אליפות אסיה מתקרבת לשלבי ההכרעה. היום (שישי) עשתה נבחרת ירדן היסטוריה כאשר ניצחה 0:1 את טג'יקיסטן ברבע הגמר ועלתה לראשונה בתולדותיה לחצי הגמר.
ההישג ההיסטורי של הנבחרת מהמדינה השכנה קרה הודות לשער עצמי של והדאט חאנונוב, שחקנה של פרספוליס האיראנית, בדקה ה-66. המשחק היה מאוזן לכל אורכו, ובסופו של דבר הנבחרת של חוסיין אמוטה יצאה עם ידה על העליונה, ותהיה בין ארבע הגדולות של האליפות, זאת לאחר שבעברה הצליחה פעמיים להגיע עד רבע הגמר - אך לא יותר. עד היום.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ירדן חוגגים
שחקני נבחרת ירדן חוגגים
היסטוריה. שחקני נבחרת ירדן חוגגים
(REUTERS/Rula Rouhana)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ירדן סלאח ראטיב
שחקן נבחרת ירדן סלאח ראטיב
סלאח ראטיב בעננים
(REUTERS/Ibraheem Al Omari)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת טג'יקיסטן פרבידז'ון אומרבאייב
שחקן נבחרת טג'יקיסטן פרבידז'ון אומרבאייב
שברון לב לנבחרת טג'יקיסטן. פרבידז'ון אומרבאייב
(REUTERS/Ibraheem Al Omari)
אמוטה, המאמן של נבחרת ירדן, חגג יחד עם יתר שחקניו, ולאחר שהנבחרת של מדינתו - מרוקו - כשלה באליפות אפריקה, יש לפחות נציג אחד של המדינה ששמח.
הירדנים הגיעו לרבע הגמר לאחר ניצחון דרמטי במשחק משוגע מול עיראק בשמינית, בו ניצחה ירדן 2:3 בזכות שני שערים בתוספת הזמן (95 ו-97). איימן חוסיין העיראקי - מלך השערים של האליפות - הורחק דקה לאחר שכבש את שער היתרון של נבחרתו (76) בעקבות חגיגה "מוגזמת" לטענת השופט.

דרום קוריאה עלתה בתום דרמה גדולה

במשחק השני שהתקיים הערב, גם דרום קוריאה עלתה לחצי הגמר לאחר שגברה 1:2 על אוסטרליה בתום הארכה. קרייג גודווין העלה את ה'סוקרוס' ליתרון בדקה ה-42, עליו הם הצליחו לשמור כמעט עד לסיום - אבל רק כמעט.
שש דקות בתוך תוספת הזמן קיבלו הקוריאנים פנדל, אותו שלח וואנג הי-צ'אן פנימה וקבע כי המשחק יילך לחצי שעה נוספת.בדקה ה-104, כוכבה של טוטנהאם, סון יונג-מין קבע מהפך, עליו שמרו השחקנים של יורגן קלינסמן עד הסיום בדרך לארבע הגדולות של האליפות.