הצעת חוק של ישראל ביתנו: להגדיר את אונר"א כארגון טרור

הצעת החוק תונח על שולחן הכנסת במטרה להפסיק את הסיוע ההומניטרי לסוכנות • בנוסח ההצעה נכתב: "מדינת ישראל תפסיק את יחסיה עם הארגון, בין במישרין ובין בעקיפין ותמנע כל פעילות שלה בשטחיה"

אונר"א, רפיח. צילום: Getty Images

"להפסיק את הקשרים בין מדינת ישראל לאונר"א ולהכריז עליה ארגון טרור" – זה נוסח הצעת החוק שסיעת ישראל ביתנו תניח מחר (שני), על שולחן הכנסת, במטרה להפסיק את מחדל מסירת הסיוע ההומניטרי לסוכנות שעובדת יחד עם חמאס.

את הצעת החוק יזמה ח"כ יוליה מלינובסקי, שנכנסה לאחרונה לעובי הקורה בסוגיית אונר"א. לבקשתה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תדון בפרשה ב-20 בפברואר – כך קבע יו"ר הוועדה, יולי אדלשטיין (ליכוד), שינהל את הדיון.

בשיחה עם "ישראל היום" אמרה ח"כ מלינובסקי כי "בנוגע לאונר"א אני נתקלת בקשר שתיקה שלא היה כמותו. כל הניסיונות לי לאסוף מידע לקראת הדיון נתקלים בהתחמקויות. יש פה בור שחור. גם לשעברים שיודעים את המידע לא מעיזים לדבר. אני קוראת לכל מי שיש לו מידע לגבי אונר"א ליצור איתי קשר".

סגן ראש עיריית ירושלים: "מתחם אונר"א במרכז העיר - סכנה ביטחונית לתשובים" (ארכיון) // אריה קינג

בהצעת החוק שהגישה נאמר כי "ארגון אונר"א יוכרז כארגון טרור כהגדרתו בחוק המאבק בטרור. מדינת ישראל תפסיק את יחסיה עם הארגון, בין במישרין ובין בעקיפין ותמנע כל פעילות שלה בשטחיה. על הארגון יחולו דיני העונשין של מדינת ישראל".

בדברי ההסבר אמרה כי "ללא צל של ספק – ארגון אונר"א הוכיח את עצמו בטבח שבעה באוקטובר כארגון טרור שאין כל הבדל בינו לבין ארגון הטרור חמאס". לדבריה, "שנים דובר על כך שאונר"א, ארגון של האו"ם שאמון על טיפול בפליטים הפלשתינים, הוא למעשה ארגון להנצחת הסכסוך והעברת מעמד הפליטות מדור לדור, אך הטבח של שבעה באוקטובר חתם את זה בצורה רשמית".

על ההצעה חתמו כל חברי ישראל ביתנו, צילום: אורן בן חקון

מלינובסקי מוסיפה כי "בימים האחרונים נחשפה מעורבותם של עובדי ארגון אונר"א בטבח שבעה באוקטובר. לפי התחקירים, לפחות 12 עובדים של אונר"א היו קשורים למתקפת הטרור, לקחו חלק במעשי רצח יהודים, חטיפתם חיים, חטיפת גופות ומסירת פקודות, וכ-10% מכלל הצוות שלו ברצועה קשור לארגוני טרור. עוד פורסם כי שני מורים של הארגון החזיקו בביתם חטופים ישראלים ו-130 מורים שיבחו את הטבח בפומבי ו-3,000 מורים מטעם הארגון היללו את הטבח בקבוצת 'טלגרם סודית".

עוד היא מזכירה כי "בתגובה לפרסומים החמורים, מדינות רבות בהן ארה"ב, גרמניה, קנדה, אוסטרליה, איטליה, בריטניה, פינלנד ורומניה הודיעו על החלטתן להפסיק את המימון לאונר"א".

אביגדור ליברמן, צילום: אורן בן חקון

על הצעת החוק חתמו כל חברי ישראל ביתנו, בראשם יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן. בהודעה שפרסם ביום שישי אמר ליברמן בעקבות ביקור במעבר כרם שלום כי "נדהמתי לשמוע מצוות העובדים במעבר, שרק מספר שעות קודם לכן, הורידו מאחת המשאיות כמות גדולה של קרואסונים. לפני מספר ימים, ראינו את השווקים ברצועה מלאים בסחורה ובני אדם, ראינו דוכני שווארמה, כנראה כעת הגיע הזמן של הקינוח. לצערי, זו לא בדיחה. זה בעוד שאנחנו עדיין לא קיבלנו שום הוכחה שהחטופים שלנו קיבלו  את התרופות שהעברנו באמצעות הצלב האדום. הגיע הזמן לשנות דיסקט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר