המעסיקים יקבלו פיצוי בגין התנאים הסוציאליים למשרתי המילואים - ומה תהיה תקופת ההגנה מפיטורים?

נחתם הסכם בו יעוגנו התנאים הסוציאלים למילואימניקים ולבני משפחותיהם • במסגרת ההסכם הוחלט להעניק עד שמונה ימי היעדרות בתשלום לבני זוג ולהאריך את תקופת ההגנה בפני פיטורים ליותר מ-60 יום • שר האוצר סמוטריץ': "ממשיכים כל העת לעבוד למען מי ששומר עלינו" • שר העבודה יואב בן צור: "אעמוד לימנם של משרתי המילואים כדי שיוכלו לפרנס את משפחותיהם בכבוד"

חיילי מילואים ברצועת עזה. צילום: מיכה בריקמן

בהמשך לתוכנית המילואים של שר ושר הביטחון, הערב (ראשון) נחתם הסכם בין ארגון המעסיקים להסתדרות הכללית ובו יעוגנו התנאים הסוציאליים למשרתי המילואים ובנות זוגם לצד צעד תקדימי של שיפוי מהמדינה למעסיקים בגובה של 20% משכרו של העובד המילואימניק.

הממשלה אישרה את תכנית המילואים של נתניהו, סמוטריץ' וגלנט: מעלים על נס את משרתי המילואים ובני משפחותיהם" // איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

במסגרת ההסכם, שנחתם בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, הוחלט להעניק עד שמונה ימי היעדרות בתשלום לבני זוג של משרתי מילואים שלהם ילדים עד גיל 14, וכן להאריך את תקופת ההגנה בפני פיטורים למי ששירת במילואים יותר מ-60 יום – לחודשיים (במקום חודש כפי שקיים בחוק).

משנים את סדרי העדיפויות

עוד הוסכם כי עובדים, אשר לא התאפשר להם לנצל את מלוא ימי החופשה שלהם בשנת 2023 עקב נסיבות הנוגעות למלחמה, יוכלו לגרור את ימי החופשה הבלתי מנוצלים שצברו גם לשנת 2024. כמו כן, יחתם צו הרחבה שיחיל את התנאים הסוציאליים על כלל המעסיקים והמועסקים במשק.

שר האוצר סמוטריץ', צילום: קוקו

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ מסר כי משרדו ממשיך לעבוד למען אלה שמגנים על המדינה ואזרחיה.

"אנחנו משנים את סדרי העדיפויות. הבטחתי שהגיבורים שלנו לא יצטרכו לדאוג לרגע – ואנחנו ממשיכים לקיים. ההסכם שנחתם היום חשוב למשק הישראלי, למשרתי ומשרתות המילואים הגיבורים והגיבורות שלנו ומשפחותיהם ולחברה הישראלית כולה".

"ההסכם היום לראשונה מעניק שיפוי של המדינה למעסיקים ומעגן את התנאים הסוציאליים הנדרשים כעת, כך נפרשת רשת ביטחון נוספת למשרתי המילואים ובני משפחותיהם. בזמן שבתקשורת עובדים בלחפש אותנו, אנחנו עבדנו בלמצוא את כל הפתרונות עבור המילואימניקים וזו החובה שלי להמשיך ולעשות הכול למען מי שמגן ושומר עלינו עד לניצחון ואחריו".

השר יואב בן צור, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

שר העבודה, יואב בן צור, אמר כי ההסכם גובש מתוך הסכמה והבנה עם משרד האוצר, ההסתדרות וארגוני המעסיקים.

״הערב גיבשנו את ההסכם הקיבוצי להרחבת תקופת ההגנה למשרתי המילואים מ-30 יום ל-60 יום. כשר העבודה אני מבטיח - לעולם לא אתן לפגיעה בזכויות חיילי המילואים ופיטורים שלא כחוק ממקום עבודתם, אעמוד לימינם כחומה בצורה לשמור על זכויותיהם בכדי שיוכלו לפרנס את משפחתם בכבוד".

לגמול ולסייע למשרתי המילואים

השר קרא למעסיקים: "תכבדו אותם, תוקירו את אלה שעצרו את שגרת יומם, עזבו את בני משפחתם מאחור ונלחמים בחירוף נפש למען נוכל לגדל את ילדנו בשלווה ובשלום״.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (ארכיון), צילום: דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, דיבר גם כן על הצורך לגמול ולסייע למשרתי המילואים. "כבר יומר מ-120 ימים שטובי בנינו ובנותינו מגינים עלינו ומאפשרים לנו להמשיך לחיות בעורף, וההסכם הזה הוא ביטוי לאחריות שלנו לסייע".

בר-דוד הוסיף כי "בהמשך למיזם שהשקנו בשבוע שעבר תחת הכותרת 'מגויסים למענכם', שמזמין את המשרתים לקבל שירותי סיוע מגוונים מההסתדרות גם אם הם אינם חברים בארגון, החלטנו להרחיב את מטריית ההגנה בפני פיטורים ולהגדיל את העזרה לבני ובנות זוג שמתמודדים עם ניהול משק בית בזמן שיקיריהם נקראו לדגל".

"נמשיך לדאוג לרווחתם ולזכויותיהם של המילואימניקים ולמשקי הבית שלהם שזקוקים לסיוע. זוהי חובתנו כחברה לסייע ולגמול להם על תרומתם למדינה ולעם".

יו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, צילום: חן גלילי

יו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, ציין כי מדובר במהלך היסטורי שנועד להסיר נטל כלכלי מהמעסיקים.

״כמנהיגות העסקית של ישראל, לקחנו על עצמנו בנשיאות המגזר העסקי את ההחלטה להגן על משרתי המילואים ועל בנות ובני זוגם. לצד הסכם זה ולראשונה מקום המדינה, המעסיקים במדינת ישראל, ישטפו בגין תשלום ההפרשות הסוציאליות לעובדיהם המשרתים במילואים".

אמיתי אמר כי "מדובר במהלך היסטורי שנועד להסיר נטל כלכלי משמעותי, אשר הוטל שלא בצדק על המעסיקים. ברצוני להודות לשר האוצר, לשר הביטחון ולשר העבודה על שיתוף הפעולה בכל הנוגע להבטחת חוסנם של המילואימניקים ובני משפחותיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר