באחד היעדים המתוירים בעולם: "נגביל שימוש במים ובבריכות"

בשל מה שהוגדר כבצורת הקשה ביותר אי פעם שפוקדת את אזור קטלוניה, בברצלונה ביקשו לצמצם את צריכה המים בבתים פרטיים ב-5% – וב-80% בקרב החקלאים • כך ההגבלה תשפיע על התיירים שמגיעים לעיר

ברצלונה. צילום: Getty Images

אחד היעדים האהובים ביותר על התייר הישראלי הוא ברצלונה. בירת קטלוניה מושכת אליה תיירים רבים מרחבי העולם, כשגם מישראל מגיעים אליה המוני תיירים – אך בימים אלה מתמודדים בעיר עם בצורת קשה.

בכתבה שפורסמה ב"דיילי מייל" דווח כי הבצורת הקשה באזור ברצלונה תגרום להגבלת התיירים והאזרחים בשימוש במים, דבר שישפיע, בין היתר, גם על הבריכות ואטרקציות המים בעיר הספרדית.

ההגבלות החדשות צפויות להשפיע על כל קטלוניה בעקבות מה שמדווח כ"הבצורת הקשה ביותר בכל הזמנים" בקהילה האוטונומית. ההגבלות החדשות משפיעות על שטיפת רכבים ושימוש במים בגנים ציבוריים. שימוש בבריכות בבתים פרטיים ובבתי מלון תתאפשר רק אם ישנן מערכות שמאפשרות לסנן את המים ולמחזר אותם, ולא מצריכות ריקון ומילוי מחדש של הבריכות.

כנסיית סגרדה פמיליה שבברצלונה, צילום: Getty Images


גם בבתים הפרטיים של התושבים ישנן הגבלות, כאשר הם התבקשו לצמצם את צריכת המים ב-5% בשלב זה, כאשר כל אדם מתבקש שלא לצרוך יותר מ-200 ליטרים ביום. באתרי קמפינג שונים מנסים למצוא פתרונות לשימוש במי ים כדי להימנע מהגבלות.

על פי ההערכות, מדובר בבצורת הקשה ביותר מזה 1,200 שנה באזור קטלוניה. גם החקלאים התבקשו להפחית בכ-80% בשימוש שלהם במים. על פי הדיווח, בבתי המלון ישנה צריכה ממוצעת של כ-540 ליטרים לאדם ביום, כולל השימוש בספא ובבריכות השונות, כך שהגבלה זו עשויה להשפיע על לא מעט תיירים שיגיעו לעיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר