ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
עדכונים שוטפים

בלינקן: "בתגובת חמאס חלקים סתומים, עדיין אפשר להגיע להסכם"

נתניהו: "צה"ל פגע בלמעלה ממחצית מהכוח של חמאס, ריסקנו 18 גדודים מתוך 24. נצטרך להחליף את אונר"א, עדכנתי על כך את בלינקן" | גורם ישראלי: "אין סיכוי שנקבל את הצעת חמאס" | צה"ל תקף מבנה צבאי של חיזבאללה בכפר מרווחין | מספר מחבלים חוסלו בחילופי אש בטולכרם 

בלינקן: "בתגובת חמאס חלקים סתומים, עדיין אפשר להגיע  להסכם"
אנתוני בלינקן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת על רקע תשובת ארגון הטרור חמאס לעסקת החטופים. גורם ישראלי אמר ל-CNN: "אין סיכוי שנקבל את הצעת חמאס". מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרווחין. בנוסף, נתקפו במהלך הלילה תשתית צבאית של הארגון במרחב הכפר בני חיאן על ידי מטוסי קרב.

עדכונים שוטפים:

23:41 - צה״ל תוקף מהאוויר בשעה האחרונה יעדי טרור באזור מחנות המרכז. לפני זמן קצר התקבל דיווח פלסטיני על שני מחבלים הרוגים מאש צה״ל בדיר אל בלאח

23:33 - כמה עשרות מפגינים מעבירים את הלילה באוהלים סמוך למעבר כרם שלום וזאת במטרה לעצור כניסה של משאיות לרצועת עזה.

23:02 - חוקי התקציב עברו במלואם בקריאה ראשונה

22:50 - צבא ארה"ב מאשר רשמית שחיסל מנהיג בכיר בגדודי חיזבאללה עיראק שהיה מעורב ישירות בתכנון מתקפות נגד כוחות הצבא האמריקני

22:41 - בלינקן בהצהרה: "הדה-הומניזציה שעברו הישראלים ב7.10 אינה מהווה לגיטימציה לעשות זאת לאחרים" עוד אמר כי "עדיין חושבים שאפשר להגיע להסכם, אמרתי לנתניהו שמספר הנפגעים בעזה גבוה מדי".  על לבנון - "עובדים מול ישראל ולבנון על מתווה מדיני להסדר כדי שהתושבים יוכלו לשוב".

22:03 - גורמים בארה"ב מאשרים שהם אחראים לתקיפה בבגדאד

21:41 - נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתכנן לצאת בימים הקרובים לסבב פגישות בקטאר, במטרה לפגוש את הנהגת חמאס

21:27 - דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור, עמדות תצפית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר אל-חיאם שבדרום לבנון בו מתקיימת פעילות טרור נרחבת של ארגון הטרור חיזבאללה. כשישית מסך שיגורי הרקטות שנורו משטח לבנון מאז תחילת הלחימה, נורו ממרחב אל-חיאם. צה״ל תקף תשתיות טרור במרחב הכפר".

21:15 - הודעה משותפת למשרד מבקר המדינה ודובר צה"ל מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, והרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגשו היום בקריה בתל אביב. הפגישה התקיימה ברוח טובה מתוך רצון משותף לפעול מבלי לפגוע בלחימה. לשם כך יתקיים שיח בין דרגי העבודה, ולאחריו השניים ישוחחו בשנית.

21:11 - שלושה שיגורים זוהו מלבנון לעבר מרחב מרגליות לפני זמן קצר, צה"ל משיב בארטילריה. מוקדם יותר זוהו שיגורים נוספים לעבר הר דב ושתולה

21:06 - דיווח בעיראק: מספר הרוגים במתקפת מל"ט על רכב בלב בגדאד | לכתבה המלאה

20:40 - דובר צה"ל: "בתום חילופי אש ולאחר ארבע שעות של פעילות, לוחמי צה״ל חיסלו מבוקש בכיר ושני מחבלים נוספים במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבת מנשה. הלוחמים ביצעו נוהל "סיר לחץ" על המבנה בו התבצר המבוקש, מועתצם עלי, פעיל טרור בכיר במחנה הפליטים נור א-שמס. לאחר שימוש באמצעים שונים וחילופי אש חוסל המחבל. בפעילות חיסלו הלוחמים גם שני מחבלים חמושים שניסו להימלט מהבית בו שהה המבוקש".

20:25 - ‏כלי תקשורת בתימן מדווחים על תקיפה בריטית - אמריקנית באזור עיר הנמל אל-חודיידה במערב המדינה. 

20:02 - ‏בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן, מודיע כי משלחת של הארגון בראשות ח'ליל אל-חיה, סגנו של סינוואר, תצא לקהיר כדי להמשיך את המו"מ העקיף בעניין העסקה בחסות קטר ומצרים.

19:30 -  במסיבת העיתונאים אמר נתניהו כי "אנחנו בדרך לניצחון מוחלט, זה לא עניין של שנים אלא של חודשים. הנחנו את צה"ל לפעול גם ברפיח". צה"ל פגע בלמעלה ממחצית מהכוח של חמאס, ריסקנו 18 גדודים מתוך 24". באשר לחטופים אמר כי "לרגע לא מפסיקים לפעול לשחרור החטופים, כניעה לתנאים של חמאס תזמין את הטבח הבא. נצטרך להחליף את אונר"א, עדכנתי על כך את מזכיר המדינה האמריקני בלינקן". | לכתבה המלאה

19:05 - גלנט למזכיר המדינה האמריקני: "תשובת חמאס נוסחה כדי שישראל תסרב לה. עמדתם תביא את כוחותינו למקומות נוספים בעזה, בקרוב"

19:00 - אחרי שעות של חילופי אש: חוסל המחבל שהתבצר בטול כרם

18:20 - בעקבות המלחמה והיקף הנפגעים הרב: צה"ל דורש לחוקק הארכה של שירות הסדיר לגברים בחזרה ל-3 שנים.

18:00 - רדיו 103: אביה ליבמן, אחותו של החטוף אליקים ליבמן, נגד עסקת החטופים: "זאת לא הדרך. אני חושבת שכל 10 דקות שהם לא משחררים לנו חטופים, צריך להוציא אסיר ביטחוני להורג".

17:50 - דיווחים פלסטינים: צה"ל חיסל את מפקד הכוחות המיוחדים של משטרת חמאס ברפיח.

16:27 - גורם ישראלי ל-CNN: "אין סיכוי שנקבל את הצעת חמאס".

16:11 -  כוחות צה"ל פועלים בשעה האחרונה במחנה הפליטים נור א-שמס סמוך לטול כרם בניסיון לעצור מבוקש בכיר שמתבצר בבית. שלושה מחבלים חוסלו בחילופי אש.

15:49 - דיווחים בלבנון: נהרג בתקיפה של כטב"מ בכפר אל-חיאם בדרום המדינה.

15:39 - רה"מ נתניהו יכנס הערב מסיבת עיתונאים.

15:10 - דובר צה"ל: מטוסי קרב של תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרווחין. בנוסף, נתקפו במהלך הלילה תשתית צבאית של הארגון במרחב הכפר בני חיאן על ידי מטוסי קרב. כמו כן, זוהו לפני זמן קצר שיגור משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפל בשטח פתוח ושיגור נוסח למרחב שתולה.

15:00 - תיעוד מתוך מנהרת הבכירים: כאן הוחזקו החטופים.

14:56 - דיווח ברשת אלערביה: בקהיר יחל מחר סבב חדש של משא ומתן בנוגע לעסקת לחילופי שבויים.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד