המאמצים עלו בתוהו - וקאדין קרינגטון לא יוזמן לנבחרת ישראל, לפחות בינתיים. באיגוד הכדורסל ניסו לשכנע את משרד הפנים להחריג את שחקן הפועל ירושלים מהקריטריונים החדשים לאיזרוח ספורטאים זרים, שנחשפו לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, אך אתמול (שבת) התבשרו כי בקשתם לא תיענה, וקרינגטון יישאר בינתיים מחוץ לסגל. במקומו יתפוס ג'ון דיברתולומאו ממכבי ת"א את משבצת המתאזרח בשני המשחקים הקרובים.
בנבחרת של אריאל בית הלחמי, שתפתח החודש את קמפיין מוקדמות היורובאסקט במשחקים נגד פורטוגל וסלובניה (ב-22 וב-25 בפברואר), רצו מאוד לזמן את קרינגטון, המחזיק בתעודת תושב ארעי. עם זאת, לפי דרישת פיב"א הוא מחויב להחזיק בתעודת תושב קבע כדי לשחק בנבחרת – וזו טרם אושרה לו. הסיבה: לפי הקריטריונים החדשים, עליו להחזיק במעמד של תושב ארעי במשך חצי שנה לפני שיוכל להתקדם במסלול ההתאזרחות, ואילו קרינגטון קיבל אותו רק לאחרונה.
3 צפייה בגלריה
קרינגטון
קרינגטון
יחכה לחלון המשחקים הבא של הנבחרת. קרינגטון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
חשיפת "ידיעות אחרונות" ב-21 בינואר על הקריטריונים החדשים לאיזרוח ספורטאים זרים
לפי הקריטריונים החדשים של משרד הפנים, כפי שנקבעו בוועדה מיוחדת שכינס שר הפנים משה ארבל, ספורטאי זר חייב לשהות לפחות 18 חודשים בישראל לפני שהוא מגיש בקשה לקבלת אזרחות ישראלית. קרינגטון אמנם חתם בהפועל ירושלים לפני יותר משנה וחצי (יולי 2022) אך הבקשה המקורית בעניינו הוגשה כבר באפריל 2023 (פחות משנה ממועד החתימה בקבוצה) – וזו הושעתה בשל ההחלטה לא לדון בבקשות התאזרחות עד תום דיון הוועדה.
בקשת האיגוד להחריג את קרינגטון ולמעשה להקדים את ההחלטה בעניינו נדחתה על ידי משרד הפנים - החלטה שאילצה את אנשי האיגוד לחשב מסלול מחדש ולזמן במקומו את דיברתולומאו. עם זאת, בחלון המשחקים הבא של נבחרת ישראל, בחודש נובמבר, קרינגטון כבר יעמוד בקריטריונים - ויקבל את הזימון.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומיאו נגד בולוניה
ג'ון דיברתולומיאו נגד בולוניה
יזכה במשבצת המתאזרח. דיברתולומאו
(צילום: עוז מועלם)
דחיית הבקשה להחריג את קרינגטון משפיעה גם על קבוצתו, הפועל ירושלים. מאחר שלא ניתן לרשום שחקן כזר ולשנות את מעמדו לישראלי במהלכה של העונה, בירושלים העדיפו להמתין לתוצאות ההליך ולא רשמו אותו כלל למשחקי הליגה, בתקווה שיוכל לשחק כישראלי. כעת כבר ברור שלא יוכל לעשות זאת העונה, ובמהלך פגרת הנבחרת יחליטו בקבוצה האם לרשום אותו לליגה כשחקן זר.
באתר הרשמי של איגוד הכדורסל תקפו את ההחלטה של משרד הפנים: "בעוד פחות משבועיים תעלה נבחרת ישראל למשחק הראשון שלה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, וכמו שהדברים נראים ברגע זה, היא לא תוכל להיות בהרכב החזק ביותר שלה, כשהסיבה היא פנימית של מדינת ישראל, שלא מאפשרת לשחקן שכבר מחזיק בתעודת אזרחות, נחשב תושב ארעי והתחייב לשחק בנבחרת ישראל בשנים הקרובות, לקבל דרכון ולהיות חלק מנבחרת ישראל.
"קאדין קרינגטון ואיגוד הכדורסל עשו הכל, באמת הכל, כדי שהשחקן יהיה חלק מהנבחרת בזמן הנכון. השאלה האם יהיה אזרח ישראלי הוכרעה והתשובה היא כן. מה שנשאר פתוח זה עניין המועד, ונותרו עוד יומיים לתקן את העוול. דווקא בימים אלו, כששחקניות נבחרת אירלנד מסרבות ללחוץ ידיים לשחקניות נבחרת ישראל ומפנות גב לדגל הלאום שלנו, משרד הפנים לא עושה את המאמץ הקטן. חתימה אחת חסרה כדי לסייע לנבחרת ישראל, להגיע למשחקים בהרכבה החזק ביותר".