סטף ממשיך לשבור שיאים - ולהתאכזב. עד אתמול רק שחקן אחד מעל גיל 35 קלע 60 נקודות במשחק בודד - קובי בראיינט המנוח. הלילה (בין שבת לראשון) התווסף לרשימה גם סטף קרי. כוכב גולדן סטייט המטיר 60 נקודות על הראש של אטלנטה, אבל קבוצתו המשיכה בעונת הנפל שלה ונוצחה 141:134 בהארכה.
קרי היה רחוק שתי נקודות משיא הקריירה שלו (62 מול פורטלנד) בינואר 2021, אבל למרות התעלות שלו - הווריורס שוב הפסידו. "זה מבאס שזה לא הוביל לכלום", אמר בסיום. "זה מתסכל, ברור, לא לצאת עם הניצחון בידיעה שכמה מהלכים לפה או לשם יכלו להוביל לתוצאה אחרת. זה רק מוסיף לעונה המתסכלת שלנו".
3 צפייה בגלריה
קרי
קרי
ערב חמוץ-מתוק. קרי
(צילום: Kevin C. Cox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
קרי בן ה-36 רשם 22 מ-38 מהשדה, 10 מ-23 מחוץ לקשת והוסיף 6 מ-6 מהקו ב-41 דקות. הווריירס נותרו במקום ה-12 במערב, וירדו למאזן 25:21. "הוא היה יוצא דופן, לכן חבל שלא ניצחנו במשחק כזה", הודה מאמנו של קרי, סטיב קר. "שיחקנו כמו משוגעים אבל פשוט לא הצלחנו להתגבר על הפיגור".
קחו כמה נתונים על הערב המרשים של קרי: כוכב הווריורס הפך לשחקן העשירי בתולדות ה-NBA עם שני משחקים ומעלה של 60 נקודות. בנוסף, זו הפעם השישית העונה ששחקן קולע 60 נקודות ומעלה, רק בשתי עונות בתולדות ה-NBA היו יותרמקרים כאלה: 17 פעמים ב-1961/62, ותשע פעמים ב-1962/63. ועכשיו לנתון הסטטיסטי שדי הדהים את האוהדים: שלוש פעמים העונה בה שחקן קלע 60 ומעלה, היו בהפסד: דווין בוקר מפיניקס ב-26 בינואר, קארל-אנטוני טאונס ממינסוטה ב-22 בינואר, והלילה כאמור קרי.
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
קרי ויאנג נפרדים כידידים, הלילה
(צילום: Kevin C. Cox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הרוקי ברנדין פודזימסקי המשיך להחמיא לקרי: "הוא הגארד הכי גדול שהיה אי פעם, ולראות אותו קולע 60, בשיא היעילות, ולא לקבל את השריקות שכוכבים אחרים מקבלים בליגה - זה היה מדהים לראות. אבל אתה תמיד רוצה לצאת עם הניצחון, כי לא ייצא לך להיות עד לדבר כזה הרבה פעמים".

המונולוג של לברון שבר את הרשת

לברון ג'יימס והלייקרס המשיכו במגמת ההתאוששות, אחרי שרשמו 105:113 בגארדן וקטעו לניו יורק תשעה ניצחונות רצופים. קינג ג'יימס הצטיין עם 24 נקודות, אבל בעיקר הרשים בהגנה ובשמירה על ג'יילן ברנסון, כוכב הניקס.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
שלהב את הגארדן. לברון
(צילום: AP Photo/Frank Franklin II)
המונולוג של לברון בחדר ההלבשה
רק לפני מספר ימים פרסם לברון אימוג'י של שעון חול ברשתות החברתיות, מה שהעלה כמובן ספקולציות לגבי עתידו. הלילה סוכנו, ריץ' פול, הבהיר: "הוא לא יעבור בטרייד ואנחנו לא מחפשים אחד כזה".
לברון זכה לתשואות אדירות בהצגת השחקנים, קיבל אהבה מהקהל בגארדן ובסיום שבר את הרשת עם מונולוג שהפך לוויראלי. לברון נשאל לגבי טיפים שהוא יכול לחלק לשחקנים הצעירים בליגה, וענה: "אתם חייבים לתת את כל מה שיש לכם למשחק, אם אתם רוצים שלא ישכחו אתכם אף פעם ב-NBA. המכוניות, התכשיטים וכל שאר השטויות לא שווים כלום. אני רואה הרבה ילדים מתעסקים בדברים האלה וככה הם יכולים לצאת מאיזון. תדאגו למשחק שלכם וכל יתר הדברים יקרו לבד".