האם ישראל צריכה לחשוש מהרחקה מהמפעלים הבינלאומיים בכדורגל? הבוקר (חמישי) התפרסם ב"סקיי ספורט" הבריטי על כך ש-12 התאחדויות כדורגל התאחדו וביקשו מפיפ"א להרחיק את ישראל מכל התחרויות בעקבות אירועי מלחמת "חרבות ברזל", ובשל מה שהן מכנות, "העוולות שמתרחשות בפלסטין ופשעי המלחמה המתרחשים בעזה".
מאחורי היוזמה עומדת ההתאחדות לכדורגל הירדנית, ואליה הצטרפו על פי פרסומים ובין היתר ההתאחדויות הסעודית, הקטארית והפלסטינית. "אנחנו, שמייצגים את התאחדויות הכדורגל ממערב אסיה", נכתב בפנייה. "מבקשים מכם להצטרף אלינו בעמדתנו התקיפה נגד הרג של אזרחים חפים מפשע וביניהם שחקני כדורגל, מאמנים, שופטים, פעילים נוספים והרס של תשתיות הכדורגל. הצטרפו אלינו ביצירת חזית אחידה כנגד ההתאחדות לכדורגל בישראל כדי לבודד אותה ולהשעות אותה מכל פעילויות הכדורגל - עד שהפעולות התוקפניות הללו יסתיימו".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל, תמונה קבוצתית
שחקני נבחרת ישראל, תמונה קבוצתית
"נערכים למגר את האיום". נבחרת ישראל
(AP Photo/Denes Erdos)
2 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
"למודי קרבות בנושא". זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין כי הרחקה דומה הופעלה נגד רוסיה, לאחר הפלישה לאוקראינה. "לא הופתענו מהמהלך הציני וחסר הבושה מצד מספר בודד של התאחדויות", אמר בתגובה יו"ר ההתאחדות הישראלית שינו זוארץ. " אנחנו לא מקלים ראש ולמודי קרבות בנושא, שכולם הסתיימו בניצחון מוסרי ומעשי אל מול צביעות ועוינות ששום כסות או תירוץ לא יסתירו את מניעיה האמיתיים.
"פעם נוספת תנהל ההתאחדות לכדורגל, יחד עם חברים אמיצים והוגנים בפיפ״א, אופ״א ועוד קונפדרציות והתאחדויות בעולם מאבק בכוחות אפלים ותמנע פגיעה אנושה במדינת ישראל, בספורט בצבעי כחול-לבן ובכדורגל הישראלי. מיד עם חזרתי מחר מקונגרס אופ״א והגרלת ליגת האומות, אקים צוות פעולה שיבטיח היערכות מיטבית כדי למגר את האיום החדש. ננצח, גם בזירה הזאת".
יש לציין כי במרץ 2015 ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית הגישה בקשה דומה לפיפ"א, שהיו אמורים לדון בה בקונגרס פיפ"א חודשיים לאחר מכן. אולם בסופו של דבר הבקשה הוסרה.