עדויות קשות של אוהדי מכבי חיפה: "ילדים חטפו מכות רצח משוטרים"

האוהדים שהגיעו למשחק נגד בית"ר ירושלים בטדי טוענים לאלימות קשה מצד המשטרה • הכוחות נכנסו ליציע בגלל שלט, ואז החלו עימותים קשים במהלכם נעצרו שישה אוהדים • בדרך, היו מספר רב של בלתי מעורבים שלטענתם הוכו ונרמסו: "שוטרים עלו ודרכו על ילדים בני 5"

אוהדי מכבי חיפה. צילום: דני מרון

עשרות אוהדים של מכבי חיפה טוענים לאלימות קשה הערב (שבת) מצד משטרת ירושלים במהלך המחצית השנייה של המשחק מול בית"ר ירושלים.

הכל החל בסביבות הדקה ה-60 של המשחק, כאשר עשרות שוטרים נכנסו ליציע הצפוני, שאיכלס את אוהדי חיפה, בניסיון להוריד שלט שנתלה על ידי הקהל. בעקבות כניסת השוטרים החלו עימותים קשים במהלכם נעצרו שישה אוהדים. בדרך, היו מספר רב של בלתי מעורבים שלטענתם, הוכו ונרמסו.

עימותים בין אוהדים לשוטרים באצטדיון טדי / קרדיט: לפי סעיף 27א'

"שוטרים עלו ודרכו על ילדים בני 5" סיפר ש', אוהדי חיפה, "היה שלט מעלינו, הם עלו דרכנו ופשוט רמסו כל מי שהיה בדרך. אוהדים לא נתנו להם להוריד את השלט וזה רק הלך ונהיה יותר אלים. ראיתי אנשים בוכים, ילדים שרצו ללכת הביתה. חבל שבאנו לראות כדורגל ובסוף אוהדים ובהם ילדים, חטפו מכות רצח בלי שום הצדקה".

א', אוהדת מכבי חיפה שהגיעה עם בנה סיפרה: "אני מנסה להבין למה אמא עם ילד בן 14 צריכה לעטוף אותו בגופה כדי שלא יגרמו לו נזק בלתי הפיך. לא היה שום דבר מיוחד, המשחק התנהל כרגיל, היו המון אבוקות ביציע של בית"ר ולא ראינו משטרה נכנסת ליציע המזרחי.

"אצלנו לא היה שום דבר ואם לא הייתי שומרת על הבן שלי ובורחת איתו, היינו נרמסים על ידי השוטרים. זאת בושה וחרפה וחשוב שהמשטרה תעשה בדק בית, תפקידה לשמור עלינו ולא לנקוט באלימות כלפי אלפי אוהדים שהיו ביציע ובאו לראות כדורגל".

אבוקות של אוהדי בית"ר, צילום: דני מרון

במכבי חיפה ערים לאירועים והחלו בבדיקת המקרה. בשנתיים האחרונות, אוהדי הקבוצה החרימו את המשחקים בירושלים בשל אירועי אלימות בגמר הגביע מול הפועל ב"ש במאי 2021. מאז, התקבלו הבטחות שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם, אך בסופו של דבר, הערב (שבת), התקבלו עדויות קשות מצד הקהל הירוק. בסך הכל, כ-8000 אוהדים הגיעו לתמוך בקבוצתם במשחק החוץ מול בית"ר ירושלים.

אוהד מכבי חיפה שפרסם סרטון קשה של עימותים בין אוהדים לשוטרים ברשתות החברתיות כתב: "להיות אוהד כדורגל בישראל, ככה זה נראה. אי אפשר להמשיך להתעלם. אני לא מאמין שבמקום לחגוג את הניצחון אנחנו צריכים להתעסק בזה ששוב פעם, בפעם המי יודע כמה, שוטרים שברו במכות אוהדים ועצרו אותם כי ככה בא להם". אוהדים אחרים טענו: "משטרת ירושלים היא סכנה לכל קהל חוץ בליגה ובפעם המי יודע כמה לאוהדי מכבי חיפה". 

 
מכבי חיפה בפסגה, צילום: דני מרון

תגובת משטרת ישראל: "אוהדי כדורגל השליכו כיסא וחפצים ופצעו שוטרים שנזקקו לטיפול רפואי. בתום משחק הכדורגל הערב בטדי - תשעה חשודים בהפרת סדר נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה. 2 שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי".

תיעוד מהשלכת כיסא ויריקות לעבר שוטרים ביציע וממעצר אחד המתפרעים // דוברות המשטרה

"לקראת סיום המשחק, הבחינו כוחות המשטרה כי ביציע אוהדי הקבוצה האורחת מונף פעם אחר פעם שלט בגנות שוטרים המשווה אותם לחזירים. לאחר שזה הונף שוב ושוב, פעלו שוטרים להסרת השלט ובתוך כך, הותקפו ביציע האוהדים על ידי קומץ אלים תוך יריקות והשלכת כיסאות וחפצים לעברם של השוטרים".

"משטרת ישראל שאיבדה מטובי בניה בהגנה על בטחון המדינה לפני 4 חודשים רואה בחומרה רבה את ביזוי השוטרים ואת הפגיעה הפיזית בהם באלימות חמורה שהובילה לפציעתם של שוטרים. כל מי שיפגע פיזית בשוטרים יטופל במלוא החומרה ואנו נפעל למצות את הדין עם המעורבים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שוטר שנפצע בראשו מחפץ שהושלך לעברו ע״י אוהדים, צילום: דוברות המשטרה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר