גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #835043 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 835043        
Real_Me לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.2.09
2841 הודעות, 32 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    17:49   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מחקר: צבא ארה''ב 'חלש', חשש שלא יוכל להגן על האינטרסים הלאומיים  

 
  
*רק לציין שמדובר בקרן מחקר, אמנם משפיעה ומוכרת, אבל גם בעלת נטיות ימניות ידועות.

זו השנה השנייה ברציפות, שמחקר דירג את צבא ארה"ב כ"חלש" והזהיר כי חוסר פעולה עלול להותיר את הכוחות המזויינים ללא יכולת להגן על אינטרסים אמריקאים חיוניים.

"הכוח הצבאי הנוכחי של ארה"ב נמצא בסיכון משמעותי של אי יכולת בעמידה בדרישות של אפילו סכסוך אזורי גדול אחד, אם במקביל יהיה מעורב בפעילויות שונות ושוטפות אחרות", נכתב במסקנת דו"ח קרן המחקר מורשת (Heritage) ששוחרר ביום רביעי.

הדו"ח מצייר תמונה עגומה של מצב צבא ארה"ב, כאשר היכולת הנוכחית מדורגת כ"חלשה" על ידי המכון זו השנה השנייה ברציפות, מה שמטיל ספק ביכולתה של אמריקה לעמוד בהתחייבויות ביטחוניות ולהגן על אינטרסים לאומיים חיוניים ברחבי העולם.

הדו"ח בן 664 העמודים מתייחס למגוון רחב של נושאים, ומגלה שכמעט אף חיל של צבא ארה"ב אינו מוכן להתמודד עם סכסוך גדול. הבעיות הללו בולטות ביותר בחיל האוויר, שהמדד דירג כ"חלש מאוד" ב-2023.

הדו"ח מדרג כל חיל בצבא על פי עוצמתו בקיבולת(?), יכולת ומוכנות, ומדרג את כוחו כחלש מאוד, חלש, שולי, חזק או חזק מאוד. חיל האוויר דורג כשולי הן בקיבולת והן ביכולת תוך דירוג חלש למוכנות. בסך הכל, הדו"ח מצא שכוח חיל האוויר מדורג כיום כחלש מאוד, הדירוג הנמוך ביותר האפשרי. (*לא ברורה שיטת החישוב...)

אבל הבעיות לא הוגבלו רק לחיל האוויר, כאשר חיל הים מגיע גם לדירוג של חלש מאוד בקיבולת, שולי ביכולת וחלש במוכנות. בסה"כ דירוג כללי של חלש, על פי החישוב.

"במשך 10 שנים המכון הזה עקב אחר הירידה האיטית של הצי האמריקני בעוד שהצי של סין התחדש וגדל בקצב מהיר", אמר רוברט גרינוויי, מנהל מרכז אליסון לביטחון לאומי בקרן מורשת, לפוקס ניוז דיגיטל. "בינתיים, לחיל הים הייתה קיבולת קטנה מדי במספנות כדי לתחזק את הצי, מעט מדי ספינות לעמוד בקצב האיומים, והנהגה מוטעית שהובילה למשבר גיוס. יכולות מתקדמות לבדן לא יקזזו זאת, ויש צורך בפעולה כדי להפוך את מגמת הירידה".

צבא היבשה לא התקדם הרבה יותר, מצא הדו"ח, שהגיע עם קיבולת חלשה, יכולת שולית ומוכנות חזקה מאוד, מה שהביא לדירוג כולל של שולי, לפי המדד.

בעוד שהדירוג נראה טוב יותר מחיל האוויר וחיל הים, בעיות עולות באופק עבור הצבא, כולל כוח קטן והולך שגרינווי כינה "לא בר-קיימא" בטווח הארוך.

"בתוך שנתיים בלבד, הצבא בשירות הפעיל הצטמק מ-485,000 ל-452,000 חיילים בלבד", אמר גרינוויי. "זה משפיע באופן ישיר הן על המוכנות והן על האפקטיביות שכן הצבא אינו מסוגל לאייש באופן מלא את היחידות שלו. הכשלים בגיוס גרמו לצבא לצמצם את 'כוח הקצה' שלו ב-12,000 ב-2023. זה לא בר קיימא.

החיל החדש ביותר של צבא ארה"ב, חיל החלל, היה בעל דירוג כללי זהה לזה של הצבא, שהגיע לשולי בכל שלוש הקטגוריות ובסך הכל.
בינתיים, חיל הנחתים רשם את הציון הכללי החיובי היחיד במדד, דירוג כחלש בקיבולת אבל חזק גם ביכולת וגם במוכנות, מה שהביא לדירוג כללי של חזק.

ניתן להאשים חלק גדול מהנושא בהשקעה בצבא, לפי אנליסט קרן מורשת לתקצוב ביטחוני, וילסון ביבר, שאמר לפוקס ניוז דיגיטל כי ההוצאות האמריקניות על ביטחון המשיכו לרדת במשך "עשורים".

"כאחוז מהתמ"ג, הוצאות הביטחון נמצאות בירידה כבר עשרות שנים. זאת בזמן שעל הצבא מוטל על ידי הנשיא והקונגרס לעשות בדיוק מה שהוא עשה כשמומן ב-6 עד 10% מהתמ"ג", אמר ביבר.

מה שהופך את המצב לגרוע יותר הוא משבר גיוס שפקד את הצבא בשנים האחרונות, משהו שלטענת ביבר לא טופל על ידי הממשל הנוכחי.

"משבר הגיוס הנוכחי הביא למחסור של 41,000 בשנת 2023 והוא הגרוע ביותר בהיסטוריה של האומה שלנו", אמר ביבר. "אם זה לא יטופל, זה מאיים על יכולתו של הכוח המתנדב להגן עלינו. במקום להדגיש את הכשרון והביצועים, הנשיא ביידן והמנהיגים הבכירים שהוא מינה בוחרים להתמקד בגזע ובמין של המועמדים, בניסיון להשתמש בצבא כדי לקדם את האידיאולוגיה שלהם".

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר לפוקס ניוז דיגיטל כי לארה"ב "יש את הצבא החזק ביותר בעולם" וכי "הנשיא ביידן והממשל שלו מחויבים להבטיח שהצבא האמריקני יישאר מסוגל לנצח כל יריב".

"הנשיא ביידן והממשל שלו תומכים בחיילים, המלחים, אנשי האוויר, והנחתים במגוון דרכים: הגדלת השכר הצבאי שנה שנייה ברציפות, חיפוש הזדמנויות כלכליות חדשות למשפחות צבאיות, הרחבה ומודרניזציה של הבסיס התעשייתי הביטחוני של ארה"ב, והבטחה כי לכוחות ארה"ב יש את היכולות הדרושות להם כדי להילחם ולנצח במלחמות", אמר הדובר. "הכוח הלוחם החזק והמקצועני ביותר בעולם זקוק לתמיכה מכל ממשלת ארה"ב. אנו שוב מפצירים בקונגרס לפעול במהירות לפי בקשת המימון המשלים של הנשיא, שתקדם את הביטחון הלאומי שלנו ותתמוך ותחזק באופן ישיר את יכולותינו הצבאיות."

אבל הבעיה אינה ייחודית רק לממשל אחד, על פי עמיתת המחקר הבכירה של קרן מורשת, דקוטה ווד, שאמרה לפוקס ניוז דיגיטל שמגמת ההיחלשות של צבא ארה"ב נמשכת כבר שנים.

"האנשים שלנו נהדרים, אבל הם מקבלים שירות גרוע עם ציוד ישן, מעט מדי ממנו, ורמות נמוכות בצורה מסוכנת של הכשרה... כל אלה חיוניים להגנה על המדינה שלנו, עצם הסיבה שבגללה אנו קוראים להם לשרת." אמרה ווד. "וזו לא תופעה מהתקופה האחרונה; היא תוצאה של שנים של מדיניות הגנה גרועה, תוכניות מנוהלות בצורה גרועה ומימון בעייתי לאורך שנים רבות וסדרה של ממשלים. אם הממשלה שלנו באמת רצינית בנוגע לביטחון המדינה שלנו היא חייבת לפעול למימון נאות של ההגנה, להבטיח שכספי מס יועברו בחוכמה, וכשהיא פורסת את הצבא שלנו, שהוא מקבל משימות שניתן להשיג והן אכן תומכות באינטרסים של אמריקה."

הבעיות הללו התרחבו לכוח הגרעיני של ארה"ב, מציין הדו"ח, שהגיע לדירוג כולל של שולי הודות לציונים נמוכים במספר קטגוריות.

"הארסנל הגרעיני שלנו נרקב במקום, ואנחנו לא פועלים בתחושת דחיפות להחליף/לחדש אותו", אמר רוברט פיטרס, עמית מחקר להרתעה גרעינית והגנת טילים במרכז אליסון לביטחון לאומי של מורשת, ל-Fox News Digital.

הדירוג החלש של הצבא מגיע אולי בזמן הגרוע ביותר שניתן לזכור כאשר ארה"ב מתמודדת עם משברים רבים ברחבי העולם, כולל המשך המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה, המאבק בטרור הגלובלי ופעולות עוינות יותר ויותר של איראן, צפון קוריאה וסין.

לפי הדו"ח, סין, רוסיה, איראן, צפון קוריאה וגורמים שאינם מדינתיים כמו ארגוני טרור מהווים כולם איום גבוה על האינטרסים החיוניים של ארה"ב. הדו"ח מדרג את סין ואיראן כאיומים אגרסיביים, ורוסיה מגיעה לדרגה הגבוהה ביותר של עוינות.
הן רוסיה והן סין מוערכות כבעלות יכולות "אימתניות".

האיום הזה נכון במיוחד כשמדובר בכוח הגרעיני של סין, אמר פיטרס, לפוקס ניוז דיגיטל. "המדינה הזו היא המעצמה הגרעינית הצומחת ביותר על פני כדור הארץ".

"אנחנו נמצאים כעת בשנה 14 של תוכנית המודרניזציה הגרעינית של ארה"ב. בזמן הזה בנינו אפס נשק גרעיני", אמר פיטרס. "לפי משרד האחריות הממשלתית, לא נוכל לייצר בורות פלוטוניום בהמוניהם לפני 2030. הנשק הגרעיני החדש ביותר בארסנל של ארה"ב הוא בן 30 שנה - חלקו פועל על שפופרות ואקום ותקליטונים".

"סין מציגה לארצות הברית את אתגר הביטחון הלאומי המקיף והמרתיע ביותר שלה... מאתגרת את ארה"ב ובעלות בריתה בים, באוויר ובמרחב הווירטואלי", אמר סמית.

דוח המורשת החדש, בינתיים, מראה שארה"ב אולי לא מוכנה לעמוד באתגר הזה.

"למרבה הצער, המחקר גם מבהיר שהצבא שלנו לא מוכן להתמודד עם האיום הגובר מסין ולנצח במלחמה הקרה החדשה. נדרשים שינויים גדולים, והם נחוצים כעת", אמר סמית'.

דובר הפנטגון, שהתבקש לתגובה על ידי פוקס ניוז דיגיטל, טען כי "צבא ארה"ב הוא הכוח הלוחם החזק ביותר שידע העולם".

"לא בדקנו את הדו"ח ואין לנו הערות לספק עליו", אמר הדובר. "כל יום ברחבי העולם, הגברים והנשים של הכוחות המזוינים שלנו שומרים על אינטרסים לאומיים חיוניים של ארה"ב על ידי תמיכה בדיפלומטיה, התמודדות עם תוקפנות, הרתעת סכסוכים, הקרנת כוח והגנה על העם האמריקאי".

מקור:

https://news.yahoo.com/us-military-weak-danger-not-090055032.html



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  לא הצבא חלש אלא הערכים של המנהיגים שלו פיצה 25.01.24 17:50 1
  האיראנים נראה לי הקדימו אותם במחקר מיו חד 25.01.24 17:52 2
  יש מחזור בטבע - פצצה לפנים (מלחמה), התאוששות וצמיחה (אחרי המלחמה), ושלב השאננות והריקבון (לפני המלחמה) . אנחנו בשלב הריקבון המתקדם כרגע GordonFreeman 25.01.24 17:53 3
  ממשל ביידן מפרק את ארה''ב בשיטתיות. פלומה 25.01.24 17:56 4
     התחיל עם קיצוצים בתקופת ממשל אובמה ועכשיו אותם יועצים ממשיכים בהרס. KnightRider 25.01.24 18:16 8
  צריך לזכור ש 17% מהתלג הולך למער בריאות כושלת ומכאן הכל מתדרדר.. נקווה שטראמפ יעשה סדר. Kayser Soze 25.01.24 18:00 5
  גם ארה''ב בקונספציה ... Poluska 25.01.24 18:07 6
     לא גם, אלא הקונספציה נובעת משם. אבו-ליאו 25.01.24 18:17 9
  מכון מחקר שמכבד את עצמו לא יוצא בכותרות של ״חזק״ או ״חלש״ -עד מתי- 25.01.24 18:15 7
  הם בטח מנסים לבנות צבא קטן וחכם אז צריך להיפטר מכמה אלפי מייג׳ורים ומטה, לסגור ימ״חים, להקטין דיוויזיות שריון Denali 25.01.24 18:19 10
  השמאלנות מחלישה והורגת. וזה פיצ'ר נדב 25.01.24 18:20 11
  לא צריך לחקור זה מורגש חזק קפסולה 25.01.24 18:35 12
  מאות מיליארדים של ציוד נשארו באפגניסטן... מאן דהוא 25.01.24 18:43 13
  עוד פעם בריק והשטויות שלו.... עם עולם 25.01.24 18:49 14
  כי בגלל ביידן הסנילי וחבר מרעיו הם יותר דואגים לפרונונס וגלובאל וורמינג מאשר לכשירות הצבא hutznik 25.01.24 19:26 15
  ארהב כבר לא הכי חזקה כי המנהיגים שלה הם חלשים בלש גשש 25.01.24 19:31 16
  כל חברה שמאבדת את זהותה היא חלשה ועומדת בפני קריסה mctom 25.01.24 20:15 17

   
   
פיצה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.12.19
7969 הודעות, 49 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    17:50   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. לא הצבא חלש אלא הערכים של המנהיגים שלו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אומה בשקיעה אידיאולוגית

איבדו את המוסר של עזרה לטובים, והחליפו אותו בעזרה לחלשים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מיו חד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.1.24
665 הודעות, 14 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    17:52   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. האיראנים נראה לי הקדימו אותם במחקר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GordonFreeman לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.11.23
2072 הודעות, 13 מדרגים, 19 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    17:53   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. יש מחזור בטבע - פצצה לפנים (מלחמה), התאוששות וצמיחה (אחרי המלחמה), ושלב השאננות והריקבון (לפני המלחמה) . אנחנו בשלב הריקבון המתקדם כרגע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.1.15
92772 הודעות, 217 מדרגים, 402 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    17:56   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ממשל ביידן מפרק את ארה''ב בשיטתיות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
13347 הודעות, 69 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:16   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. התחיל עם קיצוצים בתקופת ממשל אובמה ועכשיו אותם יועצים ממשיכים בהרס.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Kayser Soze לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
22110 הודעות, 113 מדרגים, 190 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:00   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. צריך לזכור ש 17% מהתלג הולך למער בריאות כושלת ומכאן הכל מתדרדר.. נקווה שטראמפ יעשה סדר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Poluska
חבר מתאריך 16.11.23
65 הודעות
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:07   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. גם ארה''ב בקונספציה ...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
2194 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:17   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. לא גם, אלא הקונספציה נובעת משם.  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
שתלו לנו בשנות ה90 את רעיון השלום והאחווה, ומאז אנחנו מפנטזים.

כל המטכ״ל עובר אינדוקטרינציה בהרווארד והופך למשובט לצרכי הקונספציה.

הכל מגיע משם. ערכים מעוותים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
-עד מתי- לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.11.20
12470 הודעות, 42 מדרגים, 17 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:15   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מכון מחקר שמכבד את עצמו לא יוצא בכותרות של ״חזק״ או ״חלש״  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מכון מחקר שמכבד את עצמו ידבר במונחים של כשירות ומוכנות ויפרט באילו תחומים הצבא חזק יותר ובאילו תחומים הוא צריך להתייעל ולעשות שינויים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Denali לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.7.23
2573 הודעות, 16 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:19   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. הם בטח מנסים לבנות צבא קטן וחכם אז צריך להיפטר מכמה אלפי מייג׳ורים ומטה, לסגור ימ״חים, להקטין דיוויזיות שריון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מה זה משנה, הרי טנקים זה מלחמות העבר לא?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נדב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.13
1847 הודעות, 9 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:20   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. השמאלנות מחלישה והורגת. וזה פיצ'ר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קפסולה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.6.20
9643 הודעות, 54 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:35   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. לא צריך לחקור זה מורגש חזק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאן דהוא
חבר מתאריך 18.5.15
7937 הודעות
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:43   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מאות מיליארדים של ציוד נשארו באפגניסטן...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עם עולם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.10.07
4213 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    18:49   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. עוד פעם בריק והשטויות שלו....  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
hutznik לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
18834 הודעות, 144 מדרגים, 288 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    19:26   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. כי בגלל ביידן הסנילי וחבר מרעיו הם יותר דואגים לפרונונס וגלובאל וורמינג מאשר לכשירות הצבא  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בלש גשש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.23
2925 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    19:31   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. ארהב כבר לא הכי חזקה כי המנהיגים שלה הם חלשים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mctom לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.2.20
9447 הודעות, 25 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ו בשבט תשפ''ד    20:15   25.01.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. כל חברה שמאבדת את זהותה היא חלשה ועומדת בפני קריסה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות