ביידן? טראמפ? 64% מאזרחי ארה"ב היו מעדיפים מועמד אחר

סקר רויטרס-IPSOS מגלה אי שביעות רצון גדולה משני המתמודדים הראשיים • הנשיא לשעבר מגדיל את הפער על הנשיא המכהן לשישה אחוזים • 55% מהרפובליקנים: על טראמפ להישלח למאסר אם יורשע בעבירות המיוחסות לו

טראמפ וביידן. צילום: אי.פי

לא ביידן ולא טראמפ: 67% מהאמריקנים עייפים מלראות את אותם הפנים ורוצים מועמד או מועמדת אחר במרוץ לנשיאות, כך עולה מסקר חדש של רויטרס-IPSOS.

עם זאת, רק 18% מהנשאלים אמרו כי לא יצביעו כלל אם הבחירה תהיה בין ביידן לטראמפ. שיעור האמריקנים המשתוקקים לחלופה הן לביידן והן לטראמפ דומה לזה שנמצא בסקר הרווארדהאריס ופורסם אתמול.

בסקר רויטרסאיפסוס, שנערך בימים שני עד רביעי השבוע והשתתפו בו 1,250 איש, נמצא עוד כי טראמפ זוכה ל-40% תמיכה – לעומת 34% שלהם זוכה ביידן (טווח הטעות – 3%). בסקר הקודם של רויטרסאינפסוס שנערך לפני חודש בין השניים היה תיקו.

עוד בממצאים: 70% מהמשיבים – לרבות מחצית מהדמוקרטים – הסכימו שעל ביידן לא לנסות להיבחר מחדש. 56% אמרו את אותו הדבר על טראמפ, לרבות שליש מהרפובליקנים.

הבעיה העיקרית של ביידן היא, שלא במפתיע, גילו: שלושה רבעים מהאמריקנים סבורים שהנשיא בן ה-81 מבוגר מדי עבור קדנציה נוספת בבית הלבן. מחצית מהאמריקנים אמרו את אותו הדבר על טראמפ בן ה-77.

ניקי היילי. כבר חורשת את דרום קרוליינה, צילום: אי.פי.אי

הממצאים משחקים לטובתה של המתמודדת הרפובליקנית ניקי היילי (52), שמנסה לנצל את גילם את ביידן וטראמפ וכבר חורשת את זירת ההתמודדות החשובה הבאה, דרום קרוליינה. "רוב האמריקנים אינם רוצים קרב חוזר בין ביידן לטראמפ", אמרה שלשום לאחר שהפסידה לטראמפ בניו המפשייר. "המפגה הראשונה שתיפרד לשלום ממועמד בן 8 תהיה המפלגה שתנצח".

עוד נמצא כי 56% מאלה המתעתדים להצביע לביידן, מתכוונים לעשות זאת בעיקר מתוך התנגדותם לטראמפ. אלה המתכננים לתת את קולם לנשיא לשעבר מונעים פחות משלילת היריב: 39% אמרו כי הצבעתם לטראמפ היא בעצם הצבעה נגד הנשיא המכהן.

פרט מעניין נוסף שעלה בסקר: 55% מהרפובליקנים סבורים שעל טראמפ להיכלא אם יורשע בעבירות המיוחסות לו. טראמפ, שמתמודד עם 91 סעיפי אישום בארבעה תיקים שונים, טוען כי עליו לקבל חסינות על פעולות שעשה (או לא עשה) בשעה שכיהן כנשיא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר