בנייה מחדש: הכסף הענק מאחורי החזרה של פנאתינייקוס לטופ של היורוליג

לאחר שנים של דשדוש וכישלון, החליט הבעלים העשיר של מועדון הפאר היווני לצאת לתוכנית "100 מיליון יורו בשלוש שנים" כדי לשוב לצמרת הכדורסל האירופי ולקחת את ההגמוניה מאולימפיאקוס • מי המשתכר הבכיר וכמה מרוויח המאמן המוערך?

קוסטאס סלוקאס. חצה את הכביש תמורת סכום עצום. צילום: אי.פי.אי

פנאתינייקוס, אחד המועדונים המפוארים ביותר בהיסטוריה של הכדורסל האירופי, נמצא בצניחה מתמדת כבר למעלה מעשור. קבוצה היוונית שזכתה ב-6 תארים אירופיים, הניפה את הגביע האחרון אי שם ב-2011, ומאז ראתה את היריבה השנואה אולימפיאקוס הופכת לחברה קבועה בטופ היורוליג וגם לוקחת ממנה את ההגמוניה המקומית.

בקיץ האחרון החליט הבעלים העשיר והלא יציב דימיטריס ינאקופולוס לעצור את ההדרדרות ולפי הדיווחים ביוון הכין תוכנית לשלוש שנים לפיה יושקע בקבוצה סכום אסטרונומי של 100 מיליו יורו. הבעלים אף אישר בפומבי כי תקציב הקבוצה העונה עומד על 35 מיליון יורו. לשם השוואה, התקציב של מכבי תל אביב עומד על כ-23 מיליון יורו.

בפאו החליטו ללכת בכל הכוח על חזרה למאבק על התואר האירופי והביאו את המאמן הטורקי הבכיר ארגין עתמאן, שבשנתיים האחרונות זכה פעמיים ברציפות באליפות היורוליג עם אנאדולו אפס. השכר של עתמאן: מעל מיליון יורו לעונה בשנתיים הקרובות.

בסגל האיכותי והיקר נמצאים שניים מתוך עשרת המשתכרים הבכירים ביורוליג: קוסטאס סלוקאס שחצה את הכביש מאולימפיאקוס וירוויח 10 מיליון יורו בשלוש העונות הקרובות (העונה הוא מקבל כ-2.7 מיליון יורו), וחואנצ'ו הרננגומס הספרדי שהגיע מה-NBA ומשתכר כ-2.5 מיליון יורו לעונה.

המאמן ארגין עתמאן. מצדיק בינתיים את השכר הגבוה, צילום: אי.פי.אי

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בינתיים נראה כי הפרוייקט בכיוון הנכון והקבוצה היוונית מדורגת במקום הרביעי עם מאזן של 14 ניצחונות ו-8 הפסדים, כאשר מכבי תל אביב במקום התשיעי עם 12 ניצחונות ו-10 הפסדים. הערב (חמישי, 21:05) נקבל הזדמנות נוספת להציץ לפרויקט היקר והשאפתני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר