מני גודארד מבארי. גופתו נחטפה לעזה. צילום: ללא

אבל כבד בבארי: ילדיו של מני גודארד התבשרו כי גופתו נחטפה לעזה, אשתו איילת נרצחה ב-7 באוקטובר

ארבעת ילדיהם של הזוג גודארד נותרו יתומים מאב ומאם • ילדיו מספרים עליו: "היה הכי מסור ואוהב, איש משפחה" • החברים: "מני נרצח כשניסה להילחם בגבורה, מלח הארץ" • מניין החטופים מקיבוץ בארי עומד על 11, מהם שישה נרצחו

ההערכות בעניין מני גודארד מבארי היו כי נרצח, אך גופתו לא אותרה. לאחרונה, עודכנו ילדיו של מני גודארד כי גופתו נחטפה לעזה. ילדיו מספרים כי "הוא היה האבא והסבא הכי מסור ואוהב, איש משפחה שדאג לכל סובביו, איש של ים ואהבה, ואוהד שרוף של הפועל תל אביב".

אשתו של מני, איילת גודארד ז"ל, נרצחה במתקפה על ביתם בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. מני ואיילת הותירו אחריהם ארבעה ילדים - מור, גל, בר וגוני, ושישה נכדים.

מני עבר להתגורר בבארי כשהיה בן 13. במשך חייו עבד בכמה תפקידים בקיבוץ: הוא שימש כדפס בדפוס בארי, ניהל את הכלבו והבריכה של הקיבוץ ועבד כאקונום הראשי. במקביל, היה שחקן ומאמן של קבוצת הכדורגל המקומית.

בית הרוס בבארי (ארכיון), צילום: משה שי

איילת גודארד (פרג) ז"ל היתה חברת קיבוץ בארי. חבריה ספדו לה: "איילת, היית מלכה בכל מקום בו עשית ופעלת, חיוך טוב ומיטיב, כריזמה שפרצה ממך בכמויות והכל בשקט, בנועם. נישאת למני, בן בארי וסיפרת לנו שאת בת לחבר בארי. סיפרת על החיים בקיבוץ בכזאת גאווה, גאווה של ציונית אמיתית, אהבת הארץ במלא טהרתה. 'רוב הזמן זה גן עדן', אמרת".

על מני ז"ל כתבו חבריו: "מני נרצח כשניסה להילחם בגבורה בקיבוץ בארי, היה באמת משכמו ומעלה. שחקן כדורגל בהפועל באר שבע, מציל ים בחוף הילטון וחבר קיבוץ בארי, שחיין מעולה ואדם שרק רצה טוב. מלח הארץ".

על שני בני הזוג הוסיפו החברים: "נרצחתם באכזריות חסרת תקדים, אבל מורשתכם המפוארת תשאר לדורות רבים. מחבקים את נשמותיכם, אנשים מדהימים ואמיצים שכמוכם".

דגל ישראל מונף ליד בית שרוף בקיבוץ בארי (ארכיון), צילום: מיכה בריקמן

עד כה נמנה גודארד עם הנופלים והנרצחים של ה-7 באוקטובר, אך נכלל גם ברשימת החטופים של מטה המשפחות. כעת עודכן הסטטוס שלו באופן רשמי לחטוף שגופתו מוחזקת בעזה. על פי ההערכות, כמו גודארד ישנם עוד לפחות 30 חטופים שבישראל אישרו כי אינם בין החיים, וגופותיהם מוחזקות ברצועה.

כעת, מניין החטופים מקיבוץ בארי עומד על 11, מהם שישה נרצחו.

מירי גד מסיקה ומיכל פייקין, דוברות קיבוץ בארי: "האובדן והסבל של המשפחות עצומים ומזעזעים, ונמשכים כבר 125 ימים. אנו דורשים מקבינט המלחמה לעשות הכל כדי להשיב הביתה את כל החטופים. המחיר כבד, האויב אכזר, אבל כל דקה שבה החטופים לא נמצאים בגבולות ישראל היא דקה אחת יותר מידי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו