצלאל סמוטריץ' הארץ חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד