תנו לו צ'אנס: שרון אברהמי ראוי לאמן קבוצה גדולה

יש ארבע קבוצות גדולות בכדורסל הישראלי - את כולן המאמן ניצח עם עירוני קריית אתא הצנועה שלו • הקבוצות בצלמו, השחקנים בשיאם וגם הטקטיקה מוכיחה את עצמה • בגיל 50, הגיע הזמן שנראה אותו מקבל את המושכות במועדון בגדול

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 66

יש ארבע קבוצות גדולות בכדורסל הישראלי. את כולן שרון אברהמי ניצח עם קרית אתא הצנועה שלו. זה הזמן לסובב את הזרקור אל המאמן הישראלי, ולהבין שהוא ראוי להזדמנות הגדולה. ראוי לקדמת הבמה. ראוי להיחשב כמאמן מוביל.

שרון אברהמי צריך להפסיק "להתחבא". הוא אולי ניראה לכם ילד, אבל הוא בן 50 ועם הניסיון וההישגים צריך לבוא גם השידרוג - אל צמרת המאמנים בארץ. הוא לא בא מה"האליטה" של הכדורסל. את קריירת השחקן והמאמן שלו העביר בצפון, הוא לא בא ממועדון גדול ולא חיפש אף פעם פרסום ושיווק. הוא בא מלמטה, כמו הקריירה שלו כשחקן, כך גם נראית הקריירה שלו כמאמן.

מעל עשור וחצי הוא מאמן בוגרים ונדמה שעדיין רואים בו מאמן לקבוצות קטנות. כפי שידוע, הכל עניין של תדמיות, וזו התדמית שלו - קוראים לזה אנדרייטד. אחד שההצלחות והיכולות שלו לא מקבלים מספיק קרדיט. כנראה שזה קשור גם לאופי הצנוע שלו. איך בוחנים איכות של מאמן? כשהקבוצה שלו משחקת בצלמו.

שרון אברהמי. לא מקבל קרדיט, צילום: מאור אלקסלסי

קריית אתא וגם נבחרת נוער נראות בדיוק כמו הטמפרמנט וההתלהבות של המאמן שלהם על הקווים. לאברהמי יש סגנון ברור של לחץ והגנות מתחלפות, והקבוצות שלו מוציאות לפועל במדויק. איך בוחנים איכות של מאמן? לפי מה שהוא מוציא מהשחקנים שלו. עד כמה הוא ממקסם את היכולות שלהם.

נדמה שכל שחקן שאנחנו רואים על המגרש בקבוצה שלו משחק מעל הרמה שלו. תומר פורת עשה קפיצה גדולה, בן שרף מקבל את המפתחות להוביל קבוצה בליגת העל, גיא פלטין הפך לאחד החוטפים הטובים בליגה ואמין סטיבנס הפך מזר בינוני לאחד היעילים.

גיא פלטין. שדרוג אדיר תחת שרון אברהמי, צילום: מאור אלקסלסי

המאמן שעובד כבר שנים בנבחרות הצעירות מאמין בשחקנים צעירים והוא אחד המקדמים הגדולים של השחקן המקומי. עוד עדות לעבודה של המאמן היא היכולת לעבוד בכלים מוגבלים ותקציבים לא גדולים ומגמת התקדמות.

את קריית אתא הוא העלה ליגה עם זר אחד, בעונה שעברה השאיר אותה בליגה והעונה הכיוון שלה לצמרת. החץ אצלו מסמן כיוון ברור - למעלה כל הזמן. זו כבר לא הבלחה. אברהמי מצליח כבר שנים, הוא מחדיר בקבוצות שלו אופי מיוחד של לא לוותר ולא להשתמש בתירוץ האנדרדוג.

הוא לא בנוי רק על מוטיבציה והתלהבות יש לו הרבה כדורסל ויכולת טקטית. תחברו את זה עם הניסיון הרב שצבר ותבינו שהקריירה שלו חייבת שידרוג - והוא חייב לקבל סוף סוף את ההכרה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר