חיזוק לקו האחורי של מכבי ת"א: מספר שעות לפני תום מועד חלון ההעברות ביורוליג, היום (רביעי) ב-19:00, הצהובים החתימו את ג'ו תומאסון מגרנאדה הספרדית. הצהובים מימשו את סעיף היציאה שהיה לו לקבוצה המשחקת ביורוליג, שעמד על 50 אלף דולר. הגארד האמריקני (1.93 מ', 30) צפוי להרוויח 115 אלף דולר עד סוף העונה.
מדובר בשחקן שכבר מכיר את ישראל, לאחר ששיחק כאן במדי גלבוע/גליל, שיחק בספרד, רוסיה (זניט) ויוון ואמור להעמיק את הסגל העומד לרשותו של עודד קטש. הצהובים הביאו אותו כגיבוי ללורנזו בראון, שכורע תחת העומס וסובל מכאבים בגב, וגם בגלל האכזבה מאנטוניוס קליבלנד. העונה בגרנאדה, ב-20 משחקים, הוא סיפק 14.1 נקודות, 3.4 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים ו-1.1 חטיפות בממוצע לערב.
2 צפייה בגלריה
ג'ו תומאסון
ג'ו תומאסון
גיבוי ללורנזו בראון. ג'ו תומאסון
(צילום: ראובן שוורץ)
2 צפייה בגלריה
תומאסון חתם במכבי ת"א
תומאסון חתם במכבי ת"א
(צילום: מכבי ת"א)
תומאסון נולד וגדל בדייטון, אוהיו. לאחר התיכון החל לשחק בקולג' במיזורי ולאחר מכן שב לאוניברסיטה באוהיו. ב-2016 חצה את האוקיינוס האטלנטי והגיע לדינמו בוקרשט מהליגה הרומנית. בהמשך עבר גם בליגת הפיתוח בארה"ב, בשלוש קבוצות בפולין וב-2019/20 נחת בישראל כשחקנה החדש של הפועל גלבוע/גליל.
הגארד האמריקני קלע 17 נקודות לערב בעונתו הראשונה בישראל והוחתם לעונה נוספת, בסיומה הגיעה גלבוע/גליל עד למשחק ההכרעה מול מכבי בסדרת גמר פלייאוף מותחת. באותה עונה היה שחקן קבוע בחמישיה החזקה של ליאור ליובין ז"ל ותרם 14.2 נק' (41.4% מהשלוש), 4.4 אס' ו-2.9 ריב' בממוצע למשחק בעונה הסדירה. בפלייאוף סיפק 10.4 נק', 4.7 אס' ו-4 כדורים חוזרים.
הוא קיווה אז לקבל חוזה בקבוצה גדולה יותר בישראל, אבל מי שהחתימה אותו הייתה מנרסה מהליגה הספרדית. אחרי עונה יציבה בספרד ובליגת האלופות של פיב"א צירפה אותו זניט סנט פטרסבורג לשורותיה. משם נדד לפטראס מהליגה היוונית וחזר לספרד, כאמור, כשחקן גרנאדה.
"אני סוגר פרק אחד בחיי ופותח אחד חדש", אמר תומאסון אחרי החתימה. "אני נרגש לייצג את מכבי ת"א. יהיה כבוד לשחק עבור מועדון היסטורי כזה". המאמן עוד קטש אמר: "הוא שחקן קשוח ותחרותי שמכיר טוב מאוד את הליגה. יש לו ניסיון והוא יעזור לנו בעומס הגדול שאנחנו מתמודדים איתו".
המנהל הספורטיבי אבי אבן הוסיף: "תומאסון מגיע לחזק את הקבוצה ולהקל על העומס על הגארדים באינטנסיביות שנוצרה ובעקבות שינוי לו"ז המשחקים בעקבות המלחמה. ג'ו הוא גארד ורסטילי עם אופי ואנרגיות מנצחות, שיוסיף לקבוצה עומק בשני צדי המגרש. הוא מביא איתו ניסיון כסקורר באחת הליגות הבכירות באירופה וכמובן היכרות עם מכבי ת"א והליגה הישראלית".
פורסם לראשונה: 11:39, 07.02.24