וושינגטון רשמה הלילה (בין שבת לראשון) הפסד שישי ברציפות, 119:113 לפילדלפיה בבית, ובכך ירדה למאזן 7:2 תחת המאזן הזמני בריאן קיף ו-43:9 העונה. אבל דני אבדיה המשיך בכושר הנהדר שלו, עם דאבל-דאבל שני תוך 24 שעות, וסיים את המשחק עם 21 נקודות (16 מהן בחצי השני) באחוזים טובים (9 מ-14 מהשדה, 1 מ-4 מהשלוש ו-2 מ-2 מהעונשין), הוסיף 13 ריבאונדים, 5 אסיסטים וחסימה, וסיים גם עם 5 איבודים ב-39 דקות.
"ניסינו למצוא את הקצב הנכון לחזור למשחק, קייל ודני החזירו אותנו ונתנו דחיפה גדולה עבור הקבוצה", אמר בסיום קיף, "דני הראה התפתחות עצומה במשחקים האחרונים, הוא יוצר מהלכים ותוקף את הסל. אני סומך עליו בקבלת ההחלטות במגרש. כמות הריבאונדים שהוא לוקח חשובה לנו".
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"יש לי יותר הזדמנויות לשלוט בריבאונד". אבדיה
(צילום: Patrick Smith / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
אבדיה עצמו אמר כי "מה שמאפשר לי לקחת יותר ריבאונדים זה העצירות שלנו בהגנה. קצת התקשיתי בתחום הזה בתחילת העונה, ההגנה שלנו לא הייתה טובה, אבל עכשיו אנחנו משיגים יותר עצירות ומגנים על הטבעת קצת יותר טוב, ואני מרגיש שיש לי יותר הזדמנויות לשלוט בריבאונד ולעזור לחבריי לקבוצה".
"אני מנסה לעשות דברים פשוטים", המשיך אבדיה, "אם יש שחקן נמוך ממני, אני מנסה לקחת אותו עם הגב לסל. ברוב המקרים מגיעה עזרה ואז אני יכול לחלוק את הכדור עם חברים פנויים. באירופה זה היה חלק גדול מהמשחק שלי, עשיתי הרבה פוסט-אפים, ומאז לא באמת שיחקתי ככה ב-NBA. אבל כשאני מקבל את הצ'אנס לעשות מהלכי פוסט-אפ, אני משתדל לעשות אותם הכי פשוט שאפשר, בלי לסבך את העניינים".
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"מנסה לעשות דברים פשוטים". אבדיה
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
על התוספת של רישון הולמס, הפוררוורד שהצטרף לוושינגטון בטרייד דדליין: "אני חושב שזה נהדר. דניאל גאפורד עבר בטרייד ואנחנו צריכים גבוהים שיעזרו לנו. אני זוכר אותו מעונת הרוקי שלי, הוא יכול להגן על הטבעת. אנחנו שמחים שהוא פה ומקווים שהוא יוכל לעזור לנו להיות קבוצה טובה יותר".
גם בוושינגטון התלהבו כמובן מהכושר של אבדיה. בעמוד "Wizards Film Room" נכתב: "דני הופך להיות השחקן שהוויזארדס חלמו עליו כשבחרו אותו בדראפט 2020. הוא פנטסטי לאחרונה ומוכיח בדיוק למה הוא סומן בתחזיות כמי שאמור להיבחר בטופ 5 בדראפט. הוא עושה הכל על הפרקט, כל התקפה צריכה לעבור דרכו".
גרג פיינברג מהאתר "BulletsForever" כתב: "היו שני תחומים בהם אבדיה היה צריך להשתפר בקיץ - הקליעה משלוש, וסיומת תוך כדי מגע בצבע. הוא מצטיין בשני התחומים האלה העונה, עם קרוב ל-60% מהשלוש בשבעת המשחקים האחרונים. אין מילים לתאר את ההתפתחות וההתקדמות שלו".