הצעיר בהיסטוריה: בן 13 הפך לאלוף העולם בקפיצות למים

הואנג ג'יאנג'י הסיני זכה בתחרות הזוגות המעורבים לקפיצה מגובה של עשרה מטרים • השיא בנשים שייך לבת ארצו, וו מינשיה שעשתה זאת בגיל 12

ג'יאנג'י (משמאל) ובת זוגו לתחרות ג'יאנקי. עמדו בלחץ . צילום: רויטרס

רגע היסטורי נרשם באליפות העולם בקפיצות למים, הנערכת בימים אלה בדוחא בירת קטאר, כאשר ילד בן 13, שמונה חודשים ותשעה ימים בלבד, זכה במדליית הזהב בתחרות המעורבת (גברים ונשים) ממקפצה ל-10 מטר.

שרון קנטור אלופת עולם בגלישת רוח | איגוד השייט

מי שעשה זאת ונכנס לספר השיאים, הוא הסיני הואנג ג'יאנג'י, שנולד ב-26 במאי 2010, ובכך הפך לספורטאי הצעיר ביותר בענף שעולה לקבל את מדליית הזהב. הוא עשה זאת יחד עם זוגתו לתחרות - ג'אנג ג'יאקי (בת 19), המבוגרת ממנו ב-6 שנים.

השיא שלו מזכיר את זה של בת ארצו, וו מינשיה, שבגיל 12 זכתה בזהב העולמי, ובגיל 13 כבר עשתה זאת גם במשחקים האולימפיים בברצלונה 1992. מאותו רגע הונהגה מגבלת הגיל המינימלי (14) במשחקים האולימפיים לפלטפורמת 10 מטר, בגלל סיכון לילדים.

ג'יאנג'י וג'יאקי בפעולה. הישג גדול, צילום: רויטרס

 

מי שזכו להעניק לצמד הצעיר את המדליה, הם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומס באך ונשיא ספורט המים העולמי חוסיין אל מוסלם. "באך העביר לנו את ברכותיו, וזה כבוד גדול בשבילי", אמר האלוף הצעיר. "הצטרפתי לאימוני הנבחרת רק בסוף 2023. חברי הקבוצה שלי כולם אלופי עולם, ולא היו לי הישגים. אני יכול להירגע קצת עכשיו, כי גם אני אלוף עולם".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר