האם מכבי ת"א בדרך להחתמה הגדולה ביותר שלה בחלון ההעברות הנוכחי? קשר אנטליהספור, שגיב יחזקאל, נמצא על סף סיכום אצל מוליכת ליגת העל, כשנותרו ארבעה ימים לסיום מועד ההעברות.
מכיוון שיחזקאל כבר שיחק בשתי קבוצות העונה (הפועל באר-שבע ואנטליהספור), הוא צריך להשיג אישור מפיפ"א כדי לחתום בקבוצה שלישית. התקנון של פיפ"א מאפשר זאת במקרים קיצוניים, נראה שזה של יחזקאל באנטליהספור עומד בקריטריונים לאחר שהבעלים הצהיר כי הוא משוחרר לאלתר ומשטרת טורקיה עצרה אותו רק כי עשה מחווה לחטופים בעזה.
2 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל. בדרך לקריית שלום
(צילום: יריב כץ)
קשר נבחרת ישראל כיוון לצאת לאירופה, אולם למעט הצעה שקיבל מפנאתינייקוס היוונית, לא התקבלו פניות נוספות. גם האפשרות לצאת לליגה עם לוח זמנים הפוך בארה"ב או ביפן לא הבשילה, ולכן שתי האפשרויות היחידות הן מכבי ת"א או הפועל באר-שבע, אליה יוכל לעבור ללא מעורבות של פיפ"א, מאחר שכבר שיחק בה העונה. על המועמדות של יחזקאל למכבי ת"א פורסם לראשונה ב-ynet.
יחזקאל הגיע עם מכבי ת"א לסיכום כספי, וצפוי לדרוש גם סעיף יציאה לחו"ל. דבר שאינו מקובל במועדון הצהוב כמדיניות, מאז שאוסקר גלוך עבר לזלצבורג. יחזקאל מגיע כשחקן חופשי, ולכן הוא צפוי לדרוש את זה ממכבי ת"א. הקשר לא מתכוון לרדת ברמת השכר שלו. בטורקיה הוא הרוויח 45 אלף אירו נטו לחודש ובמכבי ת"א סיכמו עקרונית כי זה הסכום שהוא יקבל, יחד עם מענק חתימה שמן, אולם הימים הקרובים יהיו מכריעים לגביו.
2 צפייה בגלריה
יחזקאל במדי מכבי ת"א ב-2016
יחזקאל במדי מכבי ת"א ב-2016
יחזקאל במדי מכבי ת"א ב-2016
(צילום: ראובן שוורץ)
פרקליטו של השחקן, עו"ד רועי רוזן, מנסה להגיע לפיתרון מול אנטליהספור. נראה כי הפתרון המסתמן בין הצדדים הוא שהטורקים ישלמו ליחזקאל את שלוש המשכורות שהם חייבים לו, בסכום כולל של 135 אלף דולר, וישחררו אותו מיידית. זאת על מנת שיהפוך לשחקן חופשי ויוכל לחתום בקבוצה אחרת.
במידה שלא תהיה הסכמה עם אנטליהספור עד לתחילת השבוע, יחזקאל יצטרך לנקוט בצעדים חד-צדדיים, כלומר לחתום לצורך העניין במכבי ת"א או בהפועל באר-שבע, מה שיוביל את הטיפול בו לפיפ"א שתצטרך להחליט בעניינו.
נראה שיחזקאל מעדיף לעבור למכבי ת"א ולא לחזור להפועל באר-שבע, אולם ייתכן כי בשלישי הקרוב הוא יחתום אצל האקסית כברירת מחדל. בבאר-שבע הוא צפוי להרוויח שכר מופחת, אך בתמורה יהיה לו סעיף יציאה בקיץ הקרוב.