"אשב עליכם מאסר עולם": נעצר חשוד בסחיטה באיומי פרוטקשן בדרום

תושב היישוב סעוה בשנות ה-50 לחייו, הגיע לאתר העבודה של הרחבת כביש ביישוב הבדואי מולדה ועל פי החשד איים על העובדים בטענה כי השטח שייך לו • בין היתר, הוא איים בפגיעה בחייהם, וטען כי יחסל את מנהל העבודה וישרוף את כלי העבודה במקום • פרקליטות מחוז דרום הגישה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום ובקשת המשך מעצרו

ניידת משטרה (אילוסטרציה). צילום: גדעון מרקוביץ'

חוקרי היחידה המרכזית של מרחב הנגב פתחו במהלך חודש דצמבר האחרון בחקירה בחשד לסחיטה באיומים של מנהל עבודה ועובדי קבלן שאחראים על הרחבת כביש ביישוב הבדואי מולדה והסדרת תחבורה ציבורית במקום. על ידי פרקליטות מחוז דרום הוגשה היום (חמישי) הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום ובקשת המשך מעצרו של החשוד במעשים.

יפית ביטון על החיים בצל הפרוטקשן - כנס המשילות והביטחון האישי // גיל קרמר

על פי החשד, תושב היישוב סעוה בשנות ה-50 לחייו, הגיע לאתר העבודה במקום ואיים על העובדים כי אם ימשיכו בעבודות בניית התשתיות הוא יהרוס אותם ו-"ישב עליהם מאסר עולם". עם קבלת הדיווח על האירוע, פעלו חוקרי ובלשי הימ"ר באופן סמוי תוך שימוש במגוון אמצעים על מנת לאסוף ראיות מפלילות נגד חשודים מעורבים.

במהלך הפעילות הגיע למקום אדם חשוד, שפנה לעובדים, והחל לאיים עליהם בטענה כי השטח שייך לו, כשבין היתר אמר להם כי אם ימשיכו בעבודתם הם יהיו בבעיה, איים כי יחסל את מנהל העבודה, ישרוף את כלי העבודה במקום והמשיך באיומים בפגיעה בחייהם.

היישוב הבדואי מולדה, צילום: דודו גרינשפן

בהתאם למדיניות חסרת הפשרות בלחימה בתופעת הפרוטקשן ועבירות סחיטה באיומים, שהתווה מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, החשוד נעצר במקום על ידי השוטרים והובא לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב הנגב במחוז הדרומי, שבמסגרתה הוארך מעצרו מעת לעת על ידי בית המשפט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר