פעילת ימין מוכרת פרסמה ציוצים נגד הטרור הערבי וזומנה להליך משמעתי

חרף העובדה שהמשטרה סגרה את התיק נגדה, איילת לאש זומנה לשימוע בנציבות שירות המדינה בעקבות מספר ציוצים שפרסמה לפני כשלוש שנים • עורך דינה: "הליך מפלה ומוטה – אנו ניאבק" • לאש: "השימוע הוא סטירת לחי מהמדינה שאותה אני משרתת וסתימת פיות מכוערת"

פעילת ימין מוכרת פרסמה ציוצים נגד הטרור הערבי וזומנה להליך משמעתי . איילת לאש. צילום: ללא

פעילת הימין איילת לאש זומנה לאחרונה לשימוע בנציבות שירות המדינה בעקבות כמה ציוצים שאותם פרסמה לפני כשלוש שנים ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), ובהם יצאה נגד הטרור הערבי. לטענת הנציבות, לאש, העובדת כמורה, פרסמה אמירות של גזענות והסתה כנגד ערבים וכנגד השרה לשעבר לאיכות הסביבה תמר זנדברג ממרצ בשלושה ציוצים שונים במהלך שנת 2021. השימוע ללאש יתקיים בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בירושלים.

בתוך מבנה מוקף במצלמות: מנהרה אותרה בפאתי הכפר קוצרא בבנימין // ללא קרדיט

במכתב שקיבלה לאש, פעילת ימין מוכרת שמשמשת מורה באולפנת בני עקיבא בשילה, נטען כי "במהלך התקופה שבין החודשים יולי-אוגוסט 2021, בשלושה מועדים שונים, כתבה הנאשמת בחשבון הטוויטר שלה שלושה פרסומים אשר כוללים אמירות בעלות אופי גזעני ומסית, ובהם גם התייחסות שאינה ראויה למי שהייתה באותו הזמן השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג".

"ערבים שורפים את הארץ"

בציוץ הראשון נכתב "הגיע הזמן להחזיר את פתרון הטרנספר של רחבעם זאבי הי"ד לארסנל הפתרונות של ישראל מול האויב הערבי. ניסינו לתת להם נשק, אדמה, כסף, אפליות מתקנות, אשרות עבודה, פרוטקשן, את הדרום, את הצפון ואת לב הארץ. זה לא עבד. עדיין רוצים לשחוט אותנו. טרנספר טרם נוסה, הגיע הזמן".

הציוץ השני עוסק בשרה דאז להגנת הסביבה, שהטילה מס על מוצרים חד פעמיים באותה התקופה. "ערבים שורפים את הארץ. מאות הצתות כל חודש. מיליארדים נשפכים על חילוץ, מערך כיבוי, פינוי בתים ותושבים, מאות טיסות, זיהום אוויר פסיכי. תמר זנדברג: אין מנוס. חייבים לשים מס על חד פעמי. שהיהודים האלה ישלמו מכיסם ויפסיקו לזהם פה".

"ערבים מציתים 90% מהשריפות", כתבה לאש יומיים לאחר מכן. "500 הצתות בחודש בממוצע ביהודה, שומרון וירושלים, ואז הם בוכים בטוויטר שלהגיד שהם מציתים זה 'אנטישמיות'. תקשיבו מחבלים, נגמרו הימים שה-PC הכתיב לנו מה לומר. ערבים מציתים לנו את המדינה, בהצתות, התפרעויות, פוגרומים, פרוטקשן ורציחות, לא נשתוק עוד מחבלים".

לטענת אנשי נציבות שירות המדינה, "במעשיה האמורים התבטאה הנאשמת באופן בלתי מכבד ופוגעני כלפי שרה בממשלה, וכן אמירות בעלות אופי גזעני. בכך פגעה הנאשמת במשמעת שירות המדינה והתנהגה באופן בלתי הולם את תפקידה כעובדת מדינה".

לאש, מצדה, סוברת כי מדובר ברדיפה פוליטית. "זו פשוט בושה וחרפה", אמרה בתגובה לזימון בשימוע. "אני נמצאת כבר יותר מ-100 ימים לבד בביתי עם ילדי כי בעלי לוחם במילואים. ואני מדלגת בין עבודתי כמחנכת לבין אחזקת הבית. השימוע הוא סטירת לחי מהמדינה אותה אני משרתת וסתימת פיות מכוערת".

"נחקרתי במשטרה על הפוסטים בשלושה תיקי חקירה שונים - כולם נסגרו בחוסר אשמה, ואף הפרקליטות סגרה את התיקים נגדי. במקום שהמדינה תעסוק במסיתים האמתים כמו אחמד טיבי, שהיה יועצו של רב המחבלים וכיום חבר בכנסת ישראל, באים אליי, שהזהרתי והתרעתי מפני הטבח והפוגרום שאכן קרה בשמחת תורה".

"בימים אלה ישנם מנהלי בתי ספר שנוהגים בצורה אנטישמית ומסלקים ילדים המבקשים להניח תפילין מבית הספר, אותם אף אחד לא חוקר, להם לא אומרים כלום. אנשי ציבור מסיתים לסרבנות ולמרי אזרחי ואיש מהם לא נחקר. אין בפוסטים שפרסמתי הסתה או גזענות, אלא פשוט שיקוף של המציאות".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את לאש, מסר: "המשטרה בחנה דבריה של איילת ובחרה שלא להעמידה לדין כיוון שלא ביצעה כל עבירה. למרות זאת, בחרה זרוע אחרת של המדינה לנסות ולהעמיד את איילת לדין. אנו ניאבק בנחישות בהליך זה שהינו מפלה ומוטה. אם הנציבות סבורה כי היא תחנך את איילת באמצעות השימוע היא טועה ומטעה. אנו ניאבק עד לזיכויה המלא של איילת".

הפרקליט עדי קידר מטעם ארגון "חוננו" (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "גב' איילת לאש הינה עובדת מדינה, מורה מטעם משרד החינוך. גב' לאש פירסמה מספר ציוצים ברשת הטוויטר העולים לכאורה כדי התבטאויות גזעניות ופוגעניות. בגין כך נפתחה כנגדה חקירה פלילית.

לאחר החקירה קבעה פרקליטות המדינה כי אף שהדברים עלולים להוות עבירה פלילית, בשלב זה לא יוגש בגינם כתב אישום, אך אם יעלו חשדות דומים בעתיד - הדבר עלול להוביל להגשת כתב אישום לרבות פתיחת התיקים הקודמים.

הפרקליטות העבירה את חומר החקירה לבחינה משמעתית באגף המשמעת בנציבות שירות המדינה , ועל בסיס קובלנה שהוגשה ממשרד החינוך הוגשה כנגד גב' לאש תובענה משמעתית לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בגין התבטאויות גזעניות ובגין התבטאות פוגענית כנגד שרה בממשלת ישראל דאז.

יצוין כי העובדת הוזמנה על ידי בית הדין למשמעת לדיון הקראה בעניינה ולא לשימוע. יובהר, כי פעמים רבות הליכים פליליים נסגרים תוך העברת הנושא לטיפול במישור המשמעתי, אשר לעיתים הוא המסלול המתאים יותר לאירועים, דוגמת עניינה של גב' לאש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר