עשרות הרוגים בגל שריפות ענק בצ'ילה

אלפים פונו מבתיהם והרשויות הכריזו על מצב חירום ברחבי המדינה • מניין הנספים עד כה עומד על 51 אך ההערכה היא שישנם עוד רבים שטרם נמצאו • אדם אחד נעצר בחשד להצתה

שריפות ענק בצ'ילה. צילום: EPA

צ'ילה הכריזה על מצב חירום בזמן שכוחות החירום נאבקים בגל שריפות שמשתוללות ברחבי המדינה שהרגו עד כה לפחות 51 בני אדם. הרשויות מעריכות שמניין ההרוגים צפוי לעלות.

עשרות הרוגים בשריפות ענק בצ'ילה | רויטרס

"בהתחשב בנתונים, מספר הקורבנות בוודאי יגדל בשעות הקרובות", אמר אמש (שבת) נשיא צ'ילה גבריאל בוריק בהצהרה מיוחדת בטלוויזיה. הוא הוסיף כי משרד הביטחון יפרוס יותר יחידות צבאיות באזורים שנפגעו, כאשר כל המשאבים הדרושים יהיו זמינים.

אוטובוס מפוחם בצ'ילה, צילום: EPA

ההצהרה נמסרה עבור המחוזות מרגה מרגה וולפראיסו, אמרה הנציגה הנשיאותית של ולפראיסו סופיה גונזלס קורטס. עוצר הוטל בכמה אזורים מהשעה 8 בבוקר ועד לצהרים כדי להקל על פריסת כוחות החירום, היא הוסיפה.

כ-92 שריפות פעילות בוערות באזורים שונים במדינה והן כילו עד כה כ-43,000 דונם, אמרה שרת הפנים קרולינה טוהא. הכבאים הצליחו להשתלט על כ-40 שריפות ועדיין נאבקים ב-29.

החשש: מאות נעדרים נספו, צילום: EPA

לפחות אדם אחד נעצר עד כה בחשד כי הצית אש בשדה קוצים. לפי המשטרה המקומית, האיש היה בביתו בעיר טאלקה שבמרכז צ'ילה וביצע עבודות ריתוך אשר גרמו בשגגה לפריצת שריפה שהתפשטה במהירות לשטחי עשב סמוכים.

מאות אלפים פונו, צילום: AP

צוותי החירום נותנים עדיפות לשריפות בעיר הנמל ולפראיסו שעל חופי צ'ילה בגלל קרבתם לאזורים עירוניים. כ-372 תושבים דווחו כנעדרים, לדברי ראש העיר.

אחת מהשריפות הללו כילתה כ-6,800 דונם, אמר טוהא. השריפות בוולפראיסו גרמו נזק גם ל-1,100 בתים, אמרו הרשויות. "החשש הגדול ביותר הוא שחלק מהשריפות נמצאות בשטחים קרובים מאוד לאזורים עירוניים, ולכן יש להן פוטנציאל גבוה מאוד להשפיע על אנשים, בתים ומתקנים", הוסיפה.

הכבאים אנבקים בלהבות, צילום: EPA

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר