יום שבת, 08.06.2024 שעה 21:47
ליגה אנגלית 23-24
9134-9638מנצ'סטר סיטי1
8929-9138ארסנל2
8241-8638ליברפול3
6861-7638אסטון וילה4
6661-7438טוטנהאם5
6363-7738צ'לסי6
6062-8538ניוקאסל7
6058-5738מנצ'סטר יונייטד8
5274-6038ווסטהאם9
4958-5738קריסטל פאלאס10
4862-5538ברייטון11
4867-5438בורנמות'12
4761-5538פולהאם13
4665-5038וולבס14
3965-5638ברנטפורד15
3851-4038אברטון16
3667-4938נוטינגהאם פורסט17
2685-5238לוטון18
2478-4138ברנלי19
16104-3538שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ארסנל
  • 1 - 2
  • אברטון
  • ברנטפורד
  • 4 - 2
  • ניוקאסל
  • ברייטון
  • 2 - 0
  • מנצ'סטר יונייטד
  • ברנלי
  • 2 - 1
  • נוטינגהאם פורסט
  • צ'לסי
  • 1 - 2
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • 0 - 5
  • אסטון וילה
  • ליברפול
  • 0 - 2
  • וולבס
  • לוטון
  • 4 - 2
  • פולהאם
  • מנצ'סטר סיטי
  • 1 - 3
  • ווסטהאם
  • שפילד יונייטד
  • 3 - 0
  • טוטנהאם

קלופ: לעולם לא אאמן קבוצה אחרת באנגליה

מאמן ליברפול שהודיע על החלטתו להיפרד בסיום העונה: "היו דמעות, אך נכון שאעזוב. המחליף? המועדון לא צריך עצה מהזקן שעוזב". לברון נפרד: "נתגעגע"

|
יורגן קלופ (רויטרס)
יורגן קלופ (רויטרס)

אחרי שהטיל פצצה והודיע שיעזוב את ליברפול בסיום העונה, יורגן קלופ דיבר היום (שישי) במסיבת עיתונאים שבמקור אמורה הייתה להיות לקראת המשחק מול נוריץ’ בסיבוב הרביעי של הגביע האנגלי, אך כמובן שההתעסקות העיקרית הייתה בהחלטה שלו, במה שהוביל אליה וגם מה הלאה מבחינתו.

יורגן קלופ אמר: “עם כל האחריות שיש בעבודה הזאת, אתה חייב להיות בטופ שלך כל הזמן. אני במצב הזה, אבל עושה את זה 24 שנה, וכשיש לך את הקריירה שיש לי, זה כמעט בלתי אפשרי להתחיל מאיפה שהתחלתי ולהגיע לליברפול. השקעתי כל מה שהיה לי, וזאת לא הייתה בעיה, אבל הבנתי שהמשאבים שלי לא אין סופיים”.

“העדפתי להשקיע את כולי בעונה הזאת, ואז לקחת הפסקה או להפסיק, כי אתה מבין עם עצמך שאתה לא יכול לקפוץ לגבהים שקפצת בעבר. זה מה שזה, לא חשבתי על זה בכוונה, זה פשוט קרה, התחלתי לחשוב על זה והיה רגע שהבנתי שהמועדון הזה מעל הכל זקוק למאמן ברמה הגבוהה ביותר”.

יורגן קלופ (רויטרס)יורגן קלופ (רויטרס)

“אני כבר לא יכול להיות שם במאה אחוז. אמרתי למועדון ולצוות את ההחלטה שלי ועכשיו כולם יודעים את זה, וזה הכל. כולם מאמינים לי שאני אוהב את המועדון, ועדיין אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות. אני לא לוקח את הדברים האלה בקלות”.

“שני הדברים החשובים ביותר שהייתי צריך לעשות זה לומר לאוהדים שלנו ולומר לשחקנים. התגובה של השחקנים הייתה נפלאה, טובה מאוד. אנחנו מכירים אחד את השני המון זמן, הם יודעים שאני לא אומר דברים כאלה ואז הולך. כרגע אני פה במאה אחוז, אני גם מוכן לענות היום ל-5,000 שאלות. אני לגמרי כאן”.

“היו לי הרבה שיחות בימים האחרונים, היו דמעות, אבל זה נורמלי אחרי כל כך הרבה זמן ביחד. זה פשוט הדבר הנכון לעשות ואני משוכנע שזה הרגע הנכון. המועדון צריך זמן כדי לתכנן את העתיד בזמן שאנחנו מעצבים את ההווה, וזה מה שיקרה. הרגשות יצופו, כבר לא תהיה תחושת הקלה כי ידעתי איך ארגיש לגבי זה”.

יורגן קלופ (רויטרס)יורגן קלופ (רויטרס)

“לשחקנים לא היו יותר מדי שאלות, הם מאוד חזקים ולא שאלו שאלות עדיין, כי אנחנו מקצוענים. העונה עדיין לא הושלמה, וככה השחקנים רואים את זה. השחקנים במצב רוח טוב, וזה לא שהם חגגו ועשו מסיבה כשאמרתי את זה, אבל הם קיבלו את זה בבגרות. בזכות כל מה שעשינו יחד, האחריות שלי גדולה ואני תמיד צריך לחשוב ולנתח האם מה שאני עושה עדיין נכון”.

“הרבה מאמנים היו מפוטרים אם היו עושים את התוצאות שאני עשיתי בעונה שעברה, אני יודע מתי הזמן הנכון לעזוב. יש הרבה אנשים מבחוץ שיהיו שמחים, אבל כדי שתהיה לנו הסחת דעת מזה אנחנו צריכים לתת לזה להסיח את דעתנו – ולא ניתן לזה לקרות. נעשה מה שאפשר כדי להשיג תארים העונה, העובדה שלא אהיה פה בעונה הבאה אינה תירוץ כדי להתחרות פחות טוב. אני כאן במאה אחוז ואלו חדשות טובות. אני אולי לא אוכל לעשות את העבודה בעתיד, אבל עכשיו אני יכול לעשות אותה מעולה עכשיו וזה מה שאעשה”.

על החלק שלו בבחירת היורש שלו אמר: “בכדורגל יש מספר מועמדים, כאן זה נראה כאילו אני עושה את כל העבודה, אבל זה לא נכון. כל מה שבנינו כאן הוא משהו חזק מאוד מאחורי הקלעים, וזו גם הסיבה שאני יכול לעזוב. בהתחלה עשיתי הכל כדי לחזק את המועדון, עשינו את זה בצורה מושלמת. הרבה אנשים עובדים כאן כדי למצוא את הפתרון המושלם ואני בטוח שזה יקרה. והדבר האחרון שהם צריכים זה עצה מהאדם הזקן שעוזב, ואני לא אעשה את זה. ברוב המקרים יש לי דעה, במקרה הזה לא אמרתי כלום, אבל מאחל את כל הטוב למועדון הזה בעתיד”.

שחקני ליברפול (רויטרס)שחקני ליברפול (רויטרס)

“כרגע אני נהנה מכל דקה במועדון, היו לי שש מסיבות עיתונאים בשבוע במשך תשע שנים. אין לי בעיה איתכם, אבל אני לא יכול לחכות לרגע שלא אצטרך לעשות את זה יותר. אתה חייב להיות בגרסה הטובה ביותר של עצמך, במיוחד במועדון כמו ליברפול. זה מאוד משמעותי, ואני לא יכול לעשות את זה יותר. היכולות שלי כמאמן, כמובן שיש מאמנים טובים יותר, אבל אני מתבסס גם על יחסים, וזה דורש ממך המון”.

“אני מי שאני ואני נמצא איפה שאני בזכות איך שאני, לטוב ולרע, ואם אני לא יכול להיות כזה יותר – אני צריך להפסיק. לא עזבתי אחרי 3-4-5 שנים, זה גם לא היה הרעיון שלי לחתום על חוזה חדש. בזמנו חשבתי שנמשיך יחד עד 2026, תמיד חשבתי שאוכל להמשיך, אבל עכשיו הבנתי שלא, אז צריך לשנות את זה”.

על הרגע הכי משמעותי שלו במועדון והאם יש לו חרטות: “אני לא רוצה לדבר על זה כרגע, אין לי מצב רוח לזה. כרגע אני לא יכול לסכם, הזיכרונות הכי טובים הם אלו שעתידים להגיע. כרגע אני לא מוכן לסיכומים, אין לי חרטות. יש לי הרבה זיכרונות מיוחדים. אין עוד מה להוסיף מעבר”.

יורגן קלופ (רויטרס)יורגן קלופ (רויטרס)

“הכי קל היה להאשים את הבעלים, ברור שלא הייתי מרוצה כל הזמן, אבל זה בסדר גמור. שום דבר לא נמשך תמיד, מה שבנינו כאן יישאר הרבה שנים קדימה, עשינו את זה בדרך של ליברפול ואני אוהב את זה. ברגע שעשינו 97 נקודות ולא זכינו זה לא תמיד באשמת הבעלים, המאמן או השחקנים. זו העבודה שלי לעבוד עם השחקנים שיש, כשלא זכינו עם 97 נקודות – זה מדהים שבכלל בנינו קבוצה שהגיעה לזה”.

“זה מאוד אינטנסיבי, ולהפסיד גמר זה לא פחות קשה מלנצח. בשלב מסוים אתה פשוט צריך מנוחה, אני מאמן 24 שנים, הגעתי לכאן כאדם מבוגר, לא חייתי, אני כרגע לא יודע מה יהיה בעתיד, בשנה הבאה לא אאמן, לא אאמן אף קבוצה אחרת באנגליה, אני יכול להבטיח את זה, גם אם לא יהיה לי מה לאכול. אני בכל מקרה לא הייתי נשאר ב-10 השנים הבאות, אבל תהיה קבוצה, ומי שיבוא יוכל להבטיח כדורגל טוב. מי שפקפקו בנו עברו להאמין בנו, אז יש עתיד מצוין למועדון וזה כל מה שאני רוצה”.

המאמן נשאל האם זכייה בליגה ובליגה האירופית ישנו את דעתו ויגרמו לו להמשיך, כפי שקרה בעבר עם אלכס פרגוסון שהתפטר וחזר בו: “אני מכבד את אלכס מאוד, לא יודע מה הניע אותו בזמנו. הייתי צריך לקבל החלטה בשלב מסוים, חשבתי הרבה על ההחלטה שלי כמו שצריך, גם אם אזכה בהכל זה לא ישנה את דעתי וגם אם לא נזכה. זו ההחלטה והיא לא תלויה בשום תוצאה. יש בסיס טוב לקבוצה לעבוד איתו וזה חשוב מאוד. לכן זה רגע טוב לתת את זה למישהו אחר”.

שחקני ליברפול (רויטרס)שחקני ליברפול (רויטרס)

המאמן התבקש להעביר מסר לאוהדים: “אני מקווה שהם יבינו את ההחלטה שלי, אני לא רוצה להגיד עכשיו תודה, אעשה את זה, הדברים האלה יקרו בסיום העונה. היריבות רוצות להחליש אותנו, הרגש שלי לאוהדים ברור, צריכים את התמיכה מכולם, החל מהמשחק הקרוב. בואו נוציא את כל מה שאפשר מהעונה הזאת”.

“ליברפול המועדון הטוב בעולם, הדרך שבה אנשים כאן מתמודדים עם קשיים – זה מודל לחיקוי. היה לי כיף פה ועדיין כיף לי. אני מבין שלכולכם יש הרבה שאלות, אבל אין לי מצב רוח לסכם הכל, יהיה מספיק זמן לזה. אני יכול לדבר עכשיו על נוריץ’, אני מבין שזה לא יותר מדי מעניין, אבל על זה אחשוב אחרי שנעזוב את החדר. זה מה שמצפים ממני וזה מה שאעשה עד היום האחרון”.

“השחקנים שלי מוכנים, אני אסיר תודה עבור פפ גווארדיולה שעזר לי להתפתח, אני מניח שגם אני עזרתי לו, אתמוך בקבוצה שלנו מקרוב. לאף אחד לא הייתה השפעה כמוהו בשנים האחרונות. הוא נתן לי הרבה”.

על מה הוא רוצה לעשות אחרי שיעזוב את ליברפול: “עוד לא חשבתי על זה, אבל אמצא מה לעשות, אל תדאגו”.

לברון ג’יימס שמחזיק במספר מניות בליברפול נפרד מהמאמן: “תודה על הכל, אתה מאמן מדהים ולעולם לא נשכח אותך. הכי חשוב – לעולם לא תצעד לבד. נתגעגע אליך”.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */