"אני לא מאחל לאף אחד את מה שעבר על דיא סבע"

אחמד סבע, כוכב העבר של מכבי נתניה ודודו של השחקן שהושאל מהירוקים לאמירייטס, בשיחה עם "ישראל היום": "יהיה לו קשה לחזור לשם בקיץ" * על עבודתו כמאמן בליגות הנמוכות: "אני ראוי לליגת העל, חולם לחזור למכבי נתניה"

סבע. צילום: מאור אלקסלסי

רק לפני יותר מעשור חגג החלוץ אחמד סבע עונה אדירה במדי מכבי נתניה אותה סיים כמלך שערי ליגת העל וגם נבחר לשחקן המצטיין של העונה כשהוביל את קבוצת היהלומים לחצי גמר גביע המדינה ולפלייאוף עליון. באותה עונה גם הפך לקפטן הקבוצה ואחד הסמלים הגדולים של המועדון.

את העונה שלאחריה התחילה נתניה נהדר עם משחקים בליגה האירופית, אך ירדה לליגה הלאומית בסיום אותה עונה. סבע עזב לאחר ארבע שנים ונמכר לעירוני קריית שמונה תמורת חצי מיליון שקלים. לאחר מכן שיחק גם בהפועל רעננה ובני לוד עד שפרש מכדורגל ב-2016.

אחמד הוא גם בן דודו של דיא סבע שעזב השבוע את מכבי חיפה ועבר בהשאלה לאמירייטס מהליגה באיחוד האמירויות לאחר סאגה ארוכה ולא פשוטה. "אני לא מאחל לאף אחד את מה שעבר עליו. זה לא היה פשוט, אבל זה כבר מאחוריו", הוא אומר בשיחה עם "ישראל היום". "אני מאחל לו שיצליח".

הוא הושאל לחצי עונה. אתה רואה אותו חוזר לחיפה בקיץ?

"דיא נמצא תחת חוזה במכבי חיפה והוא יהיה שחקן של חיפה בקיץ. יהיה לו קשה לחזור לשם, אבל הזמן משנה הרבה דברים. הוא הגיע לחיפה כי הוא אוהב את המועדון ורצה להצליח שם. אני מקווה שיצליח לחזור לחיפה כי הוא קיבל הרבה הצעות לפני חיפה ובחר בירוק. האוהדים צריכים להעריך את זה ולגלות הבנה".

אחמד סבע. מגן על האחיין, צילום: דאפר מחאמיד

לאחר פרישתו עבר אחמד סבע (43) לשמש כמאמן בליגות הנמוכות, ובשנתיים האחרונות הוא עובד בבני זלפה מליגה א'. "עד עכשיו עשינו דברים טובים ואנחנו נמצאים במקום טוב בטבלה אבל יכולנו יותר", הוא אומר. "הליגה עוד ארוכה וננסה הכל כדי להיות בפלייאוף העליון. המטרות שלנו ברורות - לסיים בחמישייה הראשונה. יש לנו שילוב נהדר של שחקנים צעירים ומנוסים ואנחנו מספיק טובים כדי לעשות את זה".

ברמה האישית, אתה חושב שאתה ראוי לאמן בליגה גבוהה יותר?

"אני מאמין וחושב שאני ראוי. אני מחכה להזדמנות טובה והאמת הייתה לי בקיץ אפשרות לאמן בליגה הלאומית, אבל היה לי חוזה בזלפה וכיבדתי את החוזה שלי. אין לי ספק שאני ראוי לליגה גבוהה יותר גם מהליגה הלאומית אבל ניתן לזמן לעשות את שלו".

אחמד סבע בימיו הגדולים בנתניה, צילום: אלן שיבר

אתה נחשב סמל במכבי נתניה. למה אתה לא שם?

"מכבי נתניה זה מועדון יקר לליבי ואני מאחל להם בהצלחה. אני מקווה שיום אחד אכנס למועדון ואדע לתת מעצמי. בינתיים אני עושה את העבודה בליגה א'".

מה ייחשב מבחינתך לסגירת מעגל?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"כל מאמן רוצה להצליח ולעשות הכי טוב. אני תמיד חושב על העתיד וחולם לסגור מעגל במועדון שהיה בשבילי כמו בית וזה מכבי נתניה. מדובר במועדון האהוב עליי וארצה לסיים את קריירת האימון שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר