בעקבות תמיכתו בפלישה הרוסית לאוקראינה: השחקן פוטר מהעונה החדשה של "הלוטוס הלבן"

השחקן הסרבי-רוסי מילוש ביקוביץ', המפורסם מאוד במזרח אירופה, לא ישתתף בסופו של דבר בפרקים החדשים של סדרת הלהיט של HBO • זאת בעקבות תמיכתו לכאורה של הכוכב במשטרו של ולדימיר פוטין ובפלישה לאוקראינה, כולל תלונות שהגיעו לרשת הטלוויזיה המוערכת מטעם משרד החוץ האוקראיני

"הלוטוס הלבן". צילום: HBO

צילומי העונה השלישית של "הלוטוס הלבן" אמנם טרם יצאו לדרך, אבל סדרת הלהיט של HBO ממשיכה לייצר דרמות סוערות - דווקא מאחורי הקלעים. בסוף השבוע דווח כי השחקן הסרבי-רוסי מילוש ביקוביץ' (36), המפורסם מאוד במזרח אירופה בזכות הופעותיו בסדרות ובסרטים כמו "מכת שמש" "נטול נשמה 2", "מלון אלאון" ו"מונטווידאו: חלון אלוהי", לא ישתתף בסופו של דבר בעונה החדשה של "הלוטוס" - למרות ההכרזה על הצטרפותו להפקה בתחילת ינואר.

מילוש ביקוביץ', צילום: יוטיוב

הסיבה לכאורה לפיטורים המהירים: תמיכתו של הכוכב במשטרו של ולדימיר פוטין ובפלישה לאוקראינה. רשת HBO אישרה את הפרטים ושחררה בעניין הודעה קצרה ולקונית במיוחד, שבה נאמר: "החלטנו להיפרד ממילוש ביקוביץ', והתפקיד ילוהק מחדש".

אף שב-HBO בחרו להימנע מחשיפת הסיבה לניתוק היחסים, קיימת סבירות גבוהה ביותר כי המהלך קשור לביקורת הרבה שהליהוק השנוי במחלוקת, בלשון המעטה, ספג. למעשה, אפילו הממשל האוקראיני הביע תרעומת על בחירתה של HBO בשחקן, כאשר המתח הגיע לשיאו עם פוסט רשמי מטעם משרד החוץ האוקראיני מסוף ינואר, ובו שולבו קטעים מראיונות של ביקוביץ', בהם תמך לכאורה בשליטתה של רוסיה בחצי האי קרים. "האם זה בסדר מבחינתכם לעבוד עם אדם שתומך ברצח עם ומפר את החוק הבינלאומי?", שאלו האוקראינים את HBO בפוסט הנוקב.

מתוך העונה השנייה של "הלוטוס הלבן", צילום: באדיבות yes

ב-2018 העניק פוטין לביקוביץ' את פרס פושקין - תואר שניתן על תרומה יוצאת דופן לתרבות ולאמנות הרוסית, וכבר בשנה שאחריה אסרה אוקראינה את כניסתו של השחקן לשטחה "מטעמי ביטחון לאומי" (החלטה שתיאר ביקוביץ' בזמנו כ"אבסורדית"). ב-2021 קיבל השחקן, יליד בלגרד בירת סרביה, אזרחות רוסית.

זמן קצר לאחר פיטוריו מ"הלוטוס הלבן", שחרר ביקוביץ' הודעה רשמית שבה טען: "נפלתי היום קורבן לקמפיין חיצוני שנועד להשפיע על החלטות העשויות ליצור תקדים מטריד שיאפיל על מהות החופש האמנותי. תוצאת הנרטיב הזה היא ניצחון האבסורד ותבוסת האמנות". עוד הוסיף השחקן: "היה לי כבוד להיבחר להיות חלק מ'הלוטוס הלבן', סדרה שאני מעריך מאוד. עם זאת, ההשתתפות שלי אינה מתאפשרת בשל סיבות שמקורן לא בעולם האמנות. לא אכנע לשום נרטיב שמבקש שאתפשר על היושרה שלי".

נטשה רות'וול בתפקיד בלינדה ב"הלוטוס הלבן", צילום: HBO

למרות עזיבתו של ביקוביץ', העונה השלישית של "הלוטוס הלבן", שתתרחש בריזורט תאילנדי יוקרתי וצפויה לעלות לשידור בשנה הבאה, תהיה עמוסת כוכבים במיוחד. בין השמות המוכרים שהצטרפו לסדרה ותפקידיהם טרם נחשפו אפשר למצוא את וולטון גוגינס ("המגן", "צדק פרטי"), קארי קון הנהדרת ("הנותרים", "פארגו" וצמד סרטי "מכסחי השדים" החדשים), פארקר פוזי ("טריפ נעורים", "אבודים בחלל"), ג'ייסון אייזקס ("מסע בין כוכבים: דיסקברי", סרטי "הארי פוטר"), מישל מונהאן ("בלש אמיתי", "איש הניסים" וסרטי "משימה בלתי אפשרית"), איימי לו ווד ("חינוך מיני") ופטריק שוורצנגר ("דור ה-V" ובנו של ארנולד). כמו כן, השחקנית נטשה רות'וול, שגילמה בעונה הראשונה של "הלוטוס הלבן" את מנהלת הספא בלינדה, תשוב לעונה החדשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר