סוף-סוף: מעכשיו גם לכם יש גישה ליכולות ה-AI הכי מתקדמות של גוגל

ענקית הטק הודיעה על שורת עדכונים בשירות הבינה המלאכותית הפופולרי שלה • כחודשיים לאחר שהושק באנגלית, מודל השפה Gemini Pro מגיע גם לשפה העברית • ולא תאמינו אילו תמונות הוא יכול ליצור

גוגל מציגה את יוצר התמונות החדש של בארד // צילום: גוגל

גוגל הודיעה היום (חמישי) על שורת עדכונים בצ'אטבוט הבינה המלאכותית הפופולרי שלה בארד (Bard). העדכונים כוללים תוספת של שפות ויכולת ליצירת תמונות דרך הצ'אטבוט (בדומה למחולל התמונות של המתחרה מבית מיקרוסופט - Bing).

עד כה בארד היה מבוסס על מודל השפה PaLM 2. בדצמבר האחרון, הודיעה גוגל על השקתו בשפה האנגלית של היורש - Gemini Pro, שהוא כאמור מודל השפה המתקדם ביותר של ענקית הטק. לדבריה, המודל החדש מעניק לבארד "יכולות הבנה, הנמקה, סיכום וקידוד מתקדמות הרבה יותר".

הצ'אטבוט בארד. בודק עובדות ועכשיו יודע גם לצייר. ארכיון, צילום: צילום מסך

כעת, חודשיים לאחר שהושק, הודיעה גוגל כי Gemini Pro בבארד יהיה זמין בכל השפות, המדינות והטריטוריות בהן השירות פעיל, כולל בעברית. המשמעות בפועל -  יותר אנשים יוכלו להשתמש בגרסה המהירה והמתקדמת ביותר של הצ'אטבוט.

במקביל, גוגל הודיעה כי הרחיבה ליותר מ-40 שפות את פיצ'ר "בדיקת מקורות", המאפשר לוודא את נכונותן של התשובות שבארד נותן. האופן בו הפי'צר עובד פשוט - לאחר קבלת תשובה מבארד, יש ללחוץ על סמל ה-G. לאחר מכן, המערכת תצליב את התשובה עם המקורות הזמינים באינטרנט ותציג את המידע המלא.

בארד של גוגל. מתחרה ישירות עם Bing של מיקרוסופט, צילום: Getty Images

יצירת התמונות מגיעה לגוגל

יכולת חדשה נוספת שבארד קיבל היא יצירת תמונות. לדברי גוגל, מעכשיו ניתן יהיה ליצור תמונות בבארד בשפה האנגלית בחינם וברוב מדינות העולם. בארד ייצור את התמונות באמצעותImagen 2 model - מודל שלטענת גוגל יודע להפיק תמונות שנראות כמו צילום אמיתי.

אופן העבודה עם מחולל התמונות של בארד יהיה דומה לזה שכבר קיים במחולל התמונות של Bing, באמצעות כתיבת משפט באנגלית, כמו למשל "תצייר לי תמונה של כלב רוכב על גלשן". לאחר מכן, בארד ייצור כמה אפשרויות מותאמות אישית של התמונה המבוקשת.

לא תאמינו, אבל התמונה הזאת היא 100 אחוז בינה מלאכותית של בארד., צילום: גוגל

עוד הודיעו בגוגל כי החברה תמשיך להיות מחויבת לשימוש אחראי בבינה מלאכותית. "אנחנו ממשיכים לעמוד בעקרונות ה-AI שאנו מחויבים להם, ולכן פיצ'ר יצירת התמונות תוכנן באופן אחראי. על מנת להבחין באופן ודאי וקל בין תמונות שבארד יצר לבין תמונות שיצרו אנשים, בארד יטמיע בפיקסלים של התמונות שהוא יוצר SynthID, הניתן לזיהוי דיגיטלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר