יום שבת, 08.06.2024 שעה 23:52

גאווה: גיא ששון העפיל לגמר אליפות אוסטרליה

הישג ענק לטניסאי הישראלי בכיסאות גלגלים, שהעפיל לגמר הגראנד סלאם היוקרתי אחרי 4:6, 3:6 ו-1:6 על וינק ההולנדי ועלה למקום השלישי בדירוג העולמי

|
גיא ששון באליפות אוסטרליה (פרטי)
גיא ששון באליפות אוסטרליה (פרטי)

גיא ששון, חבר מועדון ספיבק אילן רמת גן, המתאמן עם עופרי לנקרי, העפיל לפנות בוקר (חמישי) לגמר היחידים והזוגות בגראנד סלאם אליפות אוסטרליה בקטגורית הקוואד בטניס כסאות גלגלים.

אחרי משחק של 120 דקות, גבר גיא המדורג 4 בסבב העולמי, על  ההולנדי נילס וינק המדורג 1 בתוצאה 4:6, 3:6 ו-1:6, ניצחון שהביא אותו למקום השלישי בעולם.

ששון משחק גם במשחק הזוגות, שם הוא משתף פעולה עם ראמפדי מדרום אפריקה. 

גיא, שנפצע קשה בתאונת סקי בשנת 2015, עבר לפני כשנה מקטגורית האופן (מגבלה קלה יותר) לקטגורית הקוואד (מגבלה קשה) לאחר שחלה הרעה במצבו הגופני.

שירת התקווה באליפות אוסטרליה

במשחקים הפראלימפיים האחרונים השתתף ששון והודח בסיבוב המקודמות. בטורניר הזוגות, שיתף פעולה יחד עם אדם ברדיצ׳בסקי, כשהשניים הודחו ברבע הגמר.

“היה משחק יוצא דופן, על אחת הבמות הכי גדולות בטניס העולמי. באחד המגרשים והמתקנים הכי גדולים בעולם” אמר לאחר המשחק ששון הנרגש. “ידעתי שיהיה קרב במשחק, תמיד נגד וינק יש לנו קרב. בחמש הפעמים האחרונות לצערי הוא ניצח, והיום עם קצת טקטיקה שונה ועזרה של המאמנת שלי, שתכננה והכווינה מראש מה אנחנו צריכים לעשות זה באמת עבד. היה קרב גדול בשני הסטים ואני שמח שהצלחתי להופיע ולנצח את המשחק הזה”.

ששון הוסיף: “הוא שחקן יוצא דופן וזה הישג באמת חשוב מבחינתי. גם העפלה לגמר וגם שהוא אחד היריבים המרכזיים במשחקים הפראלימפיים בפאריס על הזהב. הוא השחקן שצריך לנצח. שמח שזה הצליח ביחד עם האווירה שהייתה במשחק, הגיעו לפה אנשי הקהילה היהודית שתמכו ודגלי ישראל היו ביציע. הם הצליחו להוציא ממני את המיטב ואני שמח שזה עבד. לגבי שבת? מחר יש לי את גמר הזוגות וננסה לנצח אותו כמובן בתמיכת הקהילה שאמורה להגיע ולעודד ולדחוף אותנו. בשבת יהיה משחק מול המדורג שני בעולם, שהוא שחקן מצוין. נפגשנו בעבר 3 פעמים. אני ניצחתי בפעם הראשונה והוא ניצח פעמיים. הוא נמצא בכושר טוב בתחרות אבל ביום נתון, של גמר ודחיפה של הקהל הכל יכול להיות ואני מאמין שאפשר לעשות את זה. זה לא יהיה פשוט אבל אני רואה שזה עושה לכולם כולל לאנשים בישראל  אני חייב לעשות את זה ואני מקווה שזה יהיה בצד שלי”.

המאמנת של ששון, עופרי לנקרי: ״גיא העפיל לגמר אחרי ניצחון על המדורג ראשון בעולם נילס וינק מהולנד. זאת הפעם הראשונה שהוא מנצח אותו. גיא אחרי סבב של טורנירים באוסטרליה, כאשר את הטורניר הראשון הוא ניצח. ובטורניר השני הפסיד ברבע. ועכשיו הוא בגמר, אחרי משחקים טובים ואיכותיים מצידו”.

“אנחנו מאוד נרגשים, ומאוד מודים לקהילה היהודית והישראלית באוסטרליה שתומכת בגיא ומעודדת אותו לאורך כל הטורניר. אנחנו מקווים להמשיך את המומנטום החיובי גם לגמר זוגות וגם לגמר יחידים ביום שבת. וכל העת לא שוכחים את המצב בארץ, ומקווים להביא מעט בשורות טובות, בימים הקשים אלה״.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */