"הציונים הם טפילים המעודדים רצח עם": "רשימת היהודים" שמזעזעת את אוסטרליה

קבוצה של פעילים פרו פלשתינים אספה ופרסמה שמות, תמונות ופרטים של יותר מ-600 יהודים מתעשיית התרבות והאקדמיה • חלק מהאנשים שהופיעו ברשימה קיבלו איומי מוות מפורשים • משפחה יהודית נאלצה לרדת למחתרת ואפילו ילד בן חמש, שתמונתו הופצה אף היא, קיבל איומים על חייו

הפגנה פרו פלשתינית בסידני, אוסטרליה. צילום: גטי אימג'ס

מפלס האנטישמיות בעולם נמצא בשיאו מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" עם ריבוי תקריות אלימות, שחלקן מגיעות לכדי סכנת חיים של ממש. מקרה מעורר דאגה שכזה אירע לאחרונה באוסטרליה כשקבוצה של פעילים פרו פלשתינים אספה ופרסמה שמות, תמונות ופרטים של יותר מ-600 אנשים מתעשיית התרבות והאקדמיה שתוייגו כ"ציונים", כך דווח ביום שישי האחרון בערוצי התקשורת האוסטרלית.

בקובץ שפורסם ביום רביעי האחרון על ידי פעילים פרו פלשתינים ונלקח מקבוצת ווטסאפ פרטית, ניתן היה למצוא שמות של יהודים אוסטרלים רבים שלא הביעו תמיכה בישראל אך קראו לנקיטת הליכים משמעתיים נגד עיתונאים שפרסמו תוכן אנטישמי.

זינוק באנטישמיות: עצרת פשיסטית ברומא

לדברי מקורות בוועד הקהילה היהודית, חלק מהאנשים שהופיעו ברשימה קיבלו איומי מוות מפורשים. משפחה יהודית נאלצה לרדת למחתרת וילד בן חמש שתמונתו הופצה קיבל איומים על חייו. "זה לא נורמלי", נכתב בציוץ שפורסם בעמוד ה-X (טוויטר לשעבר) של הוועד.

עוד הוסיפו ושיתפו כי תושבים יהודים מהפרברים הצפוניים של העיר מלבורן בחרו לעבור דרומה כדי להימלט מגילויי אנטישמיות גוברים. "זה פשוט לא משהו שניתן להכיל ולתפוס. ליהודים אוסטרלים יש את הזכות לקחת חלק בשיח הציבורי כמו כל קבוצה אחרת. יש לנו את הזכות להביע דעה בכל סוגיה כולל בסוגיית מדיניות החוץ של אוסטרליה מבלי להיות נתונים לפחד לביטחוננו", נכתב. "אנחנו נלחם ללא לאות, נגן ונתמוך בכל חבר בקהילה שלנו המבקש לעשות שימוש בזכויותיו הדמוקרטיות באופן מכובד. זה לא מתקבל על הדעת שחברי קהילה ומשפחותיהם ימצאו את עצמם ברשימות ויהוו מטרה להטרדות ואיומים רק בשל יהדותם. אין מקום ללינץ' באוסטרליה המודרנית".

משפחות נאלצו לעזוב, מלבורן שבאוסטרליה, צילום: Getty Images

"הציונים הם טפילים המעודדים רצח עם"

"הייתי ביקורתי כלפי ישראל, לא הצטרפתי לקבוצת הווטסאפ והבהרתי כי איני מעוניין להיות חלק ממנה ולמרות זאת מצאתי את שמי בקובץ שהופץ", סיפרה עיתונאית יהודייה לעיתון הסידני מורנינג הרלד. "אני לא ציונית ומעולם לא הייתי ציונית. אני אישה יהודייה שרוצה לחיות את חייה. הם פשוט כללו ברשימה כל שם יהודי שידעו. אני לא מאמינה שזה קורה".

מטרתה של קבוצת הווטסאפ ממנה נאספו פרטי החברים, כך לדברי האמן מאט צ'אן כפי שצוטט באתר ה-Jewish Chronicle, הייתה לתכנן מתקפות נגד פלשתינים ותומכיהם תוך חדירה למוסדות ותעשיות עם תעמולה מעודדת כיבוש ורצח עם. "אנחנו כבר יודעים שציונים הם טפילים במרחבים פרוגרסיביים", הוסיף ואמר. "זה נעשה במסווה של פרוגרסיביות כשכך הציונים 'מלבינים' את הקולוניאליות ורצח העם שלהם תוך שהם משתמשים בהשפעה שלהם ככלי נשק להעצמת תעמולת הכיבוש והרחקת השיח התרבותי משחרור פלשתין. כל שם שמופיע ברשימה שהודלפה הוא של ציוני גם אם רק ישב בשתיקה כשאחרים פעלו".

הפגנה פרו פלשתינית בסידני, צילום: אי.פי.איי

"זוהי קבוצה של "אנשי יצירה" הפועלת בכדי להשתיק את הקולות הקוראים לשחרור העם הפלסטיני. הידיעה שסביר שאראה כמה מן האנשים הללו באירועים של תעשיית התרבות מחליאה אותי, אבל לא באותה המידה כמו הידיעה שיהיו עוד יוצרות ויוצרים שאתקל בהם ששימרו את השתיקה בנוגע לפלסטין וגם בנוגע לאנשים המבקשים לפגוע באלו המבקשים להעלות את המודעות לשחרור פלסטין", הוסיפה וכתבה הסופרת האוסטרלית הפרו פלשתינית הידועה קלמנטין פורד כששיתפה את הקישור לקובץ שנמחק לאחר מכן בחשבון האינסטגרם שלה בפוסט שזכה לכמעט 9,000 לייקים.

לפי הדיווח ב-Jewish Chronicle, יושב הראש המשותף של ועד מועצת הקהילות היהודיות של אוסטרליה, אלכס ריבצ'ין, תיאר את המסמך כ-"רשימת יהודים" שמטרתה לסמן את המתנגדים לאנטישמיות. בראיון לעיתון ההרלד האוסטרלי אמר ריבצ'ין כי "האנשים הללו עשו עבודת נמלים ואספו את השמות, הפנים, העיסוקים ונתונים אישיים נוספים של קבוצת אוסטרלים שהדבר היחידי המשותף להם הוא היותם יהודים. הם סיפקו לכל אלה הזועקים "היכן היהודים' בדיוק את המידע הזה על מיהם והיכן הם", הוסיף. "זו 'רשימת יהודים' שנוצרה ופורסמה באופן מסכן חיים ומתוך מטרה לגרום לנזק מקצועי ונפשי מקסימלי", סיכם. נכון לרגע זה, התקרית נחקרת על ידי המשטרה המקומית בויקטוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר