נבחרת הנשים תנסה להשיג מחר (ראשון, 17:00) ניצחון שני ברציפות במוקדמות היורובאסקט, שוב באולם בריגה, הפעם במשחק חוץ - מול לטביה. הנבחרת מגיעה אחרי ה-57:87 על אירלנד, במשחק טעון בו השחקניות האיריות סירבו ללחוץ את ידי הישראליות.
הלטביות הפסידו 71:49 לצרפת במשחקן היחידי שלהם במוקדמות והקרב מול ישראל יהיה ככל הנראה על המקום השני בבית. הנבחרות נפגשו פעמיים בטורניר המוקדמות הקודם, הלטביות ניצחו אחרי משחקים צמודים: 56:62 בת"א ו73:79 בריגה, עם הצגה גדולה של עדן רוטברג שקלעה 28 נקודות.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
ועכשיו: לטביה מחכה. נבחרת הנשים
(צילום: Renars Koris)
2 צפייה בגלריה
רוטברג
רוטברג
הצטיינה במשחק הקודם מול לטביה. רוטברג
(צילום: Renars Koris)
שתי הנבחרות הגיעו לאליפות אירופה, ישראל כמארחת, לטביה העפילה מהמקום הראשון בבית המוקדם. ישראל סיימה את האליפות ללא ניצחון, לטביה הדהימה בערב הראשון את ספרד, אבל בהמשך הפסידה ליוון ומונטנגרו והודחה. המאמן גונטראס וטרה שילם את המחיר והחליף אותו מרטינס גוליבס, שהספיק להפסיד ב-22 לצרפת החזקה וזה יהיה משחק הבית הראשון בקדנציה שלו.
"סוג משחק אחר מצפה לנו", סיפר המאמן שרון דרוקר. "דבר הראשון שניסינו לעשות זה לגרום לבנות לחזור לבסיס, אחרי משחק מאוד אמוציונלי נגד אירלנד ולהשאיר אותו מאחור. יש לנו חסרונות ויתרונות מול הלטביות. נצטרך לדעת להחביא את החסרונות, לעזור מאוד בריבאונד, כי זו קבוצה גבוהה ולהביא את היתרונות שלנו לידי ביטוי. נעלה למשחק כדי לתת הכל על המגרש. זה סוף החלון, הבנות נותנות הכל ונרצה לראות את זה על המגרש".
דרוקר סיכם: "זה משחק חוץ שלנו. תהיה אווירה מצוינת והבנות שלנו אוהבות את הקהל , הריגוש והאנרגיה. אני רוצה להאמין שנדע לעשות את הדברים נכון, בקצב שלנו ולהבליט את היתרונות".