נבחרת ישראל צפויה לארח את משחק חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו מול איסלנד בעוד כחודשיים (21 במרץ) בבודפשט, כך, וכפי שנחשף לראשונה ב-ynet, הודיעה היום (רביעי) רשמית ההתאחדות לכדורגל. המסר שהועבר מאופ"א להתאחדות הישראלית הוא כי רק במקרה ותוכרז הפסקת אש כוללת בעזה שתוביל להפסקת המלחמה, דבר שקשה לראות אותו קורה כרגע, תבחן התאחדות הכדורגל האירופית אפשרות לקיים את המשחק בישראל.
נוכח המצב הנוכחי, בהתאחדות החליטו כי, אם וכאשר, יבחרו לארח את המשחק בהונגריה, באצטדיון פרנץ סוסה, בו משחקת אויפשט, שניתן להכניס בו 12 אלף צופים.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
ישחקו מול איסלנד בהונגריה? שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אוהדי ישראל עם תמונות חטופים בהונגריה, במשחק נבחרת ישראל נגד שווייץ במוקדות יורו 2024
אוהדי ישראל עם תמונות חטופים בהונגריה, במשחק נבחרת ישראל נגד שווייץ במוקדות יורו 2024
אוהד נבחרת ישראל עם תמונות החטופים, במהלך משחקי מוקדמות היורו האחרונים בפאנצ'ו ארנה
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו עדיין מקווים שיתאפשר לנו לארח את המשחק החשוב בארץ מול אצטדיון מלא", אמר יו"ר ההתחאחדות שינו זוארץ בעקבות ההחלטה. "אבל באותה עת עלינו גם להיות ריאלים. הונגריה סייעה לנו רבות באירוח משחקי הנבחרת הבוגרת ונבחרת הנשים במהלך המלחמה וגם הפעם אני חש חובה להודות לה על הנכונות והעזרה. אני מאמין שאם לא תהיה ברירה והמשחק יתקיים מחוץ לישראל, הקהל האדיר שלנו יגיע לדחוף את הנבחרת בדרך לגמר ליגת האומות וליורו 2024".
בחצי הגמר המקביל בפלייאוף העלייה ליורו תארח בוסניה את אוקראינה העדיפה. המנצחת תשחק בביתה מול ישראל או איסלנד. אם אוקראינה תעלה, משחק הגמר ייערך ככל הנראה בלברקוזן או המבורג, שני היעדים שאירחו את הנבחרת האוקראינית ושחטאר דונייצק בליגת האלופות.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן באימון
אלון חזן באימון
משחק קריטי במרץ הקרוב. חזן
(צילום: עוז מועלם)

האם איסלנד היא יריבה בהזמנה?

איסלנד הנוכחית היא ממש לא אותה נבחרת שהדהימה את העולם כשהגיעה לרבע גמר היורו ב-2016 והעפילה למונדיאל 2018, ולמעשה היא גם לא אותה נבחרת שפגשה ישראל פעמיים בליגת האומות בשנה שעברה (שני המפגשים הסתיימו ב-2:2, אך הכחולים-לבנים סיימו במקום הראשון בבית שכלל גם אלבניה ועלו לדרג A).
ההתרסקות שאיסלנד חוותה בשנים האחרונות נמשכה גם בקמפיין מוקדמות היורו האחרון. דור הזהב הזדקן, חלק מהשחקנים הבכירים פרשו ושערוריות שקשורות לעבירות מין ואלימות פגעו קשות בנבחרת, שכל ראשי ההתאחדות שלה התפטרו בגלל הסערות הגדולות.
היא חתמה את קמפיין המוקדמות עם 10 נקודות בלבד ובמקום הרביעי בבית 10 - סלובקיה ולוקסמבורג, לא בדיוק מאריות היבשת, סיימו במקום השני והשלישי בהתאמה. היא רשמה שלושה ניצחונות בלבד, פעמיים מול ליכטנשטיין המזוויעה ו-0:1 קטן על בוסניה המתרסקת בבית.