חמידות, מוזרות וגרגורים בכל מקום: אי החתולים של יפן

גן עדן מיאו-שלם! הכירו את אי החתולים הקסום אושימה ביפן - יעד החלומות של אוהבי היונקים המשופמים שעושים את הדרך המסובכת לאי המבודד רק כדי לזכות במפגשים מן הסוג הפרוותי, כלומר חיבוקים, ליטופים, התכרבלויות, האכלות ומוזריות אינסוף

חתול ג'ינג'י לבן על ענף עץ . צילום: @bearphotos / Freepik

בעוד שאורות הניאון של טוקיו ופריחת הדובדבן של קיוטו גונבים לעתים קרובות את אור הזרקורים, אין להתכחש לפיתוי של 'אי החתולים של יפן', אאושימה. למעשה ביפן לא פחות מ-11 'איי חתולים' המציעים למבקרים הזדמנות נדירה להיות חלק מעולם שבו חתולים מסתובבים בחופשיות, ובני אדם הם אורחים בלבד. באיים אלו אוכלוסיית בני האדם פחותה בהרבה מזאת של החתולים. אאושימה, אי קטנטן במחוז אהמה בדרום המדינה, תופס את מרכז הבמה. הוא כנראה אי החתולים המפורסם ביותר ביפן. להגיע אליו דורש קצת מאמץ, אבל המסע שווה את זה עבור חובבי חתולים.

נוסעים בדרך כלל מתחילים את מסעם מטוקיו, בטיסה של שעתיים לשדה התעופה מאצויאמה (Matsuyama). משם, נסיעה ברכבת של שעה בקו JR Yosan מסיעה אתכם לתחנת הרכבת איו-נגהאמה. הליכה קצרה של 10 דקות מובילה לנמל נגהאמה, שם שיט של 35 דקות בסירה מחבר אתכם לאי החתולים של אאושימה. יש לבדוק את לוח הזמנים של הסירה מכיוון שהשירות מושפע מתנאי מזג אוויר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @aoshima_cat

11 דברים שכדאי לדעת אי החתולים אאושימה

1. אאושימה היא גן עדן זעיר. רוחבו של האי פחות מ-2 קילומטרים והוא מאוכלס רק על ידי כמה עשרות תושבים אנושיים. עם זאת, אוכלוסיית החתולים כאן משגשגת, ומוערכת בלמעלה מ-200 חתולים, מה שהופך אותם לשליטים האמיתיים של האי.

2. בהגעה לתחום השליו הזה, חשוב להיות מוכנים. אאושימה אינה מציעה חנויות, בתי קפה, שירותים, מקומות לינה או מכונות אוטומטיות, ולכן המבקרים חייבים להביא איתם את כל הצרכים. שירותים ציבוריים זמינים רק ברציף המעבורת. אגב, גם אין פחי אשפה כאן. אף אחד לא מגיע לפה לראות חתולים נוברים בפחי אשפה, מה גם שתזונתם באי מוסדרת ואיכותית. 

3. החתולים באושימה הם פראיים למחצה אך בדרך כלל ידידותיים מאוד ונהנים ממפגש ומשחק עם מבקרים. בעוד להאכיל אותם מותר באזורים ייעודיים, מומלץ לעשות זאת עם כמויות קטנות של מזון לחתולים. משחק בצעצועים יכול להפוך את המפגש אתם אפילו יותר בלתי נשכח.

4. לחוויה בלתי נשכחת, הביאו אתכם צעצועים כדי להעסיק את התושבים הפרוותיים הללו. זכרו שאאושימה אינה אטרקציה תיירותית רגילה, ולכן יש חשיבות עליונה לכיבוד חוקי האי ותושביו האנושיים והחתוליים.

5. לאאושימה אין תחבורה ציבורית, ולכן נעלי הליכה נוחות חיוניות כדי לחקור את פינות האי. בשל אופיים התועה של החתולים, זכרו לשטוף ידיים לאחר אינטראקציה איתם.

6. המבקרים יכולים לתרום לרווחת החתולים של אאושימה באמצעות תרומות לתושבים המטפלים בהם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @aoshima_cat

7. בידוד האי פירושו שהחורפים יכולים להיות קשים עבור אוכלוסיית החתולים, אז שקלו לתכנן את הביקור שלך במהלך החודשים הקרים יותר שבהם האוכל עשוי להיות מועט.

8. עתיד אאושימה לא ברור בשל הצטמצמות האוכלוסייה האנושית. שירות המעבורות פועל כיום עבור המקומיים, אך אם האי לא יהיה מיושב (על ידי בני אדם), השירות עלול להיפסק.

9. איי החתולים ביפן מכונים לעתים קרובות 'נקו שימה', ואושימה היא אחד הידועים שבהם.

10. מוקף באוקיינוס ​​השקט, סיורי שיט מציעים נופים שובי לב של גן העדן החתולי הזה.

11. נעשו מאמצים לסרס את החתולים, והזדמנויות אימוץ זמינות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @aoshima_cat

כיצד סירוס ועיקור תורמים לרווחת החתולים?

סירוס (עבור חתולים זכרים) ועיקור (עבור נקבות חתולים) הוא נוהג מכריע בטיפול אחראי בחתולים התורם משמעותית לרווחתם בכמה דרכים:

בקרת אוכלוסייה: חתולי רחוב ופראיים יכולים להתרבות במהירות, מה שמוביל לאוכלוסיות יתר ולמקלטים צפופים. סירוס עוזר להפחית את מספר הגורים הלא רצויים שנולדו, ןבסופו של דבר מקטין עומסים והמתות חסד.

יתרונות בריאותיים: עיקור נקבות חתולים מפחית את הסיכון לזיהומי רחם, גידולים בבלוטות החלב ומבטל את האפשרות לסרטן השחלות והרחם. סירוס חתולים זכרים מפחית את הסיכון לסרטן האשכים ועשוי להוריד את הסבירות לבעיות בריאותיות מסוימות הקשורות להתנהגות, כמו פציעות לחימה.

שיפור התנהגותי: סירוס יכול להוביל להתנהגות מאוזנת וניתנת לניהול אצל חתולים. חתולים זכרים לא מסורסים נוטים יותר להתנהגויות אגרסיביות, לשוטטות ולסימון טריטוריה בשתן. סירוס יכול לסייע בהפחתת מריבות ופציעות מעבירות מחלות.

נדידה מופחתת: חתולים זכרים לא מסורסים נוטים יותר להסתובב בחיפוש אחר נקבות, מה שמגביר את חשיפתם לסכנות. סירוס יכול לעזור להחזיק חתולים קרובים יותר לבית ולהפחית את הסיכון לתאונות ופציעות הקשורות לשיטוט.

מניעת המלטה לא מתוכננת: סירוס מונע המלטה לא מכוונת של חתלתולים, מה שממזער את העומס על המשאבים הדרושים לטיפול ולביות של חתלתולים אלה.

התנהגות חברתית משופרת: חתולים מסורסים מפגינים לרוב התנהגות חברותית ויותר חביבות. הם עשויים להיות פחות טריטוריאליים ונוטים יותר להסתדר עם חתולים וחיות מחמד אחרים בסביבתם, מה שמוביל לסביבת חיים הרמונית יותר.

תוחלת חיים ארוכה יותר: לחתולים מסורסים עשויה להיות תוחלת חיים ארוכה יותר, מכיוון שהם נמצאים בסיכון נמוך יותר לבעיות בריאותיות מסוימות, והם נוטים פחות לעסוק בהתנהגויות מסוכנות שעלולות להוביל לפציעות או להעברת מחלות.

תרומה לרווחת הקהילה: במקרים בהם חתולי קהילה (פראיים או משוטטים) נלכדים, מסורסים ומוחזרים לסביבתם (תרגול המכונה TNR, Trap-Neuter-Return), זה עוזר לייצב ולהפחית את אוכלוסיית חתולי הבר. שעות נוספות. גישה זו היא דרך אנושית ויעילה לנהל מושבות חתולי בר תוך שיפור הרווחה הכללית שלהם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @aoshima_cat

ההיסטוריה של אאושימה

להפיכת אאושימה לאי החתולים המפורסם ביותר ביפן יש היסטוריה ייחודית. בשנות ה-40, היה זה כפר דייגים משגשג עם אוכלוסייה של 900 איש. חתולים הובאו לכאן כדי להתמודד עם נגע העכברים שפקד שהסבו נזק לדייגים. עם זאת, ככל שתעשיית הדיג הצטמצמה (מה שנכון במקומות רבים בעולם), כך פחת גם מספר התושבים האנושיים. מאחור נותרו בעיקר החתולים. אוכלוסייתם שגשגה בהיעדר בני אדם, וכתוצאה מכך נוצרה קומונת החתולים הגדולה של היום.

כיום נותרו באי רק כ-20 תושבים מעל גיל 50, שמטפלים בחריצות בבני לוויתם הפרוותיים. תהילת אאושימה כאי החתולים של יפן צמחה דרך המדיה החברתית, כשהמבקרים שיתפו תמונות וסרטונים של המפגשים הקסומים שלהם. כדי להבטיח את עתידו של האי בהיעדר תושבים אנושיים, הוצגה תוכנית סירוס מקיפה לחתולים.

איי חתולים אחרים ביפן

אאושימה, כאמור, הוא לא ממלכת החתולים היחידה בארץ השמש העולה. אוכלוסיית חתולים כאן  גבוהה במיוחד. מספר ערים ואיים חוגגים את הנוכחות החתולית, המוסיפה קסם לקהילות שלהם. הנה כמה מיקומים בולטים של חתולים:

טשירוג'ימה: ממוקם במחוז מיאגי, טשירוג'ימה הוא אי החתולים השני הכי מפורסם ביפן. אי כפרי זה, הנגיש באמצעות נסיעה במעבורת של שעה אחת מהעיר אישינומאקי, הוא ביתם של מאות חתולים, ולעתים קרובות מבקרים יכולים למצוא אותם מתרווחים סביב נמל ניטודה.

אייג'ימה: ממוקם במחוז פוקואוקה בים יפן, אייג'ימה נגיש בקלות, כאשר רכבת הכדורים שינקנסן עוצרת במרחק הליכה קצר מנמל קוקורה, שם יוצאת סירה לאי.

אנושימה: האי החתולים הקרוב ביותר לטוקיו, אנושימה במחוז קנאגאווה מציע מפלט נוח מהבירה ההומה.

אוקישימה: ממוקם במחוז שיגה, אוקישימה הוא אי צף באמצע אגם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר