ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
וכמה תומכים בעסקה?

סקר מנדטים והתאמה לראשות הממשלה: הפער בין גנץ לנתניהו גדל

לפי סקר חדש של 'חדשות 12', המחנה הממלכתי מוביל בפער עצום כמפלגת שלטון וכמפלגה הגדולה בכנסת הבאה, לו הבחירות היו נערכות היום. הליכוד עם חצי כוח במקום השני | 50% מהציבור מתנגדים לעסקה בתנאי חמאס, ו-35% השיבו שהם תומכים | לפניכם כל המספרים והנתונים 

סקר מנדטים והתאמה לראשות הממשלה: הפער בין גנץ לנתניהו גדל
נתניהו וגנץ בפיקוד דרום צילום: לע"מ

נסקר מכון 'מדגם' ו'חדשות 12' שפורסם הערב (שלישי) עולה כי הפער בין המחנה הממלכתי לליכוד הולך ומתרחב על רקע הדיונים אצל גנץ בעניין פרישה מהממשלה והליכה לבחירות.

לפי הסקר, גנץ מקבל 37 מנדטים, הליכוד 18, יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה לפיד 13, ש"ס 10, וישראל ביתנו ועוצמה יהודית של בן גביר עם 8 כל אחת.

יהדות התורה מקבלת 7, רע"מ 5, חדש תעל 5, הציונות הדתית 4 ומרצ 4. בסקר המדובר ישנם 73 מנדטים לאופוזיציה הנוכחית, בנוסף לחד"ש-תע"ל - מול 47 לקואליציה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, גנץ מוביל עם 41% על נתניהו שזכה ל-23%. בשאלת ההתאמה של לפיד מול נתניהו, נתניהו מקבל שני אחוז יותר מלפיד שמקבל 27%.

הציבור חושב שגדי אינזקוט מתאים יותר לראשות הממשלה עם 36%, לעומת נתניהו עם 21%. אם איזנקוט היה עומד בראשות המחנה הממלכתי הוא היה מקבל 38 מנדטים. מפת הגושים נשארת אותו דבר.

בשאלת החזרה להתיישבות בעזה, 51% מהנשאלים השיבו כי הם מתנגדים לכך, ואילו 38% הביעו תמיכה. בקרב מצביעי גוש נתניהו 66% תומכים ו-24% מתנגדים.

72% מהנשאלים השיבו שיש להפסיק את הסיוע ההומניטרי עד שיוחזרו החטופים, לעומת 21% אמרו שיש להמשיך. 32% מהנשאלים השיבו שיש להקים ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר כבר עכשיו.

כשנשאלו הנסקרים על עסקת החטופים שפורסמה אתמול לפיה ישוחררו אלפי מחבלים וינתנו 45 ימי הפוגה, מתוך כלל המדגם, 50% השיבו שהם מתנגדים ו-35% השיבו שהם תומכים. בקרב מצביעי גוש נתניהו 12% תומכים בהצעה, 75% מתנגדים; בקרב מצביעי גוש האופוזיציה 53% תומכים, 32 מתנגדים.

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו הליכוד בני גנץ סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד