15 ו-25 חודשי מאסר בפועל לשלושה צעירים שתקפו אזרח ערבי ב"שומר החומות"

ביהמ"ש גזר מאסר בפועל על הצעירים שהשתתפו בלינץ' בסמוך למסגד סידני עלי בהרצליה • בנוסף גזר השופט בני שגיא 30 אלף שקלים פיצוי לקורבן • בגזר הדין נכתב כי "האירוע עומד בסתירה חזיתית לערבי הבסיס של העם היהודי ושל מדינת ישראל ויש לקבוע עונש שייצר הרתעה ראויה"

התפרעויות במהלך מבצע שומר החומות. צילום: מישל דוט קום

"מעשה חמור אלים ומביש": שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר 15 ו-25 חודשי מאסר בהתאמה על שלושה צעירים בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם, שהגיעו במהלך מבצע שומר חומות למסגד סידני עלי שבהרצליה והכו ודקרו ערבי שהיה במקום. עוד גזר השופט שגיא כי שלושת הנאשמים יפצו את הקורבן ב-30 אלף שקלים.

נתניהו על המהומות בערים המעורבות: "מדובר בטרור"

במהלך שומר חומות הגיעו והתאספו באיזור מסגד סידני עלי כ-18 אנשים. בחניון סמוך, הוצבה ניידת משטרה על-מנת לשמור על הסדר ועל ביטחון המסגד ולאלה הבאים בשעריו. בחניון נכח גם הקורבן - בן 63, אשר ישב ברכבו, ואכל את ארוחת סיום צום הרמדאן.

"פגיעה באדם רק בשל מוצאו - לא מקובלת"

עם עזיבת הניידת את החניון, קרא אחד הנאשמים לחבורה לנוע, ולאור כך, כולם החלו לרוץ לעבר הרכב תוך שאחד מהם נושא בכליו סכין וגז פלפל, ונאשם אחר נושא בכליו סכין. מי מבני החבורה אף צעק "ערבי". החבורה התקרבה לרכב, כאשר אחד מביניהם אמר לקורבן העבירה "ערבי ערבי" והטיח בראשו אבן.

אחד אחר מהחבורה ריסס את פניו בגז מדמיע, או אז יידו מי מבני החבורה, ובכלל זה גם חלק מהנאשמים אבנים גדולות בקורבן העבירה, בעוד הנאשם השליך בקבוק זכוכית לעבר הרכב.

מכונית שרופה בשומר החומות., צילום: אי.אף.פי

בתגובה לפגיעות האבנים בקורבן העבירה וברכבו, רכן קורבן העבירה לעבר ההגה, והשים עצמו כמת. בשלב זה, אחד מהם ניגש אל קורבן העבירה, דקר אותו בכתפו השמאלית בסכין, והחבורה נמלטה מן המקום.

השופט בני שגיא כתב בגזר הדין: "האירוע בו נטלו הנאשמים חלק הוא אירוע חמור, אלים, מביש ועומד בסתירה חזיתית לערכי הבסיס של העם היהודי ושל מדינת ישראל. פגיעה באדם רק בשל מוצאו היא פעולה שלא ניתן לקבל, לא ניתן להסכים לה, ובהתאם - יש לקבוע בצידה עונש אשר יהא בו לשקף את חומרת המעשים ולייצר הרתעה ראויה".

עו"ד אביחי חג'בי, הסנגור של אחד הנאשמים, מסר בתגובה: "אנו סבורים כי היה מקום ללכת כברת דרך נוספת עם מרשי ולהטיל עליו עונש לריצוי בעבודות שירות. מדובר במי שנטל אחריות ועשה דרך שיקומית ארוכה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר