ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"אחדות עכשיו"

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. ראש האופוזיציה לפיד: "התקציב שהונח על שולחן הכנסת הוא חרפה לאומית בזמן מלחמה"; שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס: "צו המשפחות השכולות – הכרעה ואחדות עכשיו"

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה בצהרים (שני) את שתי הצעות אי האמון שהגישו סיעות מן האופוזיציה.

בהצעה "הממשלה הכושלת מקום המדינה שמובילה אותנו למשבר כלכלי עם סדר עדיפויות פוליטי" שהגישה סיעת יש עתיד תמכו 25 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

בהצעה "הפסקת המלחמה, עסקה כולם תמורת כולם ואופק מדיני להסכם שלום" שהגישה סיעת חד"ש-תע"ל תמכו 10 חברי כנסת, אל מול מתנגד אחד. ההצעות לא קיבלו את הרוב הדרוש על פי החוק ועל כן לא התקבלו.

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נימק את הצעת סיעתו ואמר: "משתמשים במלחמה כדי לסתום לנו את הפה ואז שמים את התקציב הכי לא ביחד ננצח על שולחנה של הכנסת בזמן מלחמה".

לפיד הוסיף ותקף: "זה שאתם בוזזים את הקופה הציבורית – זה ביחד ננצח? 35 מיליון ₪ יש בתקציב הזה לעמותות וגופים שמטרתם לעודד השתמטות מגיוס. 653 מיליון ₪ למשרדה של אורית סטרוק. שום ביחד ננצח. 5 וחצי מיליארד ₪ כספים קואליציוניים בזמן מלחמה, אחרי שאמרתם שתזיזו את הכסף הזה למאמץ המלחמתי. פטרו את המשרד לשירותי דת מקיצוצים רוחביים. למה? מה זה משרת? כל התקציב הזה עוסק רק בדבר אחד – בתחזוקה פוליטית מושחתת בזמן מלחמה. התקציב הזה הוא חרפה לאומית בזמן מלחמה".

בשם הממשלה השיב שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס שאמר: "בזמן מלחמה ובזמן שכוחותינו מחרפים נפשם שכם אל שכם מול אויב שטני החמאס הנאצי, אין מכבוד הבית הזה לדון בהצעות מפלגות מן הסוג הזה. לא הייתה התנהגות כזו של ראש אופוזיציה במדינת ישראל בעת מלחמה מאז הקמתה. ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, אמר בעצמו ששנת 2024 תהיה שנת מלחמה. אתם רוצים בחירות עכשיו? עם ישראל וצו המשפחות השכולות – הכרעה ואחדות עכשיו. תתביישו".

מליאת הכנסת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד