כיצד לבחור חברת השמה?

חברת השמה מקצועית יכולה לספק יתרונות משמעותיים הן למעסיקים והן למחפשי עבודה. חברות השמה מקשרות בין מחפשי עבודה לבין חברות וארגונים שונים המחפשים עובדים לתפקידי מפתח ולתפקידים שתומכים בפעילות העסקית השוטפת

בחירת חברת השמה . צילום: pexels
  

בשיתוף pivot-hr

בתהליך חיפוש עבודה יש מספר רב של שלבים, בין אם ראיונות מקצועיים, ראיונות עומק ומבחני בית וגם שלבי ביניים של המתנה לעדכון בהתקדמות בתהליך וגם שלב ניהול משא ומתן על הצעה מהמעסיק הפוטנציאלי מה שהופך את התהליך למאתגר ואף מתיש במיוחד בתקופות משבר בהן המשק מציג חוסר יציבות. גם מצד המעסיק יש לא מעט אתגרים, התעסקות בפרסומים, סינון כמויות של קורות חיים לא רלוונטיים, תיאום ראיונות וגם השקעה באיתור מועמדים פאסיביים עם כלי סורסינג שלא תמיד נמצאים בתוך הארגון המגייס. פנייה לחברת השמה תסייע לכם בניהול התהליך ואף תלווה אתכם עד לסגירה המיוחלת.

היתרונות של עבודה עם חברת השמה:

יתרונות למחפשי העבודה – עבור מחפשי עבודה חברת ההשמה יכולה לחסוך תהליכים מתישים וסוחבי זמן של ראיונות מיותרים לעבודות שהסיכוי להתקבל אליהן הוא נמוך משמעותית בשל חוסר התאמה. חברות השמה יבצעו תהליך של מיפוי החוזקות והכישורים של מחפש העבודה, ילמדו את השאיפות ואת מסלול הקריירה ויכווינו אותו אל משרות שיתאימו גם לסט הכישורים וגם לתרבות הארגונית והאופק הקידומי שהארגון המגייס מציע. חברת ההשמה תדאג להבליט את המועמדים אותם היא שולחת ותבצע עבודה מעמיקה על מנת לוודא אחוזי התאמה גבוהים.

חברת ההשמה תוכל לתת למועמד מידע לגבי תהליך הגיוס ותעזור בהכנה לראיונות ולמבחנים. חברת ההשמה תייעץ, תעזור, תכווין ואף תקשר את מחפשי העבודה למעסיקים פוטנציאליים שאינם בהכרח מפרסמים את המשרות שלהם בצורה פומבית, אלא דרך חברת ההשמה בלבד.
יתרונות למעסיק – היתרונות למעסיק הינם ברורים מאוד.

בשלב כלשהו שהעסק נמצא בצמיחה ויש צורך בגיוס עובדים באופן שיטתי ושוטף חשוב יהיה לעבוד עם חברת השמה שמחזיקה ברשימה ארוכה של מועמדים בעלי הכשרות מקצועיות שונות המחפשים עבודה. בנוסף, חשוב שחברות ההשמה ישלטו בכלי סורסינג מתקדמים על מנת לאתר באופן מדויק ובעזרת פינצטה גם את המועמדים הפאסיביים שלא מחפשים עבודה באופן אקטיבי, חברת ההשמה תשווק את הארגון ותמשוך טאלנטים איכותיים. לעתים חברות ההשמה יתמחו בתחומים ספציפיים ויביאו ערך גדול יותר מתוך הבנה עמוקה של התחום והכישורים הנדרשים. חברת ההשמה תחסוך זמן רב, כסף והתעסקות בחיפוש אחר עובדים פוטנציאליים, פרסום המשרות, ראיונות עם המתמודדים וביצוע התאמות. חברת ההשמה תעבוד עבורכם ותמצא לכם את המועמדים המתאימים ביותר לצרכי ואופיו של הארגון שלכם.

איך נבחר את חברת ההשמה המתאימה לכם ביותר?

• תחום התמחות – האם מדובר בחברת השמה החולשת על מגוון רחב של תחומים ולא מגבילה את עצמה לתחום אחד? או שמדובר בחברת השמה המתמחה בתחום ספציפי כמו הייטק למשל או משרות בתחום הפיננסיים וכד'. תצטרכו לשקול את ההתאמה של המשרות בהתאם לתחום ההתמחות שלה ולמרכז הפעילות שלה.

• בחינת המידע על החברה – תוכלו לקרוא יותר על חברת ההשמה באתר האינטרנט שלה ואף לקבוע פגישה במשרדי החברה. כך תוכלו לבדוק את ההתאמות של החברה ביחס לצרכים שלכם והאם היא יכולה לעמוד בקצב הגידול של החברה שלכם ומציאת כוח אדם המתאים לכם ביותר.

• כלים ותהליכי עבודה – חשוב לבחור חברת השמה שתדע להתאים את עצמה לתהליכי הגיוס הפנימיים של הארגון ולמידע שנדרש. שיקוף הציפיות שלכם לחברת ההשמה הוא חלק חשוב על מנת להבין החברה יכולה לתת מענה אמיתי ואיכותי.

האם חברת ההשמה מציפה במועמדים או שולחת מספר בודד של מועמדים שעונים ברמה גבוהה לדרישות המשרה? האם חברת ההשמה מציגה את הארגון שלכם בצורה מיטבית על מנת למשוך טאלנטים? האם חברת ההשמה משתמשת בכלים ושיטות מתקדמות לאיתור מועמדים? כל אלה יעידו על מידת ההתאמה של חברת ההשמה לצרכים שלכם ויבטיחו ששיתוף הפעולה יניב חיסכון בזמן וכסף ולא ייצר עבודה כפולה.

• המלצות – אין טוב כשם טוב. אתם רוצים לבדוק את הפידבקים אודות חברת ההשמה מחברות וארגונים אחרים המשתמשים או השתמשו בשירותיה. לטוב ולפחות טוב, כדאי יהיה לבדוק את הפידבקים וחוות הדעת על שירותיה של החברה, מהירות גיוס העובדים, התאמת העובדים הנכונים לארגון ועוד.

על חברת ההשמה להיות גמישה ולהתאים את עצמה לשינויים:

בשוק התעסוקה ישנם צרכים שונים המשתנים לעתים קרובות, לעתים השינויים יהיו בשיקוליו של המעסיק, שיקולים הקשורים לשינויים בשוק העבודה עצמו, פערי ביקוש והיצע בקרב המועמדים לעבודה ועוד. לכן, חשוב יהיה לבחור בחברת השמה המכירה היטב בחשיבות של גמישות והתאמה מהירה לצרכי השוק, למועמדים וללקוחותיה – שהם העסקים השוכרים את שירותיה.

תיאום מלא של ההתנהלות עם חברת ההשמה:

בפגישת האפיון של צרכי הארגון והמועמדים שתצרו לגייס לחברה שלכם תצטרכו לעבור עם החברה על כל הניואנסים השונים החשובים לכם בגיוס העובדים.

ייתכן מאוד ויהיו מתמודדים רבים ומגוונים למשרת החלומות שלכם אך אתם רוצים את הטוב ביותר ולא רק מבחינה מקצועית.

חברה מצליחה מבוססת על איכות כוח האדם שבה, האופי שלו וההתאמה שלו למרקם החברתי בארגון.

אלו דברים שאתם רוצים שחברת ההשמה תיקח בחשבון לפני שהיא שולחת אליכם מועמדים.

בשיתוף pivot-hr

כדאי להכיר